شنبه 6 اسفند 1384

تحصن جمعي از دانشجويان مقابل دفتر معاونت دانشجويي دانشگاه تهران، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده مديريت دانشگاه تهران در اعتراض به عدم صدور مجوز براي برگزاري سمينار دو روزه "ايران، عدالت، آزادي" مقابل دفتر معاونت دانشجويي دانشگاه تهران تحصن كردند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين تحصن اعضاي انجمن اسلامي با حضور در مقابل دفتر قمصاري، معاونت فرهنگي دانشگاه تهران خواستار بيان دلايل عدم صدور مجوز براي اين سمينار شدند.
در حالي كه تحصن‌‏كنندگان در مقابل دفتر قمصاري نشسته بودند، حسين خاني دبير هيات نظارت بر تشكل‌‏هاي دانشجويي از دانشجويان متحصن خواست تا با حضور در سالن كنفرانس، مشكلات و مسائل خود را بيان كنند.
حسين خاني در ابتداي اين مراسم با بيان اينكه در حال پيگيري براي صدور مجوز براي برگزاري اين سمينار هستيم، اظهار اميدواري كرد كه دانشجويان بتوانند به خواسته‌‏هاي حداقلي خود دست پيدا كنند.
وي ادامه داد: ما معتقديم كه بايد دانشكده‌‏ها نيز در چارچوب قانون عمل كنند.
حسين خاني در خصوص اعتراض انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده مديريت به انتخابات شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، تصريح كرد: از نظر شوراي معين نشست انتخاباتي اين انجمن اسلامي كاملا رسمي بوده است البته بحث تخلف انتخاباتي بحث جديدي است كه دانشجويان مطرح مي‌‏كنند و اين مساله بايد در هيات نظارت بررسي شود.
وي افزود: بايد همه تلاش كنند تا با راهكارهاي مسالمت‌‏آميز يك انجمن يكپارچه به وجود آيد و اگر مجموعه‌‏اي از اين انجمن اسلامي به هر نحوي از اين تشكل خارج شود، بايد تريبوني براي بيان نظرات خود داشته باشد يا اينكه با تشكيل يك تشكل جديد به فعاليت بپردازد.
علي نيكونسبتي، از اعضاي اين انجمن اسلامي و عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت نيز در اين تحصن گفت: انتظار داشتيم با شروع كار دولت جديد و با توجه به قول‌‏هاي رييس‌‏جمهور مبني بر ايجاد فضاي گفت‌‏وگو، شاهد اين فضا در سطح دانشگاهها باشيم.
وي ادامه داد: دانشگاه يك محيط آكادميك و دموكرات است و بايد همه بر اساس قوانين و آيين‌‏نامه‌‏ها عمل كنند و اگر قرار است با كسي در محيط دانشگاه مخالفت شود، بايد بر اساس آيين‌‏نامه باشد.
نيكونسبتي با ابراز تعجب از عملكرد مسوولان دانشگاه، تصريح كرد: معتقديم برخي تخلفات در سطح دانشگاه و به ويژه انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه انجام شده است كه انتظار داشتيم بر اساس آيين نامه‌‏ها به اين تخلفات رسيدگي شود و در نامه‌‏اي كه در تاريخ 18/8/84 به مسوولان دانشگاه نوشتيم، خواستار رسيدگي به اين تخلفات شديم.
وي ادامه داد: در جواب نامه ما نوشته شده بود كه بايد انجمن اسلامي به اصلاح اساسنامه بپردازد و بر برگزاري انتخابات شوراي مركزي تاكيد شده بود كه تا اسفند بايد اين انتخابات برگزار شود.
نيكونسبتي خاطرنشان كرد: انتظار ما از مسوولان دانشگاه اين است كه بر اساس قوانين عمل كنند، امروز مي‌‏توانست اعتراضات ما بدتر از اين باشد كه ما معتقديم اين حركت‌‏ها نه به صلاح دانشگاه و نه به صلاح تشكل ماست.
در ادامه سپهوند، دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان در سخناني درخواست مجوز براي برگزاري سمينار را حق انجمن اسلامي دانست و گفت: اميدواريم همه چيز رنگ درستي بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين تحصن، قاضي نوري، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده مديريت دانشگاه تهران نسبت به عملكرد مسوولان دانشگاه اعتراض كرد.
در ادامه وحيد عابديني، عضو سابق شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با تاكيد بر اينكه ما بايد از خودمان دفاع كنيم، گفت: مخاطب ما دانشگاه و حاكميت نيست بلكه خود دانشجويان هستند كه بايد وارد صحنه شوند.
در پايان دانشجويان از مسوولان خواستند تا هر چه سريع‌‏تر دلايل عدم صدور مجوز را بيان كنند و در غير آن صورت دانشجويان به اعتراض‌‏هاي خود ادامه مي‌‏دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن جمعي از دانشجويان مقابل دفتر معاونت دانشجويي دانشگاه تهران، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016