شنبه 24 دی 1384

در حاشيه مصاحبه‌ مطبوعاتي رييس‌جمهور، احمدي‌نژاد: بحران هسته‌يي نداريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مصاحبه‌ي مطبوعاتي رييس‌جمهور روز شنبه با حضور خبرنگاران خارجي و داخلي در تالار شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد. دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتدا و پيش از پاسخ گويي به پرسش‌هاي خبرنگاران ،به تشريح اولويت‌هاي سياست داخلي و سياست خارجي خود و همچنين لايحه‌ي بودجه سال 85 پرداخت و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس‌جمهور ساعت 45: 14 وارد سالن شهيد بهشتي رياست جمهوري شد و دكتر الهام و جلالي‌زاده سخنگوي دولت و مسوول امور رسانه‌هاي رياست جمهوري وي را همراهي مي‌كردند.

خبرنگاران درباره مسايل مختلف سوال كردند و البته بيشتر سوال‌ها حول محور پرونده‌ي هسته‌يي ايران، خروج ايران از معاهده‌ي NPT، ارجاع پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت و هم‌چنين سخنان رييس‌جمهور در ارتباط با حادثه‌ي هولوكاست بود.

مسوولان برگزاري اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي سعي كردند كه در دادن نوبت به خبرنگاران براي طرح سوالاتشان توازن بين خبرنگاران داخلي و خارجي رعايت شود. هرچند كه بيشتر خبرگزاري‌ها سوالات خود را از رييس‌جمهور پرسيدند اما از سوي ديگر نمايندگان روزنامه‌ها نسبت به چگونگي اجراي عدالت در اين بخش اعتراض داشتند و گفتند كه بر اساس ثبت‌نام انجام شده، نماينده‌هاي رسانه‌هاي براي پرسش فراخوانده نمي‌شوند. رييس‌جمهور اعتراض آن‌ها را به حق دانست و از مسوول امور رسانه‌هاي رياست جمهوري خواست كه زمينه‌اي فراهم شود تا روزنامه‌ها نيز پرسش خود را بپرسند. مسوول امور رسانه‌هاي رياست جمهوري به رييس‌جمهور گفت كه روزنامه‌ي شرق سوال خود را پرسيد و رييس‌جمهور به شوخي خطاب به او گفت: اين‌ها مي‌گويند شما نفوذي شرق هستيد!

كريستين امان‌پور خبرنگار سي. ان. ان نيز به صورت سوال و جواب، سوالات خود را از رييس‌جمهور پرسيد كه اين امر مورد اعتراض برخي از نمايندگان رسانه‌هاي داخلي واقع شد.

با اعلام پايان زمان مصاحبه‌ي مطبوعاتي رييس‌جمهور، خبرنگاران به كمبود وقت و فرصت نيافتن براي طرح پرسش خود اعتراض كرده و با احاطه رييس‌جمهور طي صحبت‌هايي از وي در مورد مسايل مختلف سوال پرسيدند.

خبرنگاري از رييس‌جمهور پرسيد كه سياست دولت در مورد رسانه‌ها و مطبوعات چيست؟ كه رييس‌جمهور گفت: ما درصدد هستيم كه رسانه‌ها و مطبوعات را گسترش و تعميق دهيم و به اهميت آن‌ها واقفيم.

خبرنگار ديگري به احمدي‌نژاد گفت كه برخي نسبت به سياست خارجي شما ابراز نگراني مي‌كنند، رييس‌جمهور گفت: ما با سران كشورهاي مختلف تعامل داريم و ارتباطمان مناسب و عميق است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همين خبرنگار درباره سياست دولت در مورد ارتباط با كشورهاي همسايه پرسيد كه رييس‌جمهور گفت: ما براي اقتدار و استقلال آن‌ها اهميت قائليم. اقتدار آن‌ها را اقتدار خود و پيشرفت آن‌ها را پيشرفت خود مي‌دانيم.

درباره برنامه‌هاي دولت براي حل بحران هسته‌يي سوال شد كه رييس‌جمهور جواب داد: بحراني وجود ندارد و اينها جنگ رواني است.

رييس‌جمهور هم‌چنين توضيحات بيشتر درباره بودجه را به حضور خود (فردا - يكشنبه) در مجلس موكول كرد.

در اين فرصت نمايندگان رسانه‌هاي خارجي به رييس‌جمهور نسبت به عدم دعوت خود به جلسات هفتگي سخنگوي دولت اعتراض كردند. احمدي‌نژاد نيز خطاب به سخنگوي دولت گفت: از اين پس جلسات سخنگوي دولت را بازتر برگزار كنيد و از خبرنگاران خارجي نيز بيشتر دعوت كنيد. الهام نيز پاسخ داد: از اين به بعد جلسات سخنگو را خيلي باز برگزار مي‌كنيم.

Copyright: gooya.com 2016