دوشنبه 12 دی 1384

رسولي‌نژاد، نماينده مجلس: مميزي در فيلم‌ها بايد برقرار شود، ايسنا

* مي‌خواهند چوب لاي چرخ دولت بگذارند
* آنها كه تا ديروز كك‌شان هم نمي‌گزيد امروز طرفدار مردم شده‌اند



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو فراكسيون اكثريت مجلس هفتم با اشاره به اظهارات يكي ديگر از نمايندگان، وي را متهم كرد كه روحانيت، مرجعيت و همه چيز را زير سوال برده است.

به گزارش ايسنا «سيد احمد رسولي‌نژاد» كه در جلسه‌ي هفتگي «انصار حزب‌الله» سخن مي‌گفت، با بيان اين‌كه معلوم نيست الگوي اين فرد ماركس است يا لنين، افزود: نشانه‌ي اصول‌گرايي مجلس هفتم است كه حتي اين اراجيف را تحمل مي‌كند؛ همان‌گونه كه در مجلس ششم وقتي نمايندگان حزب‌الله و اصول‌گرا مي‌خواستند از ولايت دفاع كنند، آنها را از پشت تريبون بيرون مي‌كشيدند، به راحتي مي‌توانستيم پرتش كنيم، اما اين نشانه‌ي صبر مجلس هفتم است.

وي ادامه داد: تا چيزي مي‌شود مي‌گويند روزنامه‌نگاران با محدوديت مواجه هستند؛ وقتي يك روزنامه‌نگار مساله‌دار را بعد از آن همه تذكر كه به مسوولش داده شد به مجلس هفتم راه ندادند، ديديد كه چه هياهويي به راه افتاد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان كرد: همان‌هايي كه ديروز در مجلس ششم خفقان ايجاد كردند امروز مجلس هفتم و همه چيز را زير سوال مي‌برند.

رسولي‌نژاد افزود: ديروز از طريق روزنامه‌هاي زنجيره‌اي چيزي باقي نگذاشتند و اهانت را حتي تا ذات احديت رساندند، ما مستند داريم كه از پيامبر اول تا خاتم‌النبيين و ائمه‌ي اطهار تا زيارت عاشورا ... يادتان هست كه در ورق پاره‌هايشان چه نوشتند؛ به اسم آزادي قلم به دست گرفتند و گفتند كه زيارت عاشورا بوي خشونت مي‌دهد، نگذاريد جوانان آن را بخوانند ...

وي ادامه داد: مگر نديديد بذل و بخشش‌هايي كه مي‌شد، هنگامي كه در آخرين روزهاي دولت قبل بر خلاف قانون، امتيازاتي براي مديراني كه مي‌دانستند در دولت جديد بركنار مي‌شوند، ايجاد كردند و با پول بيت‌المال اين فضا و امكانات مالي گسترده را فراهم آوردند، آقاي ....تو كجا بودي؟ چرا صدايت در نيامد؟

سخنران جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله، هم‌چنين گفت: حالا كه رييس جمهوري از دورترين نقاط محروم مثل خراسان و ايلام و ... شروع كرده و مردم با جان و دل استقبال مي‌كنند و كوچك‌ترين خراشي هم كسي برنداشته است، ديديد چگونه اشرار را تحريك مي‌كنند كه به كاروان رييس جمهور حمله كنند.

وي ادامه داد: اين‌ها وحشت دارند؛ همان‌گونه كه از بهشتي و باهنر و رجايي وحشت داشتند، اين‌ها بعضي‌شان از آنجا دشمني مي‌كنند كه به مقام و ثروت آلوده شده‌اند و وحشت آنها از اين است كه احساس مي‌كنند، مقام و ثروت‌شان به خطر افتاده است.

نماينده‌ي مردم فيروزكوه و دماوند در مجلس شوراي اسلامي، هم‌چنين گفت: آنهايي كه در خانه‌هاي چند هزار متري و ماشين‌هاي چند صد ميليوني نشسته‌اند، معلوم است كه علم مخالفت برمي‌دارند، به تخريب رييس‌جمهور مي‌پردازند، سخنان او را استهزاء مي‌كنند، sms مي‌زنند و از تريبون مجلس هم سخن مي‌گويند.

