دوشنبه 12 دی 1384

الهام: موضع دولت غني‌سازي اورانيوم در داخل كشور است، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۱۰/۱۲‬

سخنگوي دولت بر غني‌سازي اورانيوم در داخل كشور تاكيد كرد و گفت اصولي كه در بحث انرژي هسته‌اي و غني‌سازي اعلام شده با همان چارچوب به قوت خود باقي است .


غلامحسين الهام روز دوشنبه در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سووالي در خصوص طرح روسيه بر انجام غني‌سازي در خاك اين كشور، تاكيد كرد: موضع دولت غني‌سازي در داخل كشور است و طرح روسيه نيز در همين چارچوب و اصول بررسي خواهد شد.

الهام خاطرنشان كرد: بحث سرمايه‌گذاري اقتصادي در فناوري هسته‌اي با كشورهاي خارجي كه به عنوان يك ابتكار از سوي رييس جمهوري مطرح شده با همان رويكرد غني‌سازي در داخل كشور با رعايت اصول معاهدات بين‌المللي است و هر طرحي دراين چارچوب قابل بررسي است .

سخنگوي دولت در پاسخ به سووالي در خصوص علت عدم اعلام‌اسامي مفسدان افتصادي گفت : اعلام اسامي مفسدان اقتصادي با مقامات قضايي است كه بارعايت اصول و قوانين نسبت به آن اقدام كنند و اعلام اسامي ربطي به دستگاه اجرايي ندارد.

الهام تاكيد كرد: نقش كليدي دولت اين است كه با اصلاح ساختار مديريت و نظارت، از تحقق مفاسد اقتصادي در نظام اجرايي جلوگيري كند .

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: هر مفسده‌اي كه در سيستم اجرايي ايجاد شود دولت آن را از سيستم مديريت حذف خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الهام در عين حال تصريح كرد: خيانت افراد به اموال عمومي اگر محرز باشد، لزومي براي حفظ حرمتشان نيست و از نظر دولت اعلام اسامي آنها مفيد نيز خواهد بود .

سخنگوي دولت همچنين از تقديم لايحه بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬به مجلس در هفته آينده خبر داد و گفت : كار تصويب تبصره‌ها نهايي شده و تنظيم بخشي از ارقام بودجه باقي مانده كه تا آخر اين هفته به اتمام مي‌رسد و دولت هفته آينده لايحه بودجه ‪ ۱۳۸۵‬را به مجلس تقديم خواهد كرد.

وي توجه به بخش انرژي، تغيير الگو مصرف سوخت و صرفه جويي در واردات سوخت و استفاده از آن را از مواردي عنوان كرد كه در بودجه سال آينده توجه ويژه‌اي به آن شده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهام: موضع دولت غني‌سازي اورانيوم در داخل كشور است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016