جمعه 8 اردیبهشت 1385

ايران يك قدرت هسته‌يي است، گزارش كامل ايسنا از مجموعه سخنراني‌هاي احمدي نژاد در سفر به زنجان‌

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور گفت: هركس در مسير توحيد حركت كند، موفق و سعادتمند است و هر كس از مسير توحيد فاصله بگيرد، شكست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سفر به استان زنجان در جمع مردم ماه‌نشان با اشاره به نامگذاري امسال به نام پيامبر اعظم(ره) افزود: سال پيامبر(ص) سال سعي، تلاش و مجاهدت براي ساختن ايران و پيامبر اسلام بهترين الگو براي همه‌ي بشريت است. ما هرچه درايم از اسلام و پيروي از پيامبر(ص) است.

وي ادامه داد: مشكل امروز بشريت دوري از تعليمات انبياست. آ‌نها كه جز خدا را مي‌پرستند، هم خود را به ذلت مي‌افكنند و هم ديگران را به ذلت مي‌كشانند.

وي افزود: عده‌اي از آن‌ها كه از ما شكست خورده‌اند سعي دارند با ايجاد جنگ رواني جلوي پيشرفت ما را بگيرند، اما ما با تكيه بر خداوند راه پيشرفت را ادامه خواهيم داد.

احمدي‌نژاد گفت: ‌قدرت‌هاي استبدادي نخواهند توانست هيچ خدشه‌اي در حقوق ملت ايران وارد كنند. ما از آن‌ها مي‌خواهيم كه از رفتار خود دست بردارند و به تعاليم انبيا توجه كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به دستبيابي ايران به فناوري هسته‌يي، بر استفاده از آن در جهت صلح‌آميز تاكيد كرد و گفت: ملت ما با تكيه بر توان و دانش خود به اين فناوري دست يافت و امروز ايران يك قدرت هسته‌يي است. نمي‌توان علم و دانش را از مردم جدا كرد. ما اين فناوري را از كسي نگرفته‌ايم كه بخواهيم آن را پس بدهيم. ملت ايران به هيچ وجه ذره‌اي از حقوق خود كوتاه نخواهد آمد و به دشمنان اين كشور امتياز نخواهد داد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌كه همه بايد دست در دست هم ايران را بسازيم،‌ گفت: بايد با تكيه بر هوش و استعداد جوانان، جامعه‌اي نمونه برپا كنيم و دولت در اين راه از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد.

رييس‌جمهور در جمع مردم ايجرود نيز گفت: ما اهل گفت‌وگو هستيم و صلح را براي همه‌ي آحاد بشر مي‌خواهيم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سفر به استان زنجان افزود: به قدرت‌هاي استكباري توصيه مي‌كنيم از رفتار فرعوني خود دست بردارند و به تعليمات انبيا بپيوندند.

وي خطاب به كشورهاي اروپايي و غربي گفت: نمي‌توانيد با بيانيه و قطعنامه صادر كردن جلوي حركت ملت ايران را كه به فن‌آوري هسته‌يي رسيده است، بگيريد. شما مي‌خواهيد با فشارهاي تبليغاتي از ما امتياز بگيريد اما ملت ايران به شما امتياز نخواهد داد و از حق خود كوتاه نخواهد آمد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه عبوديت و پرستش خدا رمز 27 سال شكست‌ناپذيري ملت ايران است، گفت: هرچه داريم از اسلام و پيروي از تعاليم پيامبر(ص) است. امروز هم بايد به خدا متكي باشيم و جز از خدا از هيچ قدرتي نترسيم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مشكل امروز بشريت دوري از تعليمات انبياست، امروز بشريت به خاطر رفتار مستكبرين شب و روز آرام ندارد.

رييس‌جمهور هم‌چنين در بخشي از سخنان خود به انجام اقداماتي براي حل مشكل بيكاري اشاره كرد و با بيان اين‌كه صندوق مهررضا(ع) به همين منظور تاسيس شده است، گفت: اين صندوق در روز ميلاد حضرت زهر (س) كار خود را در سراسر كشور آغاز خواهد كرد و با پرداخت وام‌هاي قرض‌الحسنه بدون بهره، جوانان را در حل مشكل بيكاري، ازدواج و مسكن ياري خواهد كرد.

