دوشنبه 8 اسفند 1384

هاشمي رفسنجاني: بودجه امسال مهمترين عرصه وفاداري به سياست‌‏هاي كلي و چشم‌‏انداز است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

هاشمي رفسنجاني در ديدار هيات رييسه مجمع متخصصين ايران، جمعي از نمايندگان مجلس و فعالان اقتصادي و صنعتي سند چشم‌‏انداز 20 ساله و حركت بر اساس دانايي‌‏محوري را رمز موفقيت كشور در عرصه‌‏هاي مختلف عنوان كرد.

به گزارش "ايلنا"، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بهره‌‏گيري از دانش روز و فناوري‌‏هاي نو را از اركان اصلي دانايي‌‏محوري در اداره كشور خواند و افزود: استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌‏اي و قدرت عظيمي كه در آن براي تامين نيازهاي فعلي و آتي كشور نهفته است، بر همين مبنا صورت مي‌‏پذيرد و بايد از تمام توان كشور براي استفاده از اين نيرو استفاده صحيح ببريم.
هاشمي رفسنجاني وابستگي كشور به انرژي‌‏هاي فسيلي به ويژه نفت را ظلم به نسل‌‏هاي آينده و حتي امروزيان عنوان و تصريح كرد: اگر در اجراي عدالت صادق باشيم، بزرگترين ظلم امروز در مصرف انرژي در كشور صورت مي‌‏پذيرد و برقراري عدالت مي‌‏تواند بسياري از مسايل را حل نمايد.
وي كاهش وابستگي بودجه به نفت را از سياست‌‏هاي كلي كشور و برنامه چهارم توسعه عنوان كرد و افزود: در تنظيم و تصويب بودجه كه مهمترين عرصه وفاداري به چشم‌‏انداز و سياست‌‏هاي كلي كشور است، به رعايت اين اصل بايد توجه جدي شود و در يك فضاي علمي و كارشناسي منافع بلندمدت مردم و كشور از اين حيث تامين گردد.
هاشمي رفسنجاني نظارت بر حسن اجراي سياست‌‏هاي كلي كشور را بر اساس تفويض رهبري معظم انقلاب از وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد و افزود: پيش‌‏شرط‌‏ها و الزامات اين امر در حال تدوين است و سعي خواهد شد اين وظيفه به درستي انجام شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با دعوت از همه كارشناسان متخصصين و اساتيد دانشگاه براي كمك به حركت كشور در مسير صحيح تصريح كرد: متخصصين مي‌‏توانند با نوشتن مقالات، شركت در كنگره‌‏ها و همچنين نقدهايي كه بر فعاليت‌‏ها و سياست‌‏ها مي‌‏نمايند، كشور را از در مسير رسيدن به بالندگي ياري نمايند.
هاشمي رفسنجاني استفاده از همه سرمايه‌‏هاي كشور و بالا بردن بهره‌‏وري در همه عرصه‌‏ها را در رشد كشور موثر خواند و گفت: مهمترين محور توسعه بر مدار نيروي انساني است و امروز بايد با جذب همه نيروهاي لايقي كه در كشور داريم، نگذاريم اين استعدادها هدر روند يا ديگر كشورها با جذب آنها از ثمره اين نيروها كشور را بي‌‏نصيب كنند.
در ابتداي اين ديدار آقايان زارع، عضو و نصيرزاده، دبير كل مجمع متخصصين ايران با بيان گزارشي از فعاليت‌‏ها و عملكرد اين مجمع، جنبش نرم‌‏افزاري كشور را نيازمند حمايت همه‌‏جانبه براي دستيابي كشور به جايگاه مطلوب عنوان كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان همچنين با بيان نگراني اين مجمع و اعضاي آن از افزايش وابستگي بودجه به نفت، خواستار توجه نهادهاي مسوول به اين موضوع شد.
سپس آقايي، رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و نايب رييس اين انجمن به بيان نگراني‌‏هايي كه در خصوص وضعيت اقتصادي كشور و شرايط حساس منطقه و جهان وجود دارد، پرداخت و افزود: توجه به نظريات نخبگان در اداره امور جامعه و كشور و توجه به نيازهاي مديريت علمي مي‌‏تواند نگراني‌‏ها را كاهش دهد.
همچنين مشيري و ايزدي، دو تن از اعضاي اين مجمع به اختصار مطالبي در خصوص انرژي هسته‌‏اي, نفت و گاز به اطلاع رساندند.

Copyright: gooya.com 2016