شنبه 13 اسفند 1384

محسن رضايي: دشمنان ما عرضه ندارند جنگ كنند، ايرانيوز

- دشمنان هواپيماها را برده‌اند روي باند و مي‌خواهند به پرواز درآورند

ايران در مسأله هسته‌اي،‌ هيچ بهانه‌اي نداده، اما دشمنان ما باز هم مي‌خواهند ما را به شوراي امنيت برده و شرايط جديدي تحميل نمايند چرا كه مسأله آنها با ما بالاتر از بمب اتم است. در حقيقت آنها هواپيماها را برده‌اند روي باند و مي‌خواهند به پرواز درآورند.


به گزارش خبرگزاري ايرانيوز، دبير مجمع تشخيص مصلحت نام، با حضور در مراسم يادواره شهداي مسجد ولي عصر (عج) و در ميان خيل نمازگزاران، با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز دشمنان ما مي‌خواهند بار ديگر ملت ايران را امتحان و شرايط جديدي را تحميل نمايند. ما در طول جنگ تحميلي در خانه خودمان بوديم و آنها از مرزهاي ما عبور كردند، الان هم ما در چارچوب قوانين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و سازمان ملل عمل مي‌كنيم اما آنها قصد دارند ما را از اين حق محروم كنند. اين نوعي اشغالگري است.

وي در توضيح اين مطلب گفت: در جنگ زمين‌هاي ما را گرفتند و حالا هم صنعت (هسته‌اي) ما را مي‌گيرند. در جنگ افراد را از خانه‌ها و شهرها بيرون رانده و آواره ساختند و حالا هم دانشمندان ما را از مراكز هسته‌اي‌مان بيرون و از كار محروم مي‌كنند.

محسن رضايي با اشاره به خواسته‌هاي آژانس و اروپا در طول دو، سه سال گذشته از ايران در زمينه هسته‌اي، يادآور شد: آنها آمدند و گفتند كه ما از مراكز هسته‌اي شما اطلاعات نداريم، ايران اطلاعات داد. بعد گفتند كه اجازه بازرسي بدهيد، ايران اجازه داد و بعد خواستار پذيرش طرح 2+93 از سوي ايران شدند، ايران نيز پذيرفت. بعد گفتند كه فعاليت‌تان را موقتاً تعليق كنيد و ايران به مدت 3 سال تعليق كرد. همان زمان قرار شد كه آنها در يك چارچوب قانوني به ما اعلام كنند كه طبق فرآيندي، كار را دوباره شروع كنيم، اما با صدور بيانيه اعلام كردند كه به طور كلي دست بكشيد.

محسن رضايي كه در كنار سه تابوت نمادين شهدا براي نمازگزاران مسجد ولي‌عصر سخن مي‌گفت، تصريح كرد: رفتار آنها براي كسب اطلاعات،سوء استفاده و بهانه گرفتن بود.

البته ايران هيچ بهانه‌اي به آنها نداد، اما دشمنان ما باز هم مي‌خواهند ما را به شوراي امنيت برده و شرايط جديدي را تحميل نمايند. در حقيقت آنها هواپيماها را برده‌اند روي باند و مي‌خواهند به پرواز درآورند چرا كه از يك ايران پيشرفته و مقتدر در منطقه نگران هستند و مي‌دانند كه اگر ايران رشد كند، كشورهاي منطقه زير بليط ايران خواهند رفت و آنگاه ايران به امپراطوري و قدرت بزرگي تبديل خواهد شد. البته اين موضوع هيچ ربطي به دولت احمدي‌نژاد و حتي انقلاب اسلامي ندارد.

وي افزود: مانع تراشي‌هاي دشمنان ايران به حدود 200 سال گذشته تاكنون بازمي‌گردد. روس‌ها به انگليسي‌ها و به آمريكايي‌ها گفتند و وصيت كردند كه نگذاريد ايراني‌ها راه بيفتند، چون اگر راه بيفتند، قدرت بزرگي خواهند شد.

رضايي تأكيد كرد: ما مي‌گوييم كه ما دنبال بمب اتم نيستيم. بياييد دوربين بگذاريد و نيرو مستقر كنيد اما مسأله آنها با ما بالاتر از بمب اتم است. البته ما اميدواريم جنگ نشود و مي‌دانيم كه آنها عرضه ندارند جنگ كنند، اما اين را هم مي‌دانيم كه بنا را بر ناامني چهار تا پنج استان گذاشته‌اند و مي‌خواهند با چالش ناجوانمردانه ظلم بزرگي را تحميل كنند.
فرمانده پيشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با تشريح رشادت‌هاي جوانان ايراني در دوران جنگ تحميلي و پيروزي بر دشمن متجاوز و به شكست كشاندن دشمنان، تصريح كرد: دشمنان ما قطعاً يك بار ديگر اين ملت را امتحان خواهند كرد.

همه تلاش دولتمردان ايران اين است كه به آن نقطه نرسيم، اما اگر جنگ رخ دهد، شك ندارم كه همين جوانان دوباره راه مي‌افتند و ملت ايران را سربلند مي‌كنند. ملت ما باطناً ظلم ستيز و طرفدار مظلومانند، همانگونه كه با يزيد به عنوان مظهر ظلم بد هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: دانشمندان ما خون دل خورده‌اند و زحمت كشيده‌اند و ما مي‌خواهيم بنا بر همين زحمات، رشد نموده و جايگاه خود را در جهان پيدا كنيم. بنابراين اگر حادثه‌اي رخ دهد، وجدانهاي جوانان ما بيدار خواهد شد و همين جوانان در صحنه جنگ دفاع خواهند كرد.

سردار رضايي، در ابتداي اين مراسم، ياد رشادتهاي شهداي جنگ تحميلي، ياد شهيد كاظمي و همچنين شهداي محلات گوناگون از جمله مسجد ولي وليعصر(عج) را گرامي داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: دشمنان ما عرضه ندارند جنگ كنند، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016