رييس‌جمهور در جمع مردم خدابنده نيز گفت: ملت ايران با كساني كه بخواهند به حقوق‌اش تعدي كنند، آن‌چنان رفتار خواهد كرد كه لكه‌ي ننگ ابدي بر پيشاني آنها بنشيند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد در ادامه سفر به زنجان در جمع مردم خدابنده با بيان اين مطلب تاكيد كرد: ملت ايران هيچ‌گاه به حقوق ديگران تجاوز نكرده است و اهل ظلم نيست، اما اگر ببيند كسي با تبليغات و جنگ رواني قصد تعدي به حقوقش را دارد، آن‌چنان با او رفتار خواهد كرد كه لكه‌ي ننگ ابدي بر پيشاني‌اش بنشيند.

وي به قدرت‌هاي استكباري توصيه كرد كه به فرهنگ انبياء برگردند و تعليمات آنها را پيش روي خود قرار دهند. رييس‌جمهور خطاب به آنها گفت: شما نخواهيد توانست كوچك‌ترين آسيبي به حقوق ملت ايران وارد كنيد و ما نيز اجازه نمي‌دهيم كه دنيا را به دروغ و نيرنگ آلوده كنيد.

وي افزود: مشكل امروز بشر اين است كه عده‌اي عبوديت خدا را كنار گذاشته‌اند و به عبوديت تزوير و قدرت پناه برده‌اند. احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ما قدرت خود را از عبوديت خدا گرفته است و به همين دليل از عزيزترين و مقتدرترين ملت‌هاي عالم است.

رييس‌جمهور گفت: آنها كه از ما شكست خورده‌اند مي‌خواهند با جوسازي جلوي پيشرفت ما در علم و فن‌آوري را بگيرند. وي با بيان اين‌كه انسان‌هايي كه غير خدا را مي‌پرستند، هم خود را به مذلت مي‌افكنند و هم ديگران را به ذلت مي‌كشانند، گفت: توحيد يك حقيقت بي‌پايان است، حيات همه‌ي عالم با توحيد تداوم پيدا مي‌كند و همه‌ي قدرت‌هاي عالم مقهور قدرت خدا هستند.

رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنانش با تاكيد بر اين‌كه بايد دست به دست هم دهيم و با استفاده از تمام امكانات و ظرفيت‌هاي موجود، كشور را بسازيم، گفت: بايد با تكيه بر هوش و ايمان جوانان، جامعه‌اي الگو برپا كنيم.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: همه‌ي امكانات دولت متعلق به مردم است و كسي كه از امكانات دولت در جهت خدمت به مردم استفاده نكند از دولت احمدي‌نژاد نخواهد بود.

رييس‌جمهور هم‌چنين در ابهر گفت: مشكل امروز بشريت اين است كه عده‌اي راه را گم كرده‌اند و عزت را نزد زرادخانه‌ها جست‌وجو مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سفر به استان زنجان با بيان اين‌كه بعضي از قدرت‌ها از ياد خدا غافل شده‌اند، افزود : كساني كه امر خدا را اطاعت مي‌كنند به اذن خدا در زمين حكومت خواهند كرد.

وي افزود: امروز ملت ايران پرچم‌دار تبعيت از حاكميت خدا و ولايت الهي است.

رييس‌جمهور افزود: بيست و هفت سال است كه قدرت‌ها نتوانسته‌اند ملت ايران از مسير خود منحرف كنند چون ملت ايران با تمسك به توحيد پرچم‌دار خداپرستي و عبوديت است و پيامبر اسلام(ص) الگوي رسيدن به چنين كرامتي است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: سال پيامبر(ص) سال تقويت اخلاق و منش نيكو و سال كرامت انساني است.

وي تاكيد كرد: عزت ابدي جز با بندگي خدا حاصل نمي‌شود.

