دوشنبه 26 دی 1384

فايننشال‌تايمز: ترس كشورهاي اروپايي از تغيير آرايش سفراي ايران، بازتاب

با توجه به اين‌كه سفراي پيشين ايران در سه كشور اروپايي؛ آقايان عادلي در انگلستان، خرازي در فرانسه و شمس‌الدين خارقاني در آلمان، سياست‌هاي ملايم‌تري داشته‌اند، هم‌اكنون با آغاز به كار سفراي جديد، احتمال تفاهم‌هاي سياسي كاهش يافته است.


با تغيير سفراي جديد ايران در سه كشور اروپايي كه پيرو بي‌چون و چراي سياست‌هاي احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران، هستند، ترس كشورهاي اروپايي از تشديد سياست‌هاي بنيادگرايي در اين كشور بيشتر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، روزنامه «فايننشال‌تايمز» با اعلام اين مطلب نوشت: با توجه به اين‌كه سفراي پيشين ايران در سه كشور اروپايي؛ آقايان عادلي در انگلستان، خرازي در فرانسه و شمس‌الدين خارقاني در آلمان، سياست‌هاي ملايم‌تري داشته‌اند، هم‌اكنون با آغاز به كار سفراي جديد، احتمال تفاهم‌هاي سياسي كاهش يافته است.

بنا بر اين گزارش، علي آهني كه پيشتر از دانشجويان شاغل در انگلستان بوده و چندين بار در تظاهرات ايرانيان مقيم انگلستان، زخمي شده است و همچنين در اتحاديه اروپا و لوكزامبورگ، نماينده ايران بوده، جانشين محمدصادق خرازي، سفير پيشين ايران در فرانسه و نيز رسول موحديان كه پيشتر سفير ايران در جمهوري چك و كشور پرتغال بوده، جانشين دكتر عادلي، سفير ايران در انگليس كه رئيس پيشين بانك مركزي و از نيروي كارگزاران سازندگي بوده، شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين محمدمهدي آخوندزاده، نماينده ايران در مجامع بين‌المللي در وين به عنوان سفير ايران در برلين تعيين ‌شده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: اين تغييرات، نشانگر تغيير سياست ايران نسبت به روند مذاكرات با كشورهاي اروپايي است، اما كارشناسان بر اين باورند كه اين افراد از تكنوكرات‌ها و داراي تجربيات كافي هستند اما ديپلمات‌هاي ملايمي نيستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فايننشال‌تايمز: ترس كشورهاي اروپايي از تغيير آرايش سفراي ايران، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016