سه شنبه 20 دی 1384

با عذر خواهي باهنر، مراسم آشتي‌‏كنان در مجلس هفتم برگزار شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نمايندگان در نشست علني روز سه شنبه همزمان با قرار گرفتن در آستانه عيد قربان، شاهد مراسم عذر خواهي باهنر و برگزاري مراسم آشتي و روبوسي دو نماينده بودند.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، تذكر آيين‌‏نامه‌‏اي رييس فراكسيون وفاق و كارآمدي در دفاع از طلايي نيك سخنگوي اين فراكسيون محمدرضا باهنر را در جلسه علني مجلس هفتم وادار به عذرخواهي رسمي نسبت به رفتار روز يكشنبه خود با طلايي‌‏نيك كرد.
گفتني است باهنر در روز يكشنبه از جايگاه رياست مجلس طلايي نيك را به كينه توزي و سو استفاده از تريبون مجلس متهم كرده بود.
سيد محمد ميرمحمدي، نماينده قم در تذكر آيين‌‏نامه‌‏اي خود در جلسه روز سه‌‏شنبه مجلس هفتم، گفت: در روز يكشنبه هفته جاري كه رياست جلسه برعهده محمدرضا باهنر بود، ايشان پس از ايراد تذكر آيين‌‏نامه‌‏اي رضا طلايي نيك مبني بر انتقاد بر غيرقانوني بودن جلسه غيرعلني مجلس در صبح آن روز و تاخير در شروع جلسه علني، در پاسخ با تندي از عبارات و واژه‌‏هايي استفاده كرد كه نه زبينده شخصيت خود و نه مجلس و نه آقاي طلايي نيك بود.
وي ادامه داد: رييس جلسه بر اساس آيين‌‏نامه تنها مي‌‏تواند تذكر نمايندگان را وارد بداند و يا آن را نپذيرد ولي نمي‌‏دانم كه شرايط حاكم بر جلسه در زمان تذكر طلايي‌‏نيك در جلسه روز يكشنبه چگونه بود كه چنين واكنش ناپسندي را از سوي آقاي باهنر شاهد بوديم به طوريكه بنده به لحاظ حفظ حرمت مجلس از تكرار عبارات به كار گرفته از سوي ايشان در جلسه مذكور خطاب به طلايي‌‏نيك صرف‌‏نظر مي‌‏كنم.
وي همچنين از عدم صدور اجازه توسط باهنر مبني بر دفاع طلايي‌‏نيك از خود طبق ماده 77 آيين‌‏نامه‌‏اي، گفت: نسبت به عملكرد رضا طلايي‌‏نيك در طول حضور وي در چندين دوره مجلس همگان آگاه هستند و نسبت‌‏هاي ناروايي كه در روز مذكور توسط باهنر به وي وارد شد، اصلا با شخصيت ايشان تطابق ندارد.
ميرمحمدي ادامه داد: البته امروز نيز آقاي طلايي‌‏نيك قصد ايراد تذكري آيين‌‏نامه‌‏اي در دفاع از خود داشت كه به دليل حفظ حرمت مجلس و جلوگيري از بروز زمينه‌‏هاي سوء استفاده توسط برخي ها از آن صرف‌‏نظر كرده است، لذا شايسته است هيات رييسه و آقاي باهنر هم در مورد اين رويه تجديد نظر كنند و به نحو شايسته اين عملكرد نادرست خود را جبران كنند، زيرا هيات رييسه نسبت به رعايت آيين نامه بايد از سايرين جدي تر باشد.
حداد عادل رييس جلسه نيز در پاسخ به تذكر رييس فراكسيون وفاق و كارآمدي گفت: من هم از آنچه در جلسه يكشنبه گذشته باخبر شدم و طي دو روز گذشته مذاكراتي نيز هم با آقاي باهنر و هم با آقاي طلايي‌‏نيك داشتم.
وي افزود: در اينجا مجددا يادآور مي‌‏شوم كه مجلس هفتم مبناي خود را بر رعايت اخلاقي و احترام گذاشته است و خوشبختانه نيز يكي از توفيقات در مجموعه مجلس هفتم نيز همين امر است و در طول يكسال و نيم از گذشت عمر اين مجلس شاهد نظم و همبستگي و احترام در آن بوده‌‏ايم.
وي با اشاره به وجود فراكسيون‌‏هاي مختلف در مجلس و اختلاف نظرها در عقايد، گفت: ما معتقديم كه بايد تمام نظرها در مجلس محترم شمرده شود و هيات رييسه نيز تلاش دارد كه شان همه نمايندگان را حفظ كند و من نيز از آنچه در جلسه روز يكشنبه رخ داد متاسفم و از اين فرصت استفاده مي‌‏كنم وخواهشمندم باهنر نيز در اين ارتباط اگر صحبتي دارند مطرح كنند.
محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس در پي درخواست حداد عادل، گفت: در روز مذكور رضا طلايي نيك هم از جلسه غيرعلني و هم در جلسه علني به عنوان مخالف با طرح مطروحه در جلسه ابراز نظر كردند و تذكري نيز در ابتداي جلسه روي يكشنبه دادند كه اينجانب به رغم آن كه با طرح آن به لحاظ زماني مخالف بودم ولي محتواي آن را پذيرفتم، لذا وقتي مجددا در پايان جلسه براي تذكر اجازه گرفتند احساس كردم كه ضرورتي به بيان آن مطالب نبود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باهنر ادامه داد: البته لازم به گفتن است كه شايد اگر احساس من درست بود كه تذكر وي وارد نيست اما من حق نداشتم از موقعيت رياست جلسه و شان اداره جلسه عصباني شوم، لذا هم از طلايي‌‏نيك و هم از تمامي همكاران عذرخواهي مي‌‏كنم و اميدوارم كه خداوند بر من و همه ببخشد.
پس از پايان سخنان باهنر شماري از نمايندگان با تكرار واژه احسنت باهنر را تشويق كردند و حداد عادل نيز اين اقدام رييس فراكسيون اصولگرايان را شجاعانه و صادقانه خواند و گفت: باهنر با اين اقدام و عذرخواهي شجاعانه توانست اتفاق آن روز را جبران كند و قطعا طلايي‌‏نيك نيز در آستانه روز سعيد قربان كدورت را از دل پاك مي‌‏كند.
پس از اين مباحثات تصوير گلي كه براي روز عيد قربان در مجلس بود در صفحه مانيتور نمايش داده شد و جمعي از نمايندگان اعم از اميدوار رضايي، ميرمحمدي، ابوترابي با ترغيب طلايي‌‏نيك و شماري ديگر از نمايندگان با تشويق باهنر آن‌‏ها را براي روبوسي در برابر هم قرار داند و آن‌‏ها با هم روبوسي كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با عذر خواهي باهنر، مراسم آشتي‌‏كنان در مجلس هفتم برگزار شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016