وي احداث و تجهيز بيمارستان در ابهر، احداث مجموعه‌ي ورزشي كارگران، احداث سكوي تماشاچي براي ورزشگاه شهيد فهميده را از جمله مواردي عنوان كرد كه در جلسه‌ي هيات دولت تصويب خواهند شد.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: دشمنان مي‌خواهند با تبليغات و ايجاد جنگ رواني جلوي پيشرفت ما را بگيرند، اما با اتكا به نيروي ايمان و خودباوري مي‌توانيم مسير توسعه و پيشرفت كشور را هموار كنيم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سفر به استان زنجان طي سخناني در جمع مردم خرم‌دره با اشاره به نامگذاري امسال به نام پيامبر اعظم(ص) اظهار داشت: بايد از زندگي پيامبر اسلام(ص) درس بگيريم و آن را الگوي زندگي خود نماييم. پيامبر كانون همه‌ي خوبي‌هاي عالم است و مي‌توانيم با اتكا به مكتب ايشان راه پيشرفت را هموار كنيم. ستون اصلي مكتب پيامبران توحيد است چراكه توحيد منشا تمام بركات و خوبي‌هايي است كه از مكتب پيامبران حاصل مي‌شود.

وي با اشاره به مكتبي بودن نظام جمهوري اسلامي، افزود: ملت ايران ملتي موحد است و دليل موفقيت‌اش هم همين مكتبي و موحد بودن اوست.

رييس جمهور ادامه داد: دشمنان فاسد و قدرت‌هاي استكباري مي‌خواهند با ايجاد جنگ رواني و تبليغات ملت ما را عقب نگه دارند اما ما با تكيه بر نيروي جوانان خود مي‌توانيم به قله‌هاي علم و كمال دست يابيم و به زودي خبرهاي خوشي از موفقيت جوانان ايراني در عرصه‌هاي علمي به گوش مردم ايران خواهد رسيد. ما علي‌رغم بيست و هفت سال مانع‌تراشي دشمنان توانسته‌ايم با اتكا به خود نيازهايمان را تامين كنيم. ملتي كه انرژي هسته‌يي را با دست خالي و توسط جوانان دانشمندش به دست آورده است حاضر است كه با دست خالي نيز از حق خود دفاع كند.

احمدي‌نژاد گفت: امروز همه‌ي ملت پيشرفت ايران را پيشرفت خودشان مي‌دانند. به طوري كه از موفقيت جوانان ايراني در عرصه‌هاي علمي خوشحال مي‌شوند.

رييس‌جمهور گفت: نظام سلطه به دنبال تخريب خودباوري مردم ايران است و ما بايد با اتكا به خدا درصدد تقويت خودباوري باشيم.

رييس‌جمهور ظهر پنج‌شنبه به منظور انجام دوازدهمين سفر استاني وارد زنجان شد و در فرودگاه شهر مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمين واعظي امام جمعه و نماينده‌ي ولي فقيه در استان و نيز قوام نوذري استاندار زنجان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌، ‌محمود احمدي نژاد در بدو ورود به استان زنجان به خبرنگاران گفت: زنجان مهد علم و ادب و شجاعت و سلحشوري است. مردم زنجان در طول تاريخ پرچمدار عزت ايران و ايمان ناب اسلامي بودند. عمق آگاهي، ‌ادب و ايمان اين ملت به گونه‌اي بود كه اشغالگران غير مودب را به سربازاني براي دفاع از اعتقادات اسلامي تبديل كردند.

وي افزود: در اين سفر استاني با مردم استان زنجان ديدار‌هايي انجام مي‌شود كه هم به ما انرژي مي‌دهد و هم ما با مشكلات مردم آگاه مي‌شويم. وزيران نيز با حضور در ميان مردم به بررسي اوضاع و مشكلات مردم مي پردازند. هم‌چنين جلساتي با منتخبين و ايثارگران استان زنجان داريم و در نهايت جلسه‌ي هيات دولت در اين استان تشكيل مي‌شود كه تصميمات كارشناسي شده مورد تصويب قرار مي‌گيرند.

رييس جمهور ابراز اميدواري كرد كه سفر دولت و تصميمات آن در زنجان موجب نشاط و شادماني مردم شود.

