یکشنبه 23 بهمن 1384

حسن روحاني: مذاكره مناسب‌ترين راه است و ما چيزي بيش از حقوق طبيعي خود نمي‌خواهيم، ايلنا

- نظام همه تدبير خود را بكار خواهند بست تا با حداقل هزينه به اهداف خود دست يابيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: ملت ما براي حفظ منافع خود مقاومت خواهند كرد، دولت‌‏مردان نظام هم همه تدبير خود را بكار خواهند بست تا با حداقل هزينه به اهداف خود دست يابيم. دنياي غرب هم بايد بداند تنها راه‌حل پرونده هسته‌اي ايران، مسير سياسي و حقوقي است و با ارعاب و تهديد نيز به اهداف خود نمي‌رسند.

به گزارش" ايلنا" حسن روحاني در جمع مردم قزوين، به هجمه‌‏هايي كه اخيرا آمريكا و كشورهاي اروپايي عليه ايران آغاز كرده‌‏اند، اشاره كرد و گفـت: آمريكا و كشورهاي اروپايي با فشار بر ملت ايران، مي‌خواهند اين ملت را از دانش صلح آميز هسته‌اي محروم سازند، در حالي كه ملت ما، ملتي است كه در برابر زور تسليم نمي‌‏شود و اين در شرايطي است كه ما در چارچوب مقررات و قواعد بين‌‏المللي، حسن نيت خود را به اثبات رساند‌‏ه و بارها گفته‌‏ايم ما نيازي به سلاح اتمي نداريم، ما مي‌خواهيم مستقل باشيم و دست نيازمان به سوي بيگانگان دراز نباشد و در اين مسير فعاليت علمي خود را پيگيري مي‌كنيم.
مسؤول سابق مذاكره كننده در پرونده هسته‌‏اي جمهوري اسلامي ايران با سه كشور اروپايي، با بيان اين مطلب كه"مردم بدانند كه فن‌آوري صلح‌‏آميز هسته‌اي را هيچ كشوري به ما نداده و تنها دانشمندان جوان ما با سالها زحمت و تلاش شبانه‌روزي و فداكاري بدست آوردند" گفت: انشاءالله و به حول و قوه الهي با مقاومت و ايستادگي مردم غيور و مسلمان و يك‌‏صدا و يك لحن با دنيا سخن بگوييم.
روحاني اضافه كرد: مذاكره مناسب‌ترين راه است و ما چيزي بيش از حقوق طبيعي خود نمي‌خواهيم و ملت ما با ايستادگي اين مشكل را هم پشت سر خواهد گذاشت. مردم ما تابع مقام معظم رهبري هستند و با مقاومت و تبعيت از فرامين رهبر معظم‌انقلاب و وحدت به‌اهداف خود خواهند رسيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري، انقلاب بزرگ ملت ايران را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و موفقيت آن را به رهبري پيامبرگونه حضرت امام خميني(ره) و مجاهدت‌‏هاي مبارزان و انقلابيون دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي كشور ادامه داد: قدرتهاي استكباري در به قدرت رساندن پادشاهان در ايران و ديگر كشورها نقشي اساسي داشتند اما در ايران، ملت با ايستادگي در مقابل خواست قدرتهاي خارجي توانست به پيروزي برسد كه البته عامل پيروزي مردم علاوه بر وحدت و يكپارچگي، رهبري بود كه مردم فرمان و فتوي او را به عنوان مرجع تقليد مي‌پذيرفتند و اين الهام گرفته از نهضت عاشوراست.
وي كه در جمع راهپيمايان 22 بهمن ماه مردم قزوين سخن مي‌‏گفت، به توهين برخي روزنامه‌هاي غربي به ساحت مبارك پيامبر عظيم‌‏الشان اسلام اشاره كرد و خطاب به آنها گفت: شما كوچك‌‏تر از آن هستيد كه بر عظمت پيامبر خدشه وارد كنيد، دنيا به روشني ديد كه بيش از يك ميليارد مسلمان چگونه در برابر اين توهين واكنش نشان داده و ضمن ارج نهادن به وجود مقدس پيامبر اسلام، در مقابل اهانت‌كنندگان ايستادند.

Copyright: gooya.com 2016