یکشنبه 23 بهمن 1384

حداد عادل: تحقيقات هسته‌اي‌ ايران امروز يا فردا با حضور بازرسان آژانس آغاز مي‌شود، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۱۱/۲۳‬

غلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه گفت : از سرگيري تحقيقات هسته‌اي ايران ظرف امروز يا فردا با حضور بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي آغاز مي‌شود.


وي در حاشيه آغاز به كار كميسيون تلفيق بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬در گفت وگو با خبرنگاران با تاكيد براينكه ايران در اجراي تصميمات خود مصمم است، افزود: وقتي اعلام كرديم آمادگي داريم تحقيقات هسته‌اي خود را آغاز كنيم،طبيعي است كه بايد منتظر مي‌بوديم تا بازرسان آژانس نيز آمده و شاهد آغاز اين مرحله باشند.

وي در خصوص احتمال از سرگيري مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت: به طور يقين حال و هواي مذاكرات قبل از تصميم شوراي حكام براي گزارش پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت تا بعد از آن فرق دارد، اما هنوز معتقديم گره‌اي كه بادست باز مي‌شود نبايد آن را بادندان باز كرد. سعي مي‌كنيم گره‌اي هسته‌اي را با دست باز كنيم .

حداد عادل با اشاره به فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي ايران و با تاكيد بر حق ايران در بهره مندي از اين توان، گفت: اسناسامه آژانس راههاي حقوقي براي كشورهايي مانند ايران قرارداده تا در چارچوب معاهده و قراردادهاي بين‌المللي عمل كنند .

رييس مجلس تصريح كرد: حرف ما اين است اگر قراربود كشوري كه درهاي تاسيسات خودرا باز كرده و بارها اعلام كرده كه قصد ساختن سلاح هسته‌اي را ندارد، به بهانه اينكه امكان دارد در آينده از فعاليتهاي صلح آميز منحرف شود، پس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي چه تاسيس شده است، دراين صورت وجود آژانس كاملا بي‌اثر خواهد بود.

حدادعادل اضافه كرد : يك‌باره بگوييد بايدكشورهايي كه بمب اتمي دارند و بازهم بمب مي‌سازند بايد اين حق را داشته باشند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس در پاسخ به سووال كه چرا ايران در مقابله با تصميم گزارش پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت ، گام‌هاي بعدي را بر نمي‌دارد اظهار داشت : ايران يك زمان بندي را براي خود قرارداده است، اين همان چيزي است كه به عنوان تدابير از آن ياد مي‌كنند و اين تدابيري است كه كارشناسان كشور در نظر گرفته‌اند .

وي در خصوص مذاكرات پايان اين هفته ايران و روسيه گفت : قطع نظر از نتيجه مذاكرات ، ما اعلام كرده‌ايم باب مذاكره با هيچ كشوري را نمي‌بنيديم، طرح روسيه را نيزقابل مذاكره مي‌دانيم،اما بر حق خود پافشاري مي‌كنيم .

حداد عادل با اشاره به اهانت برخي مطبوعات غربي به ساحت مقدس پيامبر مكرم اسلام (ص) گفت : دراين مساله مهم‌ترين نكته‌اي كه نهفته اين است كه كشورهاي جهان مفهوم آزادي را در كشورهاي غربي به محك آزمايش مي‌گذارند.

رييس مجلس افزود: دهها سال است كه غربي‌ها به آزادي خود افتخار مي كنند،اما اكنون براي جوانان و نسل سوم كشورهاي مسلمان اين فرصت پيش آمده است مفهوم آزادي غربي را ارزيابي كنند و راه مستقل خود را انتخاب كنند كه اين مساله نتايج دراز مدتي خواهد داشت .

Copyright: gooya.com 2016