چهارشنبه 5 بهمن 1384

نمايندگان كنگره آمريكا از اقدامات تند دولت بوش بر ضد برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران حمايت كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

همزمان با اعمال فشار دولت بوش براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل‌‏متحد، بسياري از نمايندگان كنگره آمريكا با حمايت از رويكرد تند اين كشور بر ضد ايران، ادعا كردند كه اقدام نظامي بايد به عنوان يك گزينه براي ممانعت از بلندپروازي‌‏هاي هسته‌‏اي تهران باقي بماند.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، قانونگذاران آمريكايي به طور گسترده از تلاش براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل‌‏متحد به علت رد درخواست توقف برنامه غني‌‏سازي اورانيوم حمايت مي‌‏كنند.
به گزارش آسوشيتدپرس، جمهوريخواهان و دموكرات‌‏ها آمريكا مانند هم مي‌‏گويند كه آمريكا بايد تحريم‌‏هاي اقتصادي بين‌‏المللي را دنبال كند كه براي آسيب رساندن به ايران كافي باشد.
در اين گزارش آمده است: قانونگذاران مي‌‏گويند تهديد به دستيابي ايران به تسليحات كشتارجمعي به اندازه‌‏اي جدي است كه جامعه بين‌‏المللي بايد به طور قاطع اقدام كند تا برنامه هسته‌‏اي ايران را متوقف كند.
آنها گفتند كه در صورت شكست تلاش‌‏هاي ديپلماتيك دولت بوش نبايد راه‌‏هاي ديگر را منتفي بداند.
سناتور "جان كورنين" مدير سرويس‌‏هاي تسليحاتي سنا گفت: حائز اهميت است كه به ديپلماسي فرصتي داده شود اما معتقد نيستم بايد گزينه‌‏اي از جمله اقدام نظامي را از روي ميز كنار بگذاريم.
سناتور "گري آلرمن" عضو كميته روابط بين‌‏المللي سنا نيز گفت: اگر تهديد به اقدام نظامي را رد كنيد راهي براي كسب پاي‌‏بندي باقي نمي‌‏ماند.
بر اساس اين گزارش، برخي تحليلگران گفته‌‏اند در حالي كه حمله نظامي آمريكا مي‌‏تواند تأسيسات هسته‌‏اي ايران را تخريب كند، مي‌‏تواند متحدان آمريكا را خشمگين كند و ناراحتي جهان اسلام را نيز نسبت به آمريكا تشديد مي‌‏كند، همچنين قيمت نفت را افزايش مي‌‏دهد و ايراني‌‏ها را در كنار "محمود احمدي‌‏نژاد" رئيس‌‏جمهور ايران متحد مي‌‏كند.
سناتور "باراك اباما" نيز گفت: آمريكا و كشورهاي اروپايي بايد هر كاري انجام دهد تا حمايت چين و روسيه را براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل‌‏متحد به دست آورند.
باراك اباما گفت: در چگونگي اعمال تحريم بايد خردمندانه رفتار كنيم زيرا بعضي تحريم‌‏ها هيچ تفاوتي نمي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين سناتور"كريستوفر اسميت" گفت: لازم است از اقدامات ديپلماتيك بسيار خصمانه استفاده كنيم.
در اين گزارش آمده است: برخي قانونگذاران معتقدند به يك مقام جديد ايراني نياز است.
سناتور "جان كيل" در اين باره ادعا كرد: آمريكا و متحدانش بايد فشار را براي توقف برنامه هسته‌‏اي ايران افزايش دهند اما در نهايت دولت اين كشور بايد تغيير ايجاد شود زيرا دولت كنوني ايراني بسيار خطرناك است و با جهان متمدن هماهنگ نيست.

Copyright: gooya.com 2016