سه شنبه 15 فروردین 1385

سيدمحمد خاتمي: آسيب‌هايي از درون و بيرون، جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند، ايسنا

* مصيبت است كه برخي دين را بيگانه با آزادي، پيشرفت و استقلال مي‌دانند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس موسسه بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اميدوار است روزي برسد كه جشن پيروزي دوازدهم فروردين - روز جمهوري اسلامي ايران - همراه با برداشتن گام‌هاي بلندتري در عرصه‌ي آزادي، استقلال و پيشرفت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) هم‌چنين ابراز اميدواري كرد كه محتواي واقعي دين - كه در انقلاب ما بود و امام(ره) آن را بيان كردند - محور اصلي فعاليت‌ها و حركت‌ها در جمهوري اسلامي قرار گيرد و نگراني‌ها نسبت به مسائل اقتصادي، سياسي، بين‌المللي و فرهنگي در جامعه‌ي اسلامي كم شود.

وي خاطرنشان كرد: هنوز تا رسيدن به اهداف انقلاب و حتي بسياري از اصول قانون اساسي فاصله داريم و آسيب‌هايي از درون و بيرون جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند.

خاتمي در عين حال تاكيد كرد: مهم است كه ما انقلاب را آغاز مرحله‌اي جديد براي ملت ايران بدانيم، ملتي كه ده‌ها سال با همه‌ي وجود آزادي، استقلال، تحول و پيشرفت را فرياد مي‌زند و در انقلاب اسلامي احساس كرد كه مي‌تواند بر اساس دين به اين‌ خواست‌ها دست يابد.

وي با تاكيد بر ادامه‌ي اين مسير، دو عامل را در لطمه به حركت ملت ايران موثر دانست و در اين‌باره گفت: يك عامل اين است كه برخي در حمايت از دين آن را بيگانه با آزادي، پيشرفت و استقلال دانسته و آن را فقط در ظواهر خلاصه كنند و شاهديم كه چه در كشورمان و چه در دنياي اسلام اين نوع نگاه به دين چه مصيبتي براي جامعه‌ي اسلامي ايجاد كرده است. عامل ديگر كساني هستند كه گمان مي‌كنند با كنار گذاشتن دين مي‌توانند به آرمان‌هاي آزادي و استقلال برسند كه معتقدم هر دو اين ديدگاه‌ها به اصل جمهوري اسلامي لطمه مي‌زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس موسسه‌ي بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، در پايان با تاكيد بر اين‌كه گام‌هاي خوبي در زمينه‌ي تحقق جمهوري اسلامي برداشته شده است، گفت: اما هنوز مشكلات فراواني داريم كه اميدواريم برطرف شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيدمحمد خاتمي: آسيب‌هايي از درون و بيرون، جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016