چهارشنبه 3 اسفند 1384

محسن رضايي: گرفتن مصوبه از شوراي امنيت براي نحريم ايران كار محالي است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۰۳‬

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : آمريكاييها اگر هم بتوانند پرونده ايران را به شوراي امنيت بفرستند ، گرفتن مصوبه از اين شورا براي تحريم يا اقدام نظامي عليه ايران كار سخت و محالي است .

رضايي كه روز چهارشنبه در حاشيه " همايش اسلام و توسعه اقتصادي " در تهران با خبرنگاران سخن مي‌گفت، با اشاره به چالش هسته‌اي ايران خاطرنشان كرد كه اين چالش ناشي از عدم قبول حقوق ملت ايران است .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا كه از ايران خواسته بود از تروريزم حمايت نكند و از حماس بخواهد كه سلاح را زمين بگذارد،گفت : تقاضاي آمريكا در ادبيات ديپلماسي يك تقاضاي غير منطقي است .

وي افزود: دليل غير منطقي بودن اين تقاضا اين است كه اولا آمريكا پشتيبان اسرائيل است و موضع بي‌طرفانه در قبال فلسطين از خود نشان نداده است و از يك طرف مناقشه طرفداري كرده است، بنابراين اگر چنين تقاضايي كند به بي‌منطقي نزديك تر است تا عدالت و انصاف .

رضايي گفت: ايران داراي مواضع روشني در قبال فلسطين است و در صحنه فلسطين از برگزاري يك رفراندوم براي تعيين قانون اساسي و نظام سياسي فلسطين حمايت مي‌كند و اگر هم آمريكا اين نظر را قبول دارد بايد در رفتار خودنشان دهد در اين صورت مي‌شود ديالوگ بين آمريكا و ايران دراين زمينه برقرار شود.

رضايي در خصوص اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي نيز گفت : مجمع تشخيص مصلحت نظام سياستهاي كلي اجراي اصل ‪ ۴۴‬را به مقام معظم رهبري پيشنهاد داده است و براساس آن بخشهاي غير دولتي مي‌توانند در تمام زمينه‌هايي كه در انحصار دولت بوده است همچون صنايع مادر فعاليت كند .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد ، سياستهايي كه ابلاغ شده نوعي آزادسازي اقتصادي را تقويت مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محسن رضايي در اين همايش نيز به ارائه مقاله خود پرداخت وگفت: اقتصاد اسلامي بيش از آن كه سياسي باشد اجتماعي است و نقش و وظايف دولت در اقتصادي اجتماعي با نقش و وظايف دولت در اقتصاد سياسي متفاوت است .

رضايي اضافه كرد: اقتصاد اجتماعي بر محور روابط ، رفتارها و تعامل اجتماعي است در حالي كه اقتصاد ما متعارف عمدا بر رفتار فردي تاكيد مي كند.

وي توضيح داد: كه نقش دولت در اقتصاد اجتماعي ، دخالت از نوع هدايت است ولي در اقتصاد دولت رفاه ، دولت نقش يك پاسبان را دارد و اقتصاد عملا اقتصادي رها شده توسط دولت و كنترل شده توسط سرمايه دارهاست .

رضايي با بيان اينكه در اقتصاد دولتي نيز دولت به جاي دخالت ، تجارت مي كند، خاطرنشان كرد كه در اقتصاداجتماعي ، دخالت دولت براي هدايت است .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه اقتصاد اجتماعي از روحيات ، ارزشها و نهادهاي اجتماعي موثر است،گفت : يك دولت رانت خوار جامعه مصرفي ايجاد مي‌كند ولي يك دولت پاك و با تقوا يك جامعه جهادگر درست مي‌كند .

رضايي همچنين گفت كه نظريه اقتصاد اجتماعي در امر توسعه خودش را بهتر نشان مي‌دهد، چون توسعه يك امر اجتماعي است .

وي در ادامه از سه زوايه‌معرفتي ، ارزشي و فقهي به ارتباط اسلام با اقتصاد پرداخت .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: گرفتن مصوبه از شوراي امنيت براي نحريم ايران كار محالي است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016