به گزارش ايسنا رسولي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: يكي از مشكلات مجلس ششمي‌ها و دولت‌هاي قبلي اين بود كه از مردم فاصله گرفته بودند. عده‌اي از سر سيري شعار آزادي‌خواهي سر مي‌دادند اما نمي‌ديدند تعداد زيادي از مردم گرفتار معيشتند.

سخنران جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله، افزود: در مجلس ششم به معيشت و حقوق بازنشستگان، بيكاران و جوانان توجهي نشد. شعار مي‌دادند جوانان را باور كنيم اما به مسكن و ازدواج آنان توجهي نكردند.

اين نماينده‌ي مجلس هفتم، تصريح كرد: مردم رييس جمهوري مي‌خواهند كه از اذان صبح تا پاسي از شب كار كند، وزرا، استانداران و فرمانداراني مي‌خواهند كه كار كنند و فقط كار و كار و كار.

رسولي‌نژاد با اشاره به آن‌چه آن را حمايت خاتمي از كرباسچي خواند گفت: اما حمايت دولت از يك شهردار متهم محكوم دادگاه جمهوري اسلامي را فراموش نكرديم؛ در حالي كه همزمان ريزش كوه روستايي را به زير آوار برده بود.

وي ادامه داد: در حادثه‌ي نيشابور صدها نفر كشته شدند؛ اما وزير راه وقت خم به ابرو نياورد؛ حاضر نشدند از مردم عذرخواهي كنند؛ اما در دولتي كه تنها دو – سه ماه از فعاليتش و چند هفته از تكميل كابينه‌اش گذشته است، آقايان ياد مردم افتاده‌اند و خواهان استيضاح شده‌اند.

به گزارش ايسنا سخنران جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله، خطاب به حاضران گفت: شما شاهد بوديد كه طي هشت سال گذشته دغدغه‌ي مردم نداشتند. تا ديروز ككشان هم نمي‌گزيد اما امروز طرفدار مردم شده‌اند.

رسولي‌نژاد با مقايسه استيضاح نجار و سعيدي‌كيا از سوي اقليت مجلس، يادآور شد: ما اگر در مجلس چهارم، سعيدي‌كيا را استيضاح كرديم، چهار سال از وزارت ايشان مي‌گذشت و تازه آقاي سعيدي‌كيا مسوول مستقيم بودند و ...

وي دولت احمدي‌نژاد را مظلوم خواند و گفت: ساعتي پس از راي اعتماد يكي از نمايندگان اقليت با وقاحت اعلام مي‌كند كه ما از فردا استيضاح را شروع مي‌كنيم و اين در حالي است كه دولت تازه راي آورده و فردايش جمعه است و شنبه هم روز آغاز به كار دولت.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اين‌ها مي‌دانند كه دولت كار مي‌كند و همت به خرج مي‌دهد، براي همين كارشكني مي‌كنند. مردم بدانند، مي‌خواهند چوب لاي چرخ دولت بگذارند.

رسولي‌نژاد هم‌چنين به نمايندگان مجلس هشدار داد كه مراقب باشند و گفت: برخي از دوستان كه با شعارهاي اصول‌گرايي و حمايت همين مردم متدين و انقلابي آمده‌اند متوجه باشند كه آب به آسياب چه كساني مي‌ريزند. حرف مردم با حرف برخي جريان‌هاي سياسي منزوي كه خانه‌نشين شده‌اند و با وجود اين‌كه روزنامه‌هاي بسياري هم دارند، خودشان خفه شده‌اند و ساكت، فرق دارد. آن وقت ما حرف‌هاي آنها را تكرار كنيم؟.

وي با انتقاد از اين اظهار نظر كه «از دل مشروطه رضا خان بيرون آمد و از دل جمهوري اسلامي حكومت نظاميان ...» گفت: آقايي كه به اعتبار همين آبادگران و اصول‌گرايان راي آورده‌اي و كسي تو را نمي‌شناخت! حالا به بركت مردم پايت را روي شانه‌هاي همين مردم گذاشته‌اي آمده‌اي بالا و در مقابل يك دولت اصول‌گرا ... خيلي عجيب است، صحنه صحنه‌ي جنگ احزاب است.

عضو فراكسيون اصول‌گرايان مجلس شوراي اسلامي، هم‌چنين با انتقاد از سهم‌خواهي افراد و گروه‌ها از دولت احمدي‌نژاد، گفت: رييس جمهور به درستي گفتند دولت من دولت عملگراست و من اهل شعار نيستم.

