شنبه 17 دی 1384

ردپاي سرويس امنيتي پاكستان در گروگانگيري سربازان ايراني، بازتاب

اين كانال نفوذي كه به مدت سه سال فعاليت مي‌كرده است،‌ موجب شناسايي و بازداشت تعدادي از عناصر ارشد «القاعده» در عراق شده بود و پس از مظنون شدن «القاعده» به اين گروه، اقدام گروگانگيري مأموران ايراني طراحي شده است.


خبرنگار «بازتاب» از زاهدان گزارش داد: شواهد و قراين تازه‌اي از ارتباط گروه گروگانگير سربازان ايراني با ISI (سرويس اطلاعات پاكستان) به دست آمده است.

بنا بر اين گزارش، اين گروه كه محل استقرار آن، در عمق 400 كيلومتري خاك پاكستان است، يكي از كانال‌هاي نفوذ اطلاعات پاكستان در شبكه «القاعده» به شمار مي‌رود.

بنا بر اظهارات برخي منابع، اين كانال نفوذي كه به مدت سه سال فعاليت مي‌كرده است،‌ موجب شناسايي و بازداشت تعدادي از عناصر ارشد «القاعده» در عراق شده بود و پس از مظنون شدن «القاعده» به اين گروه، اقدام گروگانگيري مأموران ايراني طراحي شده است.

يك مقام امنيتي نزديك به دولت افغانستان به خبرنگار «بازتاب» گفت: بخش اصلي همكاري «جندالله» با «القاعده»، بر انتقال كادرهاي فرماندهي «القاعده» از افغانستان به عراق متمركز بود. «جندالله» با توجه به ارتباطي كه با «ISI» و از طريق آنان با «سيا» برقرار كرده بود، بلافاصله پس از تحويل عناصر ارشد به شبكه «القاعده» در عراق، مشخصات و مختصات فرد مذكور را به «ISI» منتقل كرده و پس از مدت زمان كوتاهي، اين كادرهاي رهبري «القاعده» در عراق، به وسيله سازمان «سيا» دستگير مي‌شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مقام امنيتي افزود: پس از چند بار تكرار اين عمل، برخي از رهبران «القاعده»، احتمال نفوذ در «جندالله» را پيگيري كرده و به نتايج مقدماتي رسيده بودند؛ حركت اخير «جندالله» در گروگانگيري سربازان ايراني، فعاليتي برنامه‌ريزي‌شده براي منحرف كردن توجه «القاعده» به سوي ارتباطات اين گروه با «ISI» است.

وي در پايان گفت: اكثر قريب به اتفاق اعضاي «جندالله» از وجود ارتباطات اين گروه با «ISI» بي‌اطلاعند، اما حمايت «ISI» از اين گروه و ايجاد پوشش تأميني براي آنان در عمق خاك پاكستان، حتي در ظاهر هم براي آنان توجيه‌شدني نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ردپاي سرويس امنيتي پاكستان در گروگانگيري سربازان ايراني، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016