یکشنبه 25 دی 1384

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور: توجه خاصي براي توليد دو نيروگاه هسته‌اي در بودجه سال آينده شده است، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت:در لايحه بودجه سال 85 توجه خاصي براي توليد دو نيروگاه هسته‌اي شده است.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس فرهاد رهبر در حاشيه جلسه علني امروز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه آيا دولت در سال آينده نيز با كسري بودجه مواجه خواهد شد يا نه،گفت:انشاء الله با كسري بودجه مواجه نخواهد شد تا بخواهد لايحه متمم ارائه دهد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه چه نشانه‌ها و علامت‌هايي در بودجه سال 85 وجود دارد كه نشان از عملياتي بودن بودجه باشد،اظهار داشت:اگر شما فقط يك رقم بودجه را ملاحظه كنيد آنوقت متوجه عملياتي بودن آن خواهيد شد.
وي سپس افزود: اگر تنها بودجه سال گذشته مربوط به استانها را ملاحظه كنيد مي‌بينيد كه 3 صفحه بوده و اين در حالي است كه در بودجه سال 85 مربوط به اين بخش 800 صفحه است.
خبرنگاري در مقابل اظهارات رهبر گفت: تعداد صفحه‌ها ملاك نيست شما نمونه و مثال بياوريد كه وي پاسخ داد: نشانه آن اين است كه ريز بودجه منطبق با برنامه در استانها آمده است.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص افزايش سهم شركتهاي دولتي در بودجه سال 85 گفت:سهم شركتهاي دولتي در نتيجه فعاليتهاي آنها افزايش يافته است و قاعدتا هم سرمايه گذاري افزايش دارد،منتهي مهم اين است كه سهم سود دولت براي پروژه‌هاي عمراني صرف خواهد شد.
رهبر در پاسخ به سؤال ديگري درباره اين كه چرا حجم زياد بودجه با بودجه عملياتي مغاير است، اظهار داشت: اين يعني چه كه مغاير است؟ و سپس خطاب به خبرنگاري كه اين سؤال را كرده بود،گفت: شما تعريض از بودجه عملياتي ارائه دهيد و بعد سؤال كنيد.
وي در خصوص دو لايحه نظام هماهنگ پرداخت و خدمات رساني به ايثارگران گفت: تا لايحه‌اي به تصويب نرسد و بصورت قانون در نيايد نمي‌توانيم براي آنها هزينه پيش بيني كنيم. اين كه در آينده تصويب خواهد شد حتما در آمد آن را در نظر خواهيم گرفت و بصورت متمم اصلاحيه مي‌دهيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي قيمت پايه نفت در بودجه 85 را 40 دلار ذكر كرد. رهبر در پاسخ به اين كه اعتبارات تحقيقات و فعاليتهاي هسته‌اي چقدر و در چه رديفي است تصريح كرد:توجه خاصي براي توليد دو نيروگاه هسته‌اي شده است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه اعلام شده كه براي اينكه بودجه ريزي عملياتي شود 20 سال طول مي‌كشد، گفت:ما گام اول بودجه ريزي عملياتي را كه شفاف سازي است در سال 85 اجرا مي‌كنيم و تا پايان برنامه به اجراي بودجه ريزي عملياتي كامل مي‌رسيم و تضمين آن اين است كه سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اين كار را در سال 85 شروع كرده و با جديت در پايان برنامه دنبال كند.
وي رقم اصلي كل بودجه را 195هزار و 657 ميليارد تومان اعلام كرد.

Copyright: gooya.com 2016