وي با بيان علت برخي از مخالفت‌ها، گفت: آدم به ياد طلحه و زبير مي‌افتد. برخي‌ به دنبال اين بودند كه چند وزارت‌خانه كليدي را به دست بگيرند، جمعيت‌هايي كه تاكنون ناشناخته بودند؛ اما اكنون سهم‌خواهي مي‌كنند. بعضي‌ها هنوز فكر مي‌كنند دوران تبليغات انتخابات رياست جمهوري است و ...

رسولي‌نژاد با اشاره به حمايت خود در دور دوم از احمدي‌نژاد، گفت: گفتيم خدايا با حفظ مواضع و نمايندگي‌مان مي‌خواهيم دولت را ياري كنيم؛ اما برخي‌ هنوز هم مي‌گويند آن روز كه ما گفتيم كنار برود چرا نرفت ... برخي گروه‌ها اين قدر پول به دست آورده‌اند، پول حرام كه انگار بايد عليه اين دولت خرج كنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بخشي ديگر از سخنان خود با انتقاد از سياست‌هاي فرهنگي دولت خاتمي گفت: در اين حوزه غفلت شده است.

به گزارش ايسنا وي با تاكيد بر اين‌كه از استيضاح كنندگان مهاجراني بوده است، افزود: متاسفانه فيلم‌هاي نامناسبي در جشنواره‌ي فجر به نمايش درآمد و ورود دستگاه قضايي پس از اكران هم به فروش بيشتر فيلم‌ها منجر شد.

عضو كميسيون فرهنگي تصريح كرد: مميزي بايد برقرار شود و به هر كسي اجازه بازي داده نشود، كساني كه فساد عملي داشته‌اند ... چرا بايد اين بازيگران در نقش‌هاي مقدس ظاهر شوند.

رسولي‌نژاد ادامه داد: در بخش كتاب قانون كاملي نداريم، مصوباتي داريم كه وظايف ارشاد و ناشر در آن تعريف مشخصي ندارد؛ اما در بخش مطبوعات قانون مناسب داريم.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، ابراز اميدواري كرد كه با كمك دولت و ارايه لوايح قانوني اين خلا برطرف شود.

وي گفت: هنوز آقاي صفار هرندي تقاضاي ما را برآورده نكرده‌اند و ما داريم فرصت‌ها را از دست مي‌دهيم. ما حرف داريم، برخي از مديران سابق ابقاء شده‌اند.

رسولي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش از صفار هرندي به عنوان فردي اهل هنر و مطبوعات ياد كرد.

سخنران جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله، اظهار داشت: ذائقه‌ها را تغيير داده‌اند، استدلال حضرات در دولت پيشين اين بود كه جاذبه ايجاد مي‌كنند اما ديديد كه در فيلم‌هاي چگونه عشق‌هاي چند ضلعي و ... مطرح شد.

رسولي‌نژاد گفت: كميسيون فرهنگي به كوچك‌ترين حركتي در بحث‌هاي فرهنگي حساس است و بحث‌هاي فرهنگي را با جديت دنبال مي‌كند.

وي با اشاره به نشريه يكي از سازمان‌هاي فرهنگي، گفت: در خصوص يكي از خوانندگان فاسق زمان شاه مطالب مفصل و گسترده‌اي منتشر شده است در حالي كه در هنگام بودجه اين سازمان التماس مي‌كند .

رسولي‌نژاد ادامه داد: اولين سنت‌شكني‌ها و بي‌توجهي‌ها و رواج بي‌شرمي‌ها در بخش‌هاي وابسته به همين جا شكل گرفت و فيلم‌هايي ساخته شد كه تا مدت‌ها وزارت ارشاد قبل از آقاي خاتمي اجازه‌ي نمايش نمي‌داد. همان دستگاه كه تعدادي نشريه دارد و از پول بيت‌المال هزينه مي‌شود. برويد ببينيد چه در بخش سينما و چه تئاتر چه كساني تبليغ مي‌شوند ... از پول بيت‌المال و در مملكتي كه بسياري به نان شب خود محتاجند.

نماينده‌ي فيروزكوه و دماوند گفت: افتخار مجلس هفتم است كه نهايت تلاشش را براي توجه به رواج فرهنگ قرآني، كمك به حوزه‌هاي علميه، يادمان شهدا حوزه‌ي دفاع مقدس، كاروان راهيان نور و ... داشته است.

