شنبه 1 بهمن 1384

همکاری موسسه آیت الله مصباح براي آموزش ضمن خدمت فرهنگيان، فردا

به دنبال دیدار فرشیدی وزیر آموزش و پرورش با آیت الله مصباح و مذاکرات صورت گرفته، توافق شد که از این پس موسسه امام خمینی که زیر نظر مصباح اداره می شود، در آموزش ضمن خدمت نیروهای این وزارتخانه فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار فردا مدتی قبل فرشیدی وزیر آموزش و پرورش به همراه تعدادی از معاونان و مسئولان عالیرتبه این وزارتخانه، به قم رفتند و با آیت الله مصباح دیدار کردند. در این ملاقات، آیت الله مصباح توضیح داد که تاکنون راهی برای ورود به آموزش و پرورش باز نشده بود و اینک این فرصت ایجاد شده است که برای آموزش مورد نیاز این وزارتخانه، موسسه امام خمینی وارد صحنه شود و فعالیت کند.

وزیر آموزش و پرورش هم از این همکاری استقبال کرد و قرار شد در زمینه گسترش طرح آموزش مبانی اندیشه اسلامی برای فرهنگیان، کمیته ای به مسئولیت یکی از معاونان تشکیل شود و ضمن برگزاری جلساتی با مسئولان موسسه تحت امر آیت الله مصباح، برای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان در سراسر کشور برنامه ریزی کنند. این کمیته تاکنون چندین جلسه در همین زمینه برگزار کرد و در مرحله اول برای آموزش حدود 700 نفر توافق شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است که موسسه امام خمینی قم که زیر نظر آیت الله مصباح اداره می شود، یکی از موسساتی است که در طی سالهای گذشته با یک کار زیربنایی به تربیت دهها طلبه دارای مدرک دانشگاهی همت کرده و در حالی که دیگران به کار سیاسی روزمره مشغول بودند، آیت الله مصباح با برنامه ریزی دقیق و تدوین مبانی فکری و تربیت نیروهای توانمند، برای تاثیرگذاری درازمدت کار می کرده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، شاگردان مصباح با اعتقاد راسخ به مبانی فکری استاد خود، تاکنون دوره های مشابه زیادی را برای نهاد نمایندگی دانشگاهها و نیز برای هادیان سیاسی سپاه و بسیج برگزار کرده اند و این امر بویژه در سالهای اخیر بیشتر شده است. پیش بینی می شود به دلیل نوع آموزش این افراد و بویژه نقد روشنفکران مسلمان همچون سید جمال و دکتر شریعتی در حین آموزش ضمن خدمت، حساسیتهای زیادی در قشر فرهنگیان ایجاد شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همکاری موسسه آیت الله مصباح براي آموزش ضمن خدمت فرهنگيان، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016