پنجشنبه 6 بهمن 1384

اعلام آمادگي ايران برای ايجاد خط پروازي تهران ـ نيويورك و يا تهران ـ لس‌آنجلس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

سازمان هواپيمايي كشوري در نامه‌اي به سازمان هواپيمايي كشور آمريكا اعلام آمادگي كرد تا خط پروازي تهران ـ نيويورك و يا تهران ـ لس‌آنجلس را برقرار كند.

به گزارش ايسنا، رضا جعفرزاده ـ مشاور رسنه‌اي رييس و مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري ـ در اين زمينه گفت:« از آنجايي كه پرواز‌هاي بين‌المللي ما از تهران به بسياري از پايتخت‌هاي كشورها به طور مستقيم برقرار مي‌شود. برقراري اين خط پروازي در اولين مرحله پاسخ مثبتي به هموطنان مقيم آمريكاست.»

جعفرزاده افزود:« انگيزه‌ برقراري اين خط پروازي از سفر دكتر احمدي‌نژاد ـ رييس جمهور ـ به آمريكا و ديدار با هموطنان خارج از كشور آغاز شد و اين درخواست مردمي و بحقي بود كه از مقامات رييس جمهوري ايران داشتند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري همچنين گفت:« اگرچه برقراري اين پرواز‌ها نيز براي بازرگانان و تجار نيز مقرون به صرفه‌ است اما مساله مهم جلوگيري از سردرگمي و صرف هزينه‌هاي گزاف هموطنان بوده چرا كه بايد يا از طريق اروپا يا كشور‌هاي منطقه به آمريكا مي‌رفتند. ادامه‌ اين وضع موجبات رنجش اين عزيزان را فراهم آورد تا اينكه ديداري مستقيم با رياست جمهوري گله‌مندي خودشان را ابراز كردند از اين رو به هنگام بازگشت بيرون از معادلات سياسي و صرفاً به لحاظ پاسخ به اين درخواست انساني دستور بررسي موضوع صادر شد. »

جعفر زاده ادامه داد:« از آنجايي كه حمل و نقل هوايي زنجيره‌اي متصل به هم بوده و سازمان‌هاي هواپيمايي تحت پوشش سازمان بين‌المللي ايكائو با رقم 188 كشور تحت مقررات واحدي فعالند و اهميت به گسترش ارتباطات و فراهم كردن زمينه‌هاي بهره‌مندي از اين وسيله حركتي است انساني و پسنديده به همين منظور جمهوري اسلامي ايران براي عملياتي كردن پرواز‌ها منتظر پاسخ‌ مقامات هواپيمايي كشوري آمريكاست.»

Copyright: gooya.com 2016