چهارشنبه 5 بهمن 1384

متكي: در طرح روسيه زمينه تفاهم مي‌تواند وجود داشته باشد، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۵‬

...."منوچهر متكي" وزير امور خارجه درادامه كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي اندونزيايي‌اش در تهران ، گفت: فكر مي‌كنيم با مولفه‌هاي مورد نظر در طرح روسيه از جمله در زمينه محلهاي غني‌سازي و يا اعضاي شركت مشترك و برخي موضوعات ديگر، زمينه براي يك تفاهم مرضي الطرفين مي‌تواند وجود داشته‌باشد.

متكي با اشاره به سفر علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي به روسيه همچنين گفت كه در ‪ ۱۶‬فوريه دور دوم مذاكرات ايران و روسيه در اين زمينه ادامه خواهد يافت.


** تاكيد بر ادامه همكاريهاي ايران با آژانس
وزير امور خارجه همچنين بر ادامه همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد و گفت: ما در طول فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي در كشورمان، بر اساس منشور "ان پي تي" خود را متعهد به همكاري با آژانس دانسته و مي‌دانيم و اين همكاريها در گذشته بوده و الان هم ادامه دارد.

متكي با اشاره به ادامه بازرسي‌ها و گفت و گوها با مقامات آژانس،گفت:
روز گذشته هياتي به رياست معاون محمد البرادعي مديركل آژانس به تهران سف‌ر كرده است و اكنون مذاكرات و گفت و گوها در كنار بازرسي‌هاي قانوني از فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي ايران در حال انجام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

** "اظهارات غير دوستانه بلر"
متكي در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات "تونلي بلر" نخست وزير انگليس درباره برگزاري كنفرانس هولوكاست در ايران ، ادبيات بكار رفته در اين اظهارات را غير دوستانه، نادرست و سخيف توصيف كرد و گفت: همراهي انگلستان در ايجاد غير قانوني رژيم صهيونيستي در قلب كشورهاي اسلامي و تجهيز اين رژيم به انواع امكانات سركوب و تسليحات هسته‌اي و زنجيره‌اي از مساعدتها و همكاريها با رژيم صهيونيستي براي همگان روشن است.

وزير خارجه افزود: همچنين چشم پوشي ، بي‌اعتنايي و بي‌توجهي دولتهاي انگلستان در مقابل جنايات و كشتارهاي وحشيانه رژيم صهيونيستي بر عليه فلسطينيان و سكوت در مقابل حق آنها، صفحه ديگري از تراژدي تلخ عملكرد دولت انگليس در موضوع فلسطين است.


** "استقبال از پيشنهاد بلر"
متكي در عين حال گفت: از پيشنهاد نخست وزير انگليس براي بازديد از مراكز هولوكاست استقبال مي‌كنيم و آمادگي داريم كه گروههاي تحقيقاتي بي طرفي را كه به عاملان اين جنايت و رژيم صهيونيستي گرايش نداشته باشند، به اروپا بفرستيم تا از مراكز مورد نظر بلر بازديد و تحقيق كنند.

وزير خارجه از اينكه نخست وزير انگليس يك سمينار علمي براي بررسي حادثه هولوكاست را با ادبيات ناشايستي مورد خطاب قرار داده است، ابراز تاسف كرد.


** سلاح هسته‌اي در دكترين ايران جايي ندارد
متكي در اين مصاحبه مطبوعاتي براي چندين بار تاكيد كرد كه در دكترين امنيتي جمهوري اسلامي ايران ، سلاح هسته‌اي جايي ندارد.

وزير خارجه گفت كه اين موضوع بر اساس اعتقادات ديني ايرانيان است و بارها نيز از سوي رهبران جمهوري اسلامي مورد تاكيد قرار گرفته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متكي: در طرح روسيه زمينه تفاهم مي‌تواند وجود داشته باشد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016