جمعه 30 دی 1384

وزير امورخارجه آلمان: پرونده ايران بايد به شوراي امنيت ارجاع شود، ايلنا

حمله نظامي به ايران در دستور كار هيچ كشوري قرار ندارد

تهران- خبرگزاري كار ايران

"فرانك والتر اشتاين‌‏ماير" وزير امور خارجه آلمان در گفت‌‏وگو با دبيركل اتحاديه عرب درباره مشاجره بر سر برنامه اتمى ايران ابراز نگرانى كرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا) به نقل از دويچه‌‏وله، "عمرو موسي" نيز در اين ديدار با ادعاي اينكه تجهيز ايران به انرژى اتمى خطرى براى خاورميانه است، خواستار خاورميانه‌‏اي عارى از جنگ‌‏افزارهاى هسته‌‏اى شد.
به گزارش خبرگزاري آلمان، وى همچنين به تسليحات هسته‌‏اي رژيم اسرائيل اشاره كرد و گفت: اسرائيل نه تنها صاحب بمب اتمي است بلكه هيچ كنترل بين‌‏المللى بر فعاليت‌‏هاى اتمى آن وجود ندارد و همين امر نيز خطر بزرگى براى منطقه به حساب مي‌‏آيد.
همچپنين اشتاين ماير پس از ديدار با "حسني مبارك" رئيس‌‏جمهور مصر، گفت: سه كشور اروپايى طرف گفت‌‏وگو با ايران، يعنى آلمان، فرانسه و بريتانيا به همراه آمريكا بر اين باورند كه موضوع برنامه اتمى ايران مي‌‏بايست از طريق شوراى حكام آژانس بين‌‏المللى انرژى اتمى به شوراى امنيت سازمان ملل‌‏متحد ارجاع داده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه آلمان بر تمايل اين كشور براي دستيابى به يك راه‌‏حل ديپلماتيك تأكيد كرد و گفت: اتحاديه اروپا در ارتباط با بحران اتمى ايران سياست خود را با ايالات متحده آمريكا و روسيه هماهنگ مي‌‏كند و هيچ يك از اين كشورها برنامه حمله نظامى به ايران را در دستور كار خود ندارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير امورخارجه آلمان: پرونده ايران بايد به شوراي امنيت ارجاع شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016