وي ادامه داد: ديديد كه چگونه وقتي حداقل كمكي به بسيج و نهادهاي فرهنگي شد، چه سر و صدايي به پا كردند؛ اما شما ديديد كه در دولت قبلي سينماي دفاع مقدس تعطيل شد و فيلم‌سازان متعهد خانه‌نشين شدند، آن وقت پول‌ها را به چه كساني دادند؛ .{....} سوابق قبل و بعد از انقلابش مشخص است و ... جاي گله از آقاي صفار هرندي است. چرا اجازه اكران اين فيلم‌ها را مي‌دهيد؟

اين نماينده‌ي مجلس گفت: دوستان در دستگاه‌هاي فرهنگي به گوش باشند. مردم و متدينان انتظار و توقع ديگري دارند. مردم نيز بايد به هوش و مطمئن باشند، اگر به اين دولت فرصت داده شود بسيار خدمت خواهد كرد و نتايجش را خواهيم ديد.

وي در ادامه «زمين‌خواري» را يكي از مشكلات استان تهران خواند و گفت: فردي در منطقه‌ي دماوند هكتارها زمين دولتي را تصاحب كرده است... اما به جاي مبارزه با زمين‌خواران واقعي چند كشاورز از جمله يك پدر شهيد را كه هشتاد سال دارد گرفته‌اند. ما كه پرونده‌ها را داريم ... چه كسي آدرس غلط مي‌دهد ... آيا اين دست‌هاي پينه بسته شده‌اند زمين‌خوار؟

رسولي‌نژاد با انتقاد از دستگاه قضايي افزود: من به عنوان نماينده‌ي مجلس نمي‌توانم انتقاد بكنم و مجبورم بريده بريده صحبت كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رسولي‌نژاد به دستگاه‌هاي دولتي توصيه كرد: از روش‌هاي قانوني هم‌چون تعاوني‌هاي مسكن و ... وارد شوند.

عضو فراكسيون اكثريت تصريح كرد: بايد در زمين‌خواري سراغ دانه درشت‌ها رفت. عناصر فاسد اقتصادي گستاخ شده‌اند، وقتي مي‌بينيد تطميع فايده ندارد، نماينده مجلس را هم تهديد مي‌كنند.

وي ابراز عقيده كرد: در قوه‌ي قضاييه علي‌رغم همه صحبت‌ها و ادعاها مبارزه جدي نشده است و عزم جدي وجود ندارد. من نگران هستم. يادتان هست كه اول انقلاب در اهواز در دماي پنجاه درجه برق پيرزن را قطع مي‌كردند و مي‌گفتند بهشتي گفته اين كار را بكنيم. حالا هم وقتي صحبت زمين‌خواري مي‌شود، زمين‌خوار گردن كلفت را ول مي‌كنند و چند كشاورز را مي‌گيرند.

رسولي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي هر 9 روز يك بحران در دولت خاتمي، گفت: امروز هر چه مي‌خواهند به رييس جمهور مي‌گويند و اهانت مي‌كنند، اين بحران نيست اما اگر نوري و مهاجراني استيضاح شوند، بحران است ... چه كساني نقش اپوزيسيون را ايفا كردند و با گروهك‌هاي آن سوي مرزها هم‌صدا شدند؟

وي افزود: داستان 18 تير هم روشن است، كه چه كساني نقشه كشيدند ... بحث براندازي بود. همان حزب دولت ساخته چه نقشه‌هايي كشيده بود، مي‌خواستند كنترل دست‌شان باشد، اما از دست‌شان در رفت و به بانك‌ها، سازمان‌ها، ساختمان، مردم و ... حمله شد. چادر از سر زن مسلمان كشيدند.

رسولي‌نژاد در قسمتي ديگر از سخنانش گفت: قتل‌هاي زنجيره‌اي هم معلوم است نقشه چه كساني بود و اگر مقام معظم رهبري به داد وزارت اطلاعات نرسيده بود چه به سر آن مي‌آمد ...

سخنران جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله، افزود: نفهميديم هر 9 روز يك بحران چه بود ... من عضو كميته‌ي تحقيق و تفحص حادثه 18 تير بودم، جلسه‌اي بگذاريد، همه چيز را خواهم گفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رسولي‌نژاد، نماينده مجلس: مميزي در فيلم‌ها بايد برقرار شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016