پنجشنبه 11 اسفند 1384

لاريجاني: اولين قرباني ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت طرح روسيه است، ايرنا

مسكو،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۱‬

دبير شورايعالي امنيت ملي ايران اعلام كرد: در صورت ارجاع پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اولين قرباني ، طرح پيشنهادي مسكو خواهد بود كه براي غني‌سازي مشترك اورانيوم ايران ارايه شده است.

"علي لاريجاني" كه در مسكو به سر مي‌برد به خبرنگار ايرنا گفت: ظاهرا آمريكا قصد دارد به هر ترتيب پرونده ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد و فضا را بحراني كند و موضوع فعاليتهاي هسته‌اي تنها بهانه‌اي براي اين امر است.

وي گفت: اين اقدام به بحراني تر شدن وضع منطقه خواهد انجاميد و باعث مي شود ما همكاريهاي خود با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را كاهش داده فعاليتهاي خود بدون شرايط سابق را ادامه دهيم.

رييس هيات مذاكره‌كننده ايران با طرفهاي روسي افزود: در واقع طرح پيشنهادي روسيه هم زماني مي‌تواند موثر باشد كه كه پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت ارجاع نشده باشد .

لاريجاني مذاكرات با مقامهاي روس را سازنده و موثر خواندو پذيرش طرح روسيه را مستلزم پخته شدن آن ، رفع ابهامات و نيز قرار گرفتن در مسيري همراه با مجموعه‌اي از ديگر همكاريها دانست.

وي گفت: ما اين مجموعه را به دوستان روس خود پيشنهاد ك‌رده وبراي ادامه مذاكرات با مسكو در مورد اين پيشنهاد، منتظر هماهنگي و پاسخ آنها هستيم.

دبير شورايعالي امنيت ملي ايران تصريح كرد اعتقاد ما براين است كه اقدامات آمريكا براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت با هدف كنار زدن اروپا و روسيه و گرفتن كنترل ماجرا به دست خود صورت مي‌گيرد.

وي افزود: مطمئنا آمريكاييها نمي‌خواهند روسيه نيز در اين زمينه موفقيتي كسب كند بنابراين برخلاف ظاهر، تلاش مي‌كنند طرح روسيه هم با شكست مواجه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني گفت: ما با گروه تروييكاي اروپا در وين نيز مذاكراتي خواهيم داشت چون اعتقاد داريم برنامه‌هاي ما شفاف و قابل دفاع است و مي‌توان در يك فضاي سالم و دور از تهديد و ارعاب به نتايج منصفانه و مطلوبي در اين زمينه رسيد.

علي لاريجاني و هيات همراه براي مذاكرات با مقامهاي روس در مورد پيشنهاد اتمي روسيه به ايران به مسكو سفر كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: اولين قرباني ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت طرح روسيه است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016