پنجشنبه 15 دی 1384

معاون سياسي وزير كشور: ربايندگان مرزبانان ايراني اشرار كشور خودمان هستند، فارس

خبرگزاري فارس: علي جنتي با اشاره به ربوده شدن 9 مرزبان نيروي انتظامي تاكيد كرد: ربايندگان از اشرار كشور خودمان هستند كه در صورت هرگونه تهديد، با عوامل آنها در داخل برخورد جدي مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي جنتي معاون سياسي وزير كشور پيش از ظهر امروز در حاشيه سومين نشست مجمع عمومي استانداران جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالات متعدد آنها در خصوص سرنوشت 9مرزبان نيروي انتظامي كه در منطقه مرزي ايران و پاكستان ربوده شده‌اند، از انتقال مرزبانان ايراني ربوده شده به آن سوي مرز در پاكستان خبر داد و افزود: وزارت كشور از ابتداي اين حادثه، تلاش‌هاي پيگيرانه خود را براي استرداد مرزبانان ايراني به كار گرفته ولي بر اساس سياست كلي نظام، وزارت كشور به هيچ وجه به ربايندگان باج نمي‌دهد و تا جايي كه مي‌توانيم به طور معمول تلاش مي‌كنيم كه گروگان‌ها سالم آزاد شوند.
معاون سياسي وزير كشور ماهيت ربايندگان را ايراني اعلام كرد و در خصوص نتايج مذاكرات و اظهارات اخير وزير كشور مبني بر احتمال آزادي مرزبانان ايراني، گفت: از روند و نتايج مذاكرات اطلاع ندارم ولي قطعا يكي از راه‌ها در اين قضيه مذاكره با واسطه‌هاست تا به هدف كمك كند كه اين مساله در حال انجام است.
وي در خصوص مليت سردسته ربايندگان گفت: بر اساس اطلاعات منتشره سردسته ربايندگان شروري ايراني به نام «عبدالملك ريگي» است كه از اشرار كشور خودمان است و آنچه در خبرگزاري‌هاي خارجي به عنوان «جند الله» معرفي شده يك نام ساختگي است و اين گروه تنها از سبك و سياق گروهك القاعده تقليد مي‌كند.
جنتي در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس درباره رويكرد دولت پاكستان با توجه به انعقاد قرارداد همكاري‌هاي امنيتي و مرزي ميان تهران و اسلام آباد براي آزادي مرزبانان ربوده شده كه به پاكستان منتقل شده‌اند گفت: دولت پاكستان اصولا بر منطقه بلوچستان خود حاكميت ندارد و به همين دليل اميدي براي حل اين مساله از طريق كانال‌هاي دولتي نداريم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اين دومين مورد ربوده شدن اتباع ايراني توسط اين گروهك شرور است كه در مورد قبلي يك نفر از ربوده شدگان كشته شده‌است، گفت: از گذشته اطلاعاتي ندارم اما شوراي امنيت كشور تمام تلاش‌هاي پيگيرانه خود را براي بازگرداندن سالم مرزبانان نيروي انتظامي به كشور به كار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون سياسي وزير كشور تاكيد كرد: چنانچه ربايندگان كوچك‌ترين اقدامي كه منجر به كشته شدن و يا آسيب رساندن به مرزبانان ايراني شود را انجام دهند با اقدام جدي در داخل مواجه مي‌شوند.
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درخصوص ارتباط ماهيت ربايندگان و عوامل ترور محافظ رئيس جمهوري در سفر به استان سيستان و بلوچستان گفت: چنين مساله‌اي صحت ندارد و در آن مورد ضاربان قصد سرقت اتومبيل را داشتد.
معاون سياسي وزارت كشور در ادامه ، اصلاح قانون انتخابات را مستلزم اقدامات مقدماتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام دانست و گفت: اين مساله ظرف يكي دو هفته آينده به مجمع مي‌رسد و در كنار آن نيز وزارت كشور با تشكيل كميته‌هايي متشكل از صاحب‌نظران تلاش دارد تا با تدوين قانوني جامع، برگزاري انتخابات را در كشور ضابطه‌مندتر سازد.
معاون سياسي وزارت كشور تاكيد كرد: ‌وزارت كشور در تدوين نظام جامع انتخاباتي در پي تحميل تفكري خاص نيست ولي ممكن است در طرح جامع تجميع با روشي كه وزارت كشور به آن توجه دارد برخي از دوره‌هاي انتخابات طولاني و برخي كوتاه شود.
وي ويژگي‌هاي عمده اين قانون را رعايت اصل عدالت در امر انتخابات برشمرد و گفت: ‌ايده‌هايي كه مطرح شده در قسمتي نيازمند آن است كه مجمع تشخيص مصلحت اظهار نظر كند تا بعد از آن نيز به مجلس برود.
جنتي همچنين طرح تجميع انتخابات را اقدامي در جهت كاهش هزينه‌ها و سامان بخشيدن به انتخابات دوره‌هاي مختلف اعلام كرد و گفت: بر اساس اين طرح برخي از دوره‌هاي انتخابات با هم برگزار مي‌شود و حداقل دو سال يك بار ما يك انتخابات خواهيم داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون سياسي وزير كشور: ربايندگان مرزبانان ايراني اشرار كشور خودمان هستند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016