شنبه 19 فروردین 1385

"مذاكره چرا؟"، تجمع تعداي از دانشجويان مقابل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


تعدادي از دانشجويان عضو جنبش عدالت‌خواه دانشجويي، در اعتراض به مذاكره با آمريكا در مورد مسائل عراق، امروز مقابل دبيرخانه‌ شوراي عالي امنيت ملي تجمع كردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دانشجويان حاضر در اين تجمع پلاكادرهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: "بازگشت آمريكا يك خواب بي‌تعبير"، "اگر ايران بگويد: ما هم مذاكره مي‌كنيم، آمريكايي‌ها مي‌گويند: بفرما ابرقدرت كامل شد"، "مذاكره با ظالم اين است كه به او بگويند: فلان فلان شده چرا اين‌قدر ظلم مي‌كني"، " Negation why مذاكره چرا؟"، "تا وقتي سياست آمريكا دروغ، فريب و جنايت است، جنايت‌هاي آمريكا درحق ايران جبران نشده است"، "امكان ندارد با آمريكا مذاكره كنيم"، "مرگ بر شيطان بزرگ"، "ما تغيير كرده‌ايم يا آمريكا؟"، " 27 سال مقاومت ..."، "زمزمه‌هاي مذاكره ..."، "هيهات منا الذله"، "امروز بغداد، فردا واشنگتن"، "راه قدس از كربلا مي‌گذرد، راه واشنگتن از بغداد".


همچنين دانشجويان پلاكادر‌هايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: "با آمريكايي‌ها مذاكره معنا و مفهوم حقيقي ندارد". "ما مهرورزي‌مان را به تمام دنيا صادر مي‌كنيم، مخصوصا به برادر بوش". "مي‌جنگيم، مي‌ميريم، مذاكره هم مي‌كنيم!"


بنابراين گزارش، تجمع‌كنندگان شعارهايي چون "گفت‌وگو با عمو سام، خيانت است به اسلام"، "مرگ بر منافق"، "گفت‌وگو با اشغالگر محكوم است محكوم است"، "مذاكره با شيطان، خيانت است به قرآن"، "مرگ بر آمريكا"، "دو شيطان، دو ابليس، آمريكا، انگليس"، "دانشجو بيدار است از آمريكا بيزار است"، "نه سازش، نه تسليم، نبرد با آمريكا"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "اين گفته ملت و رهبر با تدبير است، بازگشت آمريكا خواب بي‌تعبير است"، "مرگ بر سازشكار"، "حزب فقط حزب‌الله، چپ و راست پربيراه"، "خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست" و "مذاكره با شيطان محكوم است" را سر دادند و سرود «آمريكا ننگ به نيرنگ تو» را خواندند.


برخي از دانشجويان تجمع‌كننده در مقابل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در حالي كه عكس‌هايي از حضرت امام خميني (ره) و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در دست داشتند، شعار مي‌دادند: "رهبرا شاهد باش ما اعتراض كرديم، خميني شاهد باش ما اعتراض كرديم."


در اين تجمع، حضور پر تعداد خبرنگاران و تصويربرداران رسانه‌هاي داخلي و خارجي به چشم مي‌خورد.


نيروي انتظامي نيز با حضور در محل تجمع، سعي داشت مانع ورود تجمع‌كنندگان به خيابان شود تا اخلالي در تردد خودروها به وجود نيايد.


به گزارش ايسنا، در پايان اين تجمع، قعطنامه‌اي از سوي جنبش عدالت‌خواه دانشجويي صادر شد كه در بخشهايي از اين قعطنامه آمده است: عجيب آنكه علي‌رغم تصريح رهبر انقلاب مبني بر اينكه آمريكا همچنان داراي همان خوي استكباري گذشته است و رابطه‌ او با ديگران در حكم رابطه گرگ و ميش است، چرا مسوولان سياست خارجي كشور به راحتي به پاي ميز مذاكره با آمريكا مي‌نشينند؟ در حالي كه رهبر حكيم انقلاب با صداي بلند اعلام مي‌كند همچون گذشته در هيچ يك از مسائل مورد اختلاف ايران و آمريكا با آمريكا‌يي‌ها مذاكره نخواهيم كرد.


اين قطعنامه مي‌افزايد: ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي به بهانه‌هايي واهي همچون درخواست عبدالعزيز حكيم حاضر به مذاكره مي‌شوند و البته براي مذاكره كردن قائل به شروط خاصي مي‌شوند كه هيچ وقت آن شروط نه از زبان مسوولان شنيده مي‌شود و نه در رفتار سياسي‌شان ديده مي‌شود. از سويي گفته مي‌شود اين مذاكره محدود به مسائل عراق است و از سويي زمزمه‌ مصالحه در مورد مسائل هسته‌اي ايران به گوش مي‌رسد. آيا اين اصل عزت، حكمت و مصلحت در سياست خارجي است؟ اصلا مگر آمريكا در اين چند روزه به گوسفند تبديل شده و يا آب توبه بر سر خود ريخته است كه ناگهان آن همه شدت و غلظت ادبيات سياست خارجي ايران در قبال آمريكا تبديل به سخن گفتن از مذاكره به مثابه مساله‌اي عادي مي‌شود؟


دانشجويان حاضر در اين تجمع در اين قطعنامه آورده‌اند: مگر مسوولان سياست خارجي ما پس از تجربه‌ مذاكرات طولاني خود با كشور‌هاي اروپايي - كه نه تنها آنها را به پذيرش حقوق مسلم و قانوني ايران وادار نكرد بلكه روز به روز بر وقاهت، گستاخي و پررويي آنان افزود - اكنون آمريكايي‌ها را قابل اعتماد شناخته‌اند كه مي‌خواهند وارد بده بستان سياسي با آنها شوند؟!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين چه منطقي است كه بگوييم آمريكا را غير قابل اعتماد مي‌دانيم اما با او مذاكره مي كنيم؟!‌ اگر آمريكا را قابل اعتماد دانسته‌ايد بي خجالت بگوييد و اگر تحت فشار قرار گرفته‌ايد بدون پرده‌پوشي حقيقت را با مردم قهرمان ايران در ميان بگذاريد.


در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: آنچنان كه مقام معظم رهبري در آغاز سال جديد فرمودند اكنون شرايط همچون گذشته است و هيچ كس حق ندارد در چنين وضعيتي با آمريكا مذاكره كند، اگر مسوولان سياست خارجي معتقدند حركت آنها چيزي در حد همان تفهيم ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي به طرف آمريكايي است نه بيشتر، باز هم بايد روند مذاكرات خود را قطع كنند واز ادبيات و روش‌هاي مناسب تفهيم استفاده كنند تا افكار عمومي مردم ايران، مسلمانان و مستضعفان جهان احساس نكنند آمريكا توانسته است سنگر مقاومت 27 ساله ايران را در هم شكسته و به آرزوي ديرين خود يعني مذاكره با ايران برسد و به تعبير رهبر معظم انقلاب « همان رشته‌ باريكي كه با حادثه تسخير لانه جاسوسي قطع شد را دوباره برقرار كنند.»


جنبش عدالتخواه دانشجويي با تاكيد بر اينكه مذاكره را جز ترس از دست برداشتن آمريكا از خوي استكباري‌اش، پا گذاشتن در راهي انحرافي مي‌داند و خواستار عدم برگزاري مذاكرات ايران با آمريكا است؛ از مسوولان سياست خارجي خواست درباره‌ اين نحوه عملكرد خود بطور شفاف به افكار عمومي پاسخ گويند.

Copyright: gooya.com 2016