جمعه 7 بهمن 1384

الحيات: طرح امریکا برای اشغال سه استان نفت خیز ایران، آفتاب

آفتاب ـ روزنامه فرامنطقه ای الحیات در شماره روز چهارشنبه خود در چارچوب پوشش خبری انفجارهای اهواز ادعا کرد اطلاعاتی را در اختیار دارد که حکایت از سناریوی انجام ضربه نظامی آمریکا به ایران است. بر اساس اطلاعاتی که الحیات منتشر کرده است آمریکا در صدد اشغال سه استان نفت خیز جنوب ایران است.


الحیات به نقل از منابع غربی در این رابطه نوشت : آمریکا برنامه اي براي اشغال خوزستان و استانهاي ساحلي بوشهر و هرمزگان دارد .

اين روزنامه نام اين منابع راذكر نكرد اما به نقل از انها افزود واشنگتن در طرحي نظامي قصد دارد نظاميانش را از جنوب عراق وارد اين سه استان كند و پس از اشغال اين استانها، بر منابع نفت و گاز ايران تسلط یابند.

به گفته این روزنامه فرامنطقه ای از اینرو این سه استان انتخاب شدند که نبض اقتصاد ایران در این مناطق می تپد وبرای اقتصاد ایران این سه استان بسیار حیاتی می باشند.

اين منابع گفتند در اين سناريو همزمان با اين عمليات زميني عمليات نيروي دريايي امريكا صورت خواهد گرفت و با قطع منابع انرژي و درامدهاي نفتي رژيم حاكم ايران سرنگون خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين منابع افزودند برطبق اين سناريو همزمان با انجام عمليات نظامي امريكايي ها در جنوب ايران اقدامات جدايي طلبانه در چند استان اين كشور به ويژه استان اذربايجان غربي هم مرز با تركيه و جمهوري اذربايجان افزايش خواهد يافت زيرا تعداد تركهاي ساكن اين استان كه مايل به تشكيل كشور اذربايجان بزرگ هستند در حال افزايش است.

اين منابع گفتند اشوبهاي امنيتي كه استان سيستان و بلوچستان که اکثریتی بلوچی دارد هم در چارچوب سياست امريكا براي شعله ور كردن گرايشهاي جدايي طلبانه براي مشغول كردن ايران به تهديدات امنيتي داخلي و ممانعت از اماده شدن اين كشور براي مقابله با حمله خارجي صورت مي گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الحيات: طرح امریکا برای اشغال سه استان نفت خیز ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016