سه شنبه 13 دی 1384

مخبر كميسيون امنيت ملي: تحليل احمدي‌‏نژاد اين است كه سياست تنش‌‏زدايي در ۱۶ ساله گذشته، بي‌‏نتيجه بوده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در خصوص جلسه مشترك اين كميسيون با احمدي‌‏نژاد گفت : در اين جلسه احمدي‌‏نژاد عنوان كرد سياست تنش زدايي ايران در دو دوره هشت ساله گذشته و تلاش براي نزديك شدن به اروپا و اعتماد به آن، عملا دستاوردي براي جمهوري اسلامي ايران نداشته است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" كاظم جلالي در جمع خبرنگاران پارلماني محورهاي اصلي نشست نمايندگان اين كميسيون با احمدي نژاد را دغدغه‌‏هاي كميسيون در عرصه مسائل مربوط به سياست داخلي از جمله نارسايي‌‏هايي در برخي از استان‌‏ها، تقاضاي رسيدگي بيشتر به مشكلات مردم در چهار استان كردستان, خوزستان, سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي, مباحث مربوط به مسائل هسته‌‏اي, بحث‌‏هايي در خصوص رسيدگي بيشتر به نيروهاي مسلح و در نهايت بررسي يكسري مسائل سياست خارجي عنوان كرد.
وي در خصوص مباحث صورت گرفته در مورد سياست خارجي تصريح كرد: در بحث سياست خارجي، احمدي‌‏نژاد بيشتر به اين نكته تاكيد داشت كه در طول دو دوره هشت ساله قبل كه ما سياست تنش زدايي را در سياست خارجي خود در پيش گرفتيم و تلاش كرديم به نوعي به اروپا نزديك شويم و به آنها اعتماد كنيم، اين سياست عملا دستاوردي براي ايران نداشته است.
وي افزود: تحليل احمدي‌‏نژاد اين بود كه دوره هشت ساله اول با جريان ميكونوس خاتمه يافت و عملا در آخر اين دوره سياست خارجي ما به هم ريخت، و در دوره دوم هم ما از آرمان‌‏هاي انقلابي خود دور شديم و به نوعي تحرك ما در دنياي اسلام كم شد.
جلالي همچنين در توضيح صحبت‌‏هاي صورت گرفته در اين جلسه در مورد اظهارات اخير احمدي‌‏نژاد در خصوص اسرائيل و يهوديان، گفت: احمدي نژاد در اين جلسه عنوان كرد در سخنراني اولي كه در خصوص اسرائيل داشتم، سخن من به شكل كامل پخش نشد و در آنجا من بر بازگشت همه مهاجران به فلسطين و انجام رفراندوم تاكيد كردم.
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در خصوص صحبت‌‏هاي ديگر احمدي‌‏نژاد در مورد واقعه هولوكاست و انعكاس جهاني آن گفت: در اين مورد نيز احمدي‌‏نژاد معتقد بود انعكاس صحبت‌‏هايش توسط رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي دقيق نبوده است.
وي ادامه داد: احمدي‌‏نژاد در اين جلسه بر مواضع قبلي خود در مورد هولوكاست تاكيد كرد.
جلالي از پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبني بر اين‌‏كه آيا احمدي نژاد از عملكرد صدا و سيما در اين زمينه انتقاد داشت، خودداري كرد و گفت: بنويسيد جلالي سكوت كرد.
مخبر كميسيون امنيت ملي همچنين حاضر به توضيح بيشتر در خصوص اظهارات احمدي‌‏نژاد در مورد واكنش صحبت‌‏هاي اخيرش در زمينه سياست خارجي و سوالات، انتقادات و اظهارات نمايندگان نشد.
وي با اشاره به بحث مربوط به مسائل هسته‌‏اي مطرح شده در اين نشست مشترك عنوان كرد: گزارش از عملكرد كميسيون امنيت ملي در طول اين مدت در خصوص مصوباتي مانند الزام دولت به استمرار فعاليت هسته‌‏اي، تعليق اقدامات داوطلبانه و بحث الزام دولت به برنامه‌‏ريزي براي 20 هزار مگاوات برق اتمي ارايه شد.
جلالي ادامه داد: بحث‌‏هايي در خصوص ضرورت رسيدگي بيشتر به نيروهاي مسلح و نقاط آسيب‌‏پذير در اين خصوص نيز مطرح شد.
نماينده شاهرود ادامه داد: در بخش‌‏هاي مربوط به استان‌‏ها نيز آقاي احمدي‌‏نژاد متذكر شدند سفرهاي استاني استمرار پيدا مي‌‏كند و مي‌‏تواند بخشي از مشكلات را به نوعي حل كند.
جلالي سپس تاكيد كرد: آقاي احمدي‌‏نژاد بحث تحرك در سيستم اداري كشور را بسيار مبهم مي‌‏دانست و معتقد بود سيستم اداري قابليت و كشش بسياري از مسائل را ندارد و همپاي رئيس جمهور در تحركات نمي‌‏تواند حركت كند.
وي تصريح كرد: احمدي‌‏نژاد معتقد به تحول اداري جدي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مخبر كميسيون امنيت ملي در بخش ديگري از اظهاراتش با تاكيد بر اين كه احمدي‌‏نژاد معتقد بود نبايد يك ذره از آرمان‌‏هاي امام دور شويم، خاطر نشان كرد: احمدي‌‏نژاد عنوان كرد در بحث هسته‌‏اي مواضع ما بايد شفاف و صريح باشد، ما فعاليت UCF اصفهان را آغاز كرديم و الان هم در مورد بحث نطنز قائل به اين هستيم كه راجع به اصل آن با هيچ‌‏كس مذاكره نمي‌‏كنيم اما راجع به اينكه حركت ما انحراف‌‏آميز نباشد آماده مذاكره هستيم.
مخبر كميسيون امنيت ملي در پايان در خصوص جلسه مشترك اين كميسيون با احمدي‌‏نژاد گفت : علي الظاهر رياست جمهوري تصميم دارد با كميسيون‌‏هاي مختلف مجلس جلساتي را داشته باشد، و فلسفه اينكه تشكيل اين جلسات از كميسيون امنيت ملي شروع شد اين بود، كه البته با درخواست نمايندگان عضو كميسيون امنيت ملي از رئيس‌‏جمهور براي يك نشست مشترك نيز همزمان شد.

Copyright: gooya.com 2016