شنبه 19 فروردین 1385

محسن رضايي: مذاكره با آمريكا تحت نظارت مقام معظم رهبري و رياست‌‏جمهوري صورت مي‌‏پذيرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام به بحث و بررسي سياست‌‏هاي كلي نظام در ارتباط با ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت اختصاص يافت.

به گزارش "ايلنا"، محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اين مطلب، افزود: اين سياست‌‏ها از سال 1382 در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح و پس از تصويب كميسيون علمي، فرهنگي و اجتماعي مجمع، بر اساس نوبت در دستور كار قرار گرفت.
دبير مجمع توجه سياست‌‏هاي پيشنهاد شده در اين بخش را ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مربوط به ايثارگران عنوان كرد و گفت: در جلسه امروز سه بند از بندهاي پيشنهاد شده كه عمدتا بر بعد فرهنگي، ارزشي و هنري مربوط به ايثارگران تاكيد دارد، به شرح زير مورد تصويب قرار گرفت:
1- ترويج فرهنگ ايثار، جهاد، شهادت و فرهنگ بسيجي در جامعه به گونه‌‏اي كه در رفتار مردم و مسوولان نهادينه شود.
2- تعظيم و تكريم ايثارگران و پاسداري از منزلت و حق عظيم آنان بر جامعه و كشور.
3- بسترسازي، ايجاد و توسعه ظرفيت لازم در رسانه‌‏هاي جمعي به خصوص صدا و سيما و دستگاه‌‏هاي فرهنگي كشور جهت حفظ منزلت ايثارگران و تقويت فرهنگ ايثار و شهادت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگاران، همزماني تصويب سياست‌‏هاي كلي در اين بخش با برخي مسائل مطرح جامعه در اين خصوص را اتفاقي عنوان كرد و افزود: اين سياست‌‏ها از سال 1382 در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محسن رضايي در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص مذاكرات ميان ايران و آمريكا در خصوص اوضاع عراق، گفت: در اين خصوص در مجمع تشخيص مصلحت نظام بحثي صورت نپذيرفته است.
وي افزود: اين مذاكرات تحت نظارت مقام معظم رهبري و رياست‌‏جمهوري و در چارچوب سياست‌‏هاي كلي نظام صورت مي‌‏پذيرد.

Copyright: gooya.com 2016