یکشنبه 9 بهمن 1384

گزارش عملكرد جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر در جلسه جبهه مشارکت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در جلسه‌ي هفته‌ي گذشته‌ي دفتر سياسي جبهه مشاركت، حميد سيدي، مسوول دفتر ارتباطات دكتر معين گزارشي از روند تشكيل جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر ارايه داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرنامه‌ي داخلي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، به گفته‌ي وي پس از انتخابات نهم رياست‌جمهوري جلسات منظمي تاكنون با حضور افراد مختلف از بيش از 12 حزب و گروه و نيز تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي تشكيل شده است.

به گفته وي پس از طرح نظرات مختلف در جلسات اول و دوم، سه محور اصلي استخراج شده كه عبارتند از انتظارات از جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر ، اصول تشكيل دهنده‌ي جبهه و عضويت شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي.

سيدي در مورد محور اول يعني انتظارات از اين جبهه، گفت: آن چه تاكنون مورد اجماع قرار گرفته، اين است كه اولا اين جبهه موازي هيچ جبهه‌ي ديگري نخواهد بود، بلكه از تشكيل و تقويت ساير جبهه‌ها استقبال خواهد كرد. ثانيا جبهه تلاش خواهد كرد تا در عرصه‌ي سياسي فعال و موثر باشد، ولي در انتخابات‌ها نامزد معرفي نخواهد كرد و به طور خاص از آزادي انتخابات دفاع مي‌كند.

وي در ادامه در مورد اصول تشكيل دهنده‌ي اين جبهه گفت: در اين مورد مباحث مختلفي مطرح است كه هم‌چنان در جلسات روي آن بحث مي‌شود كه جمع‌بندي اين مسائل به تدوين منشور جبهه منتج خواهد شد.

به گفته او از جمله بحث‌هايي كه در مورد اصول تشكيل اين جبهه مطرح شده و مورد اجماع قرار گرفته، دفاع عام از حقوق بشر، مسلمان بودن موسسان جبهه، التزام به قانون اساسي با قرائت دموكراتيك از اصول آن و تلاش در جهت اصلاح تفاسير غير دموكراتيك از آن، فعاليت در چارچوب قانون اساسي و جمهوري اسلامي، نسبت جبهه با گروه‌ها و طبقات خاص، تاكيد ويژه بر برخي حقوق مثل زنان، جوانان، اقوام، اقليت‌ها و ... در منشور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر حاكميت فضاي همدلي و صميميت در جلسات در پايان اعلام كرد: در جلسات آينده پس از پايان يافتن مباحث مربوط به اصول تشكيل جبهه، منشور جبهه تهيه و پس از آن در مورد نحوه‌ي عضويت شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي تصميم‌گيري مي‌شود.

پس از گزارش مسوول دفتر ارتباطات مصطفي معين، اعضاي دفتر سياسي نظرات و ديدگاه‌هاي خود را در مورد مباحثي كه تاكنون در جلسات مطرح شده اعلام كردند و مقرر شد تا نظرات حزب مشاركت در جلسات جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر لحاظ شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش عملكرد جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر در جلسه جبهه مشارکت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016