چهارشنبه 3 اسفند 1384

انتقاد عضو كميسيون امنيت ملي از مذاكرات بروكسل: هنوز در دولت كساني هستند كه به روسيه اميدوارند، ايرانيوز

- در بروكسل به جاي صحبت بر سر اختلاف با غرب بر مواضع خود تاكيد كرديم
- نتايج سفر به روسيه و بروكسل از قبل قابل پيش‌بيني بود


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضورش در نشست بروكسل را حاصل يك تعارف دانست و گفت : نتايج سفر به روسيه و بروكسل از قبل قابل پيش‌بيني بود.
متكي هم براي اعلام مواضع رفته بود در حالي كه بايد از فلسفه اختلافات ايران و غرب سخن مي‌گفت. اما ايشان بر مواضع تأكيد كردند.


حشمت‌الله فلاحت‌پيشه به ايرانيوز گفت: نتايج سفر به روسيه و بروكسل از قبل قابل پيش‌بيني بود.متكي هم براي اعلام مواضع رفته بود در حالي كه بايد از فلسفه اختلافات ايران و غرب سخن مي‌گفتند. اما ايشان بر مواضع تأكيد كردند.

وي با بيان اين كه هنوز درهيأت دولت كساني هستند كه روسيه را اميد راهبردي مي‌دانند، گفت: همين روس‌ها نقش اصلي را در تضعيف چانه‌زنه‌هاي ما با كشورهاي غربي داشتند.

وي با تأكيد بر اين كه نبايد اهميت راهبردي براي روسيه قايل شد گفت: اگر واقعاً سفر آقاي متكي به بروكسل نتيجه‌اي در بر نداشته، پس بايد آن موقع صحبت‌هاي اخير آقايان جك استراو و البرادعي كه از حق مسلم ايران براي برخورداري از انرژي هسته‌اي و غني‌سازي به صورت محدود سخن گفته بودند، يك تعارف ديپلماتيك دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: كشورهاي اروپايي همچنان ژست مذاكره مي‌گيرند تا در ميان مردم خود به همراهي با آمريكا به جنگ‌طلبي محكوم نشوند.

فلاحت پيشه خبر داد: گزارش 10 اسفند البرادعي آخرين گزارش وي خواهد بود و عملاً با اين كار آژانس هيچ كاره شده و كار به دست شوراي امنيت خواهد افتاد.

وي در پايان گفت: بايد در شوراي امنيت به گونه‌اي عمل كنيم كه ميدان براي كشورهاي سياست بازي همچون روسيه باز نباشد.

Copyright: gooya.com 2016