چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

رهبر جمهوري اسلامي: اگر آمريکايي ها تعرضي به ايران صورت دهند، منافع آن ها در هرنقطه جهان كه امكان پذير باشد، لطمه خواهد ديد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسر كشور ابراز اميدواري كردند مسائل معيشتي تامين اجتماعي و ديگر مسائل جامعه‌ي كارگري، با تدبير و پيگيري دولت خدمت‌گزار، در مدت زماني معقول و مناسب حل شود.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌اي با تبريك هفته‌ي كارگر، نقش كارگران را در مراحل مختلف 27 سال اخير، تحسين برانگيز و كاملا موثر خواندند و با اشاره به سياست‌هاي دولت براي حل مشكلات جامعه‌ي كارگري، افزودند: اين سياست‌ها و تدابير بايد از مرحله‌ي حرف به مرحله‌ي عمل برسد تا همه مسائل اين قشر از جمله امنيت شغلي – مشكلات مربوط به قراردادهاي موقت و بيكاري ناشي از ضعف يا سوء مديريت برخي از مديران كارخانه‌ها به تدريج حل و فصل شود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، رابطه‌ي كارگر و كارفرما را در اسلام، رابطه دو همكار و دو شريك دانستند و با رد ديدگاه‌هاي استثماري و يا ابزاري مكاتب سرمايه‌داري و كمونيزم در قبال كارگران، افزودند: از نظر اسلام رفتار متقابل كارگر و كارفرما بايد با صداقت و محبت و قدرداني توام باشد و حق و حرمت هر كدام از اين دو عنصر مهم روند پيشرفت كشور، رعايت شود كه تنظيم اين روابط برعهده‌ي مجلس و دولت است.


ايشان، در تبيين جايگاه كار و كارگر در اسلام افزودند: در منطق اسلام كار به اين علت كه وسيله‌ي معاش است نوعي عبادت محسوب مي‌شود، اما مهم‌تر از آن اين است كه اسلام، نفس كار را عمل صالح مي‌داند و براي آن اجر و ثواب قائل است كه تحقق اين ديدگاه،‌ پيشرفت همه‌جانبه كشور را تضمين خواهد كرد.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حركت رو به پيشرفت و توأم با اعتماد به نفس مردم ايران افزودند: ملت بزرگ ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي "توانايي" خود را در ميدانهاي مختلف پيشرفت و افتخار،‌تجربه و اثبات كرده است و دشمن نيز از همين واقعيت خشمگين و سردرگم است.


رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به استمرار تهديدهاي آمريكا در طول 27 سال گذشته افزودند: زبان دولتمردان آمريكايي، زبان تهديد و ارعاب است اما ملت بيدار و مصمم ايران و دولت و مسئولان متكي بر حمايت مردم، به اين تهديدها اعتنايي نخواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران را اهل صلح و آرامش خواندند و افزودند: ملت ايران و نظام اسلامي به هيچ كس تعرض نمي‌كند اما آمريكايي‌ها بدانند اگر تعرضي به ايران اسلامي صورت دهند، منافع آنها در هر نقطه جهان كه امكانپذير باشد، لطمه خواهد ديد و ملت ايران هر ضربه‌اي را با شدت دو چندان پاسخ خواهد داد.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تلاش براي ساختن و پيشرفت ايران را مهمترين و بهترين شكل مبارزه با دشمنان خواندند و با اشاره به نااميدي دشمنان از رويارويي نظامي با ملت ايران و طرحهاي آنان براي ايجاد تفرقه در ميان صفوف مردم خاطرنشان كردند: هركس در هر جاي جبهه وسيع ايران مشغول كار است، با هوشياري بيشتر، "جديت و تلاش و انضباط" افزونتر و محكم كردن ايمان و انگيزه‌هاي معنوي وظايف خود را انجام دهد تا همچون گذشته، دشمن در طرحهايش ناكام بماند.


در آغاز اين ديدار آقاي جهرمي وزير كار و امور اجتماعي در گزارشي از تلاشهاي دولت براي ارتقاي وضع جامعه كارگري و رونق اقتصادي كشور اعلام كرد بهبود بهره‌وري از طريق افزايش توانايي نيروي كار، تأمين اجتماعي و واقعي كردن دستمزدها، ايجاد فضايي مناسب براي رونق سرمايه‌گذاري، توزيع عادلانه تسهيلات بانكي ميان بنگاههاي كوچك و زودبازده و تنظيم عادلانه و پايدار روابط كار از جمله اهداف اين وزارتخانه است.

Copyright: gooya.com 2016