یکشنبه 25 دی 1384

سولانا: ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت خاتمه مذاکرات نیست، آفتاب

مرجع : http://dawn.com


آفتاب – مریم حیدری: خاویر سولانا رییس بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حمله نظامی علیه ایران به دلیل متوقف نکردن تحقیقات هسته‌ای، منتفی است.

وی با بیان اینکه حمله نظامی به ایران مطرح نیست، افزود: مطرح کردن ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل از سوی کشورهای اروپایی به مفهوم خاتمه مذاکرات با تهران نیست.

سولانا از ایران خواست ثابت کند که برنامه هسته‌ای‌اش آن طور که می‌گوید کاملا صلح‌آمیز است و اتهام کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا مبنی بر اینکه این فعالیت‌ها به منظور ساخت بمب اتمی است، صحت ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: در حال حاضر سعی داریم از راه دیپلماتیک به نتیجه برسیم و نباید درگیر بحث‌های تحریم احتمالی که فعلا موضوع بحث نیستند، شویم.

بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه خواستار دیدار با بازرسان اتمی سازمان ملل به منظور معتدل کردن روابط تیره تهران و غرب شدند و به این وسیله نخستین گام را به سمت ارجاع موضوع به شورای امنیت برداشتند.

در همین حال، جورج بوش رییس جمهور آمریکا گفت، پس از گفت‌وگو با آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در واشنگتن، گفت: این بحران باید توسط شورای امنیت حل شود زیرا اینکه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود، پذیرفتنی نیست و تهدیدی برای جهان خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سولانا: ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت خاتمه مذاکرات نیست، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016