یکشنبه 25 دی 1384

اتمام سوخت؛‌ دليل اصلي سقوط هواپیمای فالکن سپاه، فردا

منابع آگاه مي گويند دليل سقوط هواپيماي فالكن سپاه پاسداران، تمام شدن سوخت آن بوده است.

به گزارش خبرنگار فردا يك منبع مطلع در این باره گفت: در جريان سقوط هواپيماي سپاه در نزديكي اروميه در هفته گذشته که در ضمن آن سردار احمد كاظمي فرمانده نيروي زميني سپاه و چند فرمانده ارشد ديگر سپاه كشته شدند، ظاهرا به دليل خرابي آمپر سوخت هواپيما، خلبان قادر به تشخيص مقدار سوخت واقعي هواپيما نبوده است. البته اگر نقص فني در چرخهاي هواپيما بروز نمی کرد هیچ مشکلی ایجاد نمی شد اما با باز نشدن چرخها، هواپیما قادر به فرود در فرودگاه اروميه نبود و پس از چند بار دور زدن، در راه بازگشت و با تمام شدن سوخت، هواپیما سقوط کرد.

گفته مي شود خلبان تمام شدن سوخت را به برج مراقبت اطلاع داده و خواستار راهنمايي براي فرود در مزارع اطراف روستاي امامزاده آيدين لو در 10 كيلومتري اروميه شده است اما موفق به فرود سالم نشده و هواپيما در ارتفاعي كم به زمين خورده و سرنشينان آن كشته مي شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته اين منبع مطلع، عدم انفجار اين هواپيما پس از اصابت به زمين، يكي از مهمترين نشانه های تمام شدن سوخت آن است چرا كه در صورت باقي ماندن سوخت در مخزن هواپما، قطعا انفجار و آتش سوزي رخ مي داد. همچنین از کار افتادن همزمان دو موتور هواپیما نیز تنها به دلیل اتمام سوخت ممکن است.

گفته مي شود قرار بوده چند تن از فرماندهان عالي رتبه سپاه نيز با اين هواپيما به اروميه پرواز كنند اما با مخالفت مسئولان مربوطه در سپاه مواجه شده اند. ظاهرا بر اساس آيين نامه هاي موجود، پرواز همزمان فرماندهان ارشد و مسئولان ممنوع است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتمام سوخت؛‌ دليل اصلي سقوط هواپیمای فالکن سپاه، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016