سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

بازتاب جدیدترین مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد، آفتاب

آفتاب – محمد صادق امینی: مصاحبه مطبوعاتی محمود احمدی نژاد با خبرنگاران داخلی و خارجی در خصوص فعالیت های هسته ای صلح آمیز , سیاست خارجی ایران و مسائل منطقه ای بازتاب گسترده ای در شبکه های خبری و مطبوعات سراسر جهان داشته است.


در همین خصوص شبکه خبری بی بی سی در گزارشی با عنوان "ایران مذاکره با آمریکا در مورد عراق را کنار می گذارد" نوشته است: محمود احمدی نژاد, رئیس جمهور ایران می گوید که دیگر نیازی به گفتگوهای ایران با آمریکا در خصوص عراق وجود ندارد چرا که دولت این کشور در حال شکل گیری است. بی بی در ادامه گزارش خود به نقل از محود احمدی نژاد نوشته است: امیدوارم که آمریکا به مردم عراق اجازه بدهد که دولت خود را تشکیل دهند و آنها را به حال بگذارد.

این شبکه خبری همچنین در گزارش خود با اشاره به سخنان احمدی نژاد در خصوص فعالیت های هسته ایران با اشاره به تهدید احمدی نژاد در مورد احتمال خروج از پیمان منع تولید و تکثیر سلاح های کشتار جمعی (ان.پی.تی) در صورت فشار آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تعلیق فعالیت های هسته ای به نقل از وی نوشته است: 30 سال عضویت در آژانس چه فایده ای برای ما داشته و آنها چه چیزی به ما داده اند؟


شبکه خبری سی.ان.ان نیز در گزارشی با عنوان" رئیس جمهور ایران می گوید تحریم بعید به نظر می رسد" بیشتر به انعکاس صحبت های احمدی نژاد در خصوص اسرائیل و تهدید سران این رژیم برای ترور وی پرداخته است. سی ان ان در همین خصوص با اشاره به اینکه احمدی نژاد تحریم اقتصادی ایران را بعید می داند نوشته است: رئیس جمهور ایران , اسرائیل را یک رژیم جعلی نامید و از یهودیان خواست که به سرزمین های پدری خود در اروپا بازگردنند چرا که ما می گوئیم این رژیم جعلی نمی تواند به حیات خود ادامه بدهد.

این شبکه خبری که فعالیت آن در ایران به دلیل تحریف سخنان احمدی نژاد ممنوع شده است در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه این سومین کنفرانس مطبوعاتی بین المللی احمدی نژاد از زمان تصدی پست ریاست جمهوری بوده به نقل از وی نوشته است : به مردم فلسطین اجازه بدهید که آزادنه عقاید خود را بیان کنند و آنگاه ببینید که چه اتفاقی می افتد.

خبرگزاری رسمی فرانسه نیز که همانند سایر خبرگزاریها و روزنامه ها نماینده خود را به این کنفرانس مطبوعاتی فرستاده بود در گزارشی با عنوان "تحریم بعید به نظر می رسد" با اشاره به اینکه احمدی نژاد تحریم اقتصادی ایران را اشتباه بزرگ سایر کشورها دانسته که نتایج ناخوشایند آن گریبانگیر تمام کشورها خواهد شد نوشته است: بعید به نظر می رسد که آنها (کشورهای غربی) آنقدر نادان باشند که بخواهند چنین کاری انجام دهند. آن دو یا سه کشوری که همیشه علیه ما موضع می گیرند خود احساس کرده اند که نباید چنین کاری انجام دهند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود با اشاره به انتقاد محمود احمدی نژاد از آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشته است: به نظر می رسد که سازمان های تعهدات بین المللی به عهده دارند ابزاری در دست تعدادی از قدرتها شده اند؛ بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از سه سال تحقیق هنوز هیچ مدرکی دال بر نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران پیدا نکرده اند و تنها چیزی که گفته اند این بوده که آنها هنوز مطمئن نیستند.

روزنامه انگلیسی ایند یپندنت نیز در گزارشی با عنوان " اسرائیل نمی تواند به حیات خود ادامه بدهد" با انتقاد از رفتار محمود احمدی نژاد در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نوشته است: در یک کنفرانس مطبوعاتی که خبرنگاران خارجی در آن حضور دارند احمدی نژاد به عکاسان می خندد, خبرنگاران را دست می اندازد و با خبرنگاران داخلی در خصوص اینکه به چه کسی باید اجازه داده شود که سوال بپرسد بحث می کند.

ایندیپندنت با اشاره به مهلت باقی مانده ایران برای تعلیق فعالیت های هسته ای نوشته است : تنها چند روز مانده به اتمام مهلت شورای امنیت به ایران برای تعلیق فعالیت های هسته ای که می تواند به تحریم اقتصادی ایران منجر شود رئیس جمهور ایران بی اعتنا به همه این موارد می گوید که ایران از تحریم نمی ترسد و تهدید می کند از پیمان ان.پی. تی خارج می شود.

ایندیپندنت همچنین با اشاره به سوال خبرنگار یکی از رسانه های آمریکائی در خصوص اینکه دنیا چه کاری می تواند برای ایران انجام دهد تا این کشور به فعالیت های هسته ای خود ادامه ندهد نوشته است: رئیس جمهور ایران خندید و پاسخ داد جامعه بین المللی چه امتیازی می تواند به شما بدهد تا کشور شما دست از استقلال خود بردارد.

ایند یپندنت در انتهای گزارش خود با اشاره به صحبت های شائول موفاز, وزیر جنگ اسرائیل در خصوص اینکه ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل بعد از هیتلر است به نقل از وی نوشته است: در زمان جنگ جهانی دوم احساسات ضد یهودی در اروپا زیاد شد و از آنجائی که اروپا برای آنها ناامن شده بود آنها به سرزمینی رفتند که به آنها تعلق ندارد.

روزنامه گاردین نیز همانند روزنامه ایندیپندنت قسمت بیشتری از گزارش خود را به صحبت های احمدی نژاد در خصوص اسرائیل اختصاص داده و در گزارشی با عنوان " ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل بعد از دوران نازی هاست" نوشته است: همانطور که اسرائیل آماده برگزاری مراسم یادبود هولوکاست می شود احمدی نژاد با تکرار صحبت های خود در خصوص اینکه یهودیان اسرائیل باید به اروپا بازگردنند جامعه بین المللی را تحریک کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گاردین در ادامه گزارش خود با اشاره به فعالیت های هسته ایران و درخواست مکرر سران اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران نوشته است: اسرائیل خود یک کشور هسته ای است و امتناع سران این رژیم از پاسخگویی به جامعه بین المللی در خصوص فعالیت هسته ای این کشور همواره مورد استفاده ایران برای توجیه کردن فعالیت هسته ای این کشور قرار گرفته است.


روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز نیز در گزارشی با عنوان "ایران در اجرای دومین برنامه هسته ای خود مصمم است" به نقل از دیپلمات های اروپائی و آمریکائی نوشته است: ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که به سوالات در خصوص دومین برنامه غنی سازی خود پاسخ نمی دهد.

این روزنامه آمریکائی در ادامه گزارش خود به نقل از نیکلاس برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا نوشته است: ما مطمئن هستیم که گزارشی البرادعی در خصوص امتناع ایران از پاسخ گویی به سوالات باقی مانده مایه نگرانی عمیق شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازتاب جدیدترین مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016