یکشنبه 14 اسفند 1384

وزير كشور: تمام حاميان خرابكاران خوزستان در خارج هستند، ايلنا

* قسم نخورده‌‏ايم در مجامعي كه حق ايران را پايمال مي‌‏كنند باقي بمانيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

"مصطفي پورمحمدي"، وزير كشور در حاشيه مراسم گردهمايي بزرگ " ايثارگران، حافظان استقلال ملي" در جمع خبرنگاران گفت: نمي‌‏توان با اين ملتي كه ايثارگرانش اين‌‏چنين هستند و پرچم عزت و مقاومت برافراشته‌‏اند در افتاد و اين واقعيتي است كه راه بازگشت ندارد.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، پورمحمدي تصريح كرد: ملت ما، قايق‌‏هاي خود را پشت سر خود را آتش زده و به ساحل رسيده و ديگر راه بازگشت ندارد.
وي افزود: ملت ايران فقط راه توسعه، عزت و شرف را مي‌‏فهمد و كارش استوار است و فرزندان ايران در تمام سنگرهاي علمي، فناوري, سياسي, اقتصاد, توسعه و فرهنگ ايستاده‌‏اند.
وزير كشور تصريح كرد: به سود اروپايي‌‏ها و آمريكاست كه واقعيت ايران را بپذيرند و خود را با وضعيت امروز تطبيق دهند چرا كه ملت ايران به قدم‌‏هاي بعدي فكر مي‌‏كند و براي اينكه غرب عقب نيافتد بهتر اين است كه از در دوستي و سازش باملت ايران درآيد.
عضو شوراي‌‏عالي امنيت‌‏ملي در پاسخ به سؤال خبرنگار سرويس ديپلماتيك ايلنا مبني بر اينكه آيا سرنخ‌‏هاي جديدي در نا آرامي‌‏هاي خوزستان به دست آمده است يا خير، اعلام كرد: تقريباً تمام سرنخ‌‏هاي اصلي اين اغتشاشات، باهمت فرزندان دلير، مردم و سربازان گمنام امام زمان(عجل‌‏الله‌‏فرجه) شناسايي شده و بسياري از عناصر فعال آنها دستگير شده‌‏اند.
پورمحمدي ادامه داد: البته تحريكات زياد است و بعضاً حركات پراكنده وجود دارد ولي اميدواريم با اشرافي كه ايجاد شده است اين حركت‌‏ها عقيم بماند.
وزير كشور در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ايلنا در مورد دخالت كشورهاي خارجي در اين نا آرامي‌‏ها گفت: تمام حاميان اين خراب‌‏كاران در كشورهاي خارجي حضور دارند و تصميم گرفته شده است به كشورهاي مختلف اطلاع‌‏رساني كنيم تا براي حاميان اين خرابكاران تصميم جدي بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره احتمال خروج ايران از پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي (ان‌‏پي‌‏تي) در صورت ارجاع پرونده هسته‌‏اي به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد، گفت: اين مسائل بايد توسط مقامات مسؤول در حوزه هسته‌‏اي اعلام شود كه البته اين امر، وابسته به فرايند تصميم‌‏گيري است اما به هرحال، ملت ايران بر مواضع خود ايستاده است و اگر بخواهد حق ايران پايمال شود ما تصميم خواهيم گرفت و قسم نخورده‌‏ايم در مجامع بين‌‏المللي كه حق ايران در آنها پايمال مي‌‏شود باقي بمانيم.
وي ادامه داد: مجامع بين‌‏المللي براي احقاق حق است و براي اين است كه كشورها و ملت ها به حقوق خود نائل شوند و اگر قرار باشد حق كشورها زائل شود هيچ دليلي براي عضويت وجود ندارد.
پورمحمدي ادامه داد: جالب اين است كه كشورهاي دارنده سلاح هسته‌‏اي هيچ‌‏كدام عضو پيمان منع گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي (ان‌‏پي‌‏تي) نيستند و طرح روسيه با ارجاع پرونده متوقف خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: تمام حاميان خرابكاران خوزستان در خارج هستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016