احمدي‌نژاد سپس در نخستين سخنراني خود در جمع مردم زنجان اظهار داشت: ايران كشور هسته‌يي است و براي هيچ كشوري خطر محسوب نمي‌شود.

به گزارش ايسنا،‌ رييس‌جمهور افزود: ما اكنون آماده‌ايم در مورد گسترش صلح گفت‌وگو كنيم. ما اهل ظلم و تجاوز نيستيم و ملت ايران زير بار ذره‌اي ظلم نخواهد رفت. اگر كشوري بخواهد به ما تجاوز كند، ملت ايران ننگ پشيماني را بر پيشاني‌اش خواهد نشاند.

وي تصريح كرد: ملت ايران 27 سال پرچمدار توحيد و عدالت بوده است و امروز به الگوي عدالت طلبي براي ساير ملت‌هاي جهان تبديل شده است.

وي خطاب به كشور‌هاي غربي گفت: شما تصور كرديد با قطعنامه تصويب كردن و پنهان كردن چهره‌ي ظالمانه‌ي خود پشت نقاب آژانس يا شوراي امنيت، خواهيد توانست ملت ايران را از حقوق مسلم خود محروم كنيد. ملت ايران امروز با اتكا به جوانان خود فن‌آوري توليد سوخت هسته‌يي را به دست آورده و احدي نمي‌تواند اين دانش را از ما بگيرد. انرژي هسته‌يي حقي است كه همه‌ي ملت ما از كوچك و بزرگ آن را مي‌خواهد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش، به نام گذاري امسال به نام پيامبر اعظم (ص) اشاره كرد و گفت: سال پيامبر يعني سال عبوديت و بندگي بيشتر. سال پيامبر يعني سال پيشرفت و تعالي جامعه‌ي اسلامي و مقاومت و ايثار.

وي گفت: پيامبر كانون خير و رحمت و مظهر عبوديت الهي بود. پيامبر اسلام كاملترين اسوه براي بشريت تا ابد است. خدا اراده كرده كه انسان‌ها عزيز باشند و كرامت داشته باشند و جز به خدا به هيچ چيز متوسل نشوند. خداوند عزت را براي پيامبرش خواست، عزت و كرامت براي انسان‌هاي مومن است و خداوند خواسته كه بشريت در تاريكي جهل و ظلم و بي عدالتي دست و پا نزند. خدا خواسته است كه زنجير‌ها از دست و پاي بشريت باز شود و انسان‌ها آزاد، عزيز و با كرامت باشند.

احمدي نژاد گفت: پيامبران آمدند تا در سايه‌ي توحيد و خداپرستي عزت و كرامت انسان‌ها زنده شود. دوري از تعليمات انبياء مشكل امروز بشريت است كه هر جا كه بشر از تعليمات انبياء فاصله گرفته، زندگي‌اش به سختي تبديل است.

رييس جمهور افزود: متاسفانه برخي قدرت‌هاي قلدر و زورگو مي‌خواهند عزت و كرامت انسان‌ها را از ملت‌ها بگيرند و و همه‌ي فرصت‌ها را در اختيار خود قرار دهند. آنها مي‌خواهند همه‌ي ملت‌ها را در فقر و عقب ماندگي نگه دارند.

رييس جمهور تصريح كرد: امروز پيام ما براي همه‌ي بشريت، بازگشت به تعاليم انبياء است. تنها راه برپايي صلح و آرامش و رفاه، گرايش به تعليمات انبياء است. متاسفانه برخي قدرت‌ها نمي‌خواهند اجازه دهند ملت‌ها آزادانه به فرهنگ انبياء بپيوندند.

احمدي نژاد تصريح كرد: در جنگ جهاني دوم بيش از 60 ميليون انسان كشته و ده‌ها ميليون تن مجروح و معلول شدند. بعد از جنگ تصور آنها اين بود كه با تدبيري كه مي‌انديشند آثار مخرب اين جنگ را از بين ببرند، اما متاسفانه با گذشت 60 سال از پايان جنگ جهاني دوم هنوز بسياري از نقاط دنيا در آتش آن جنگ مي‌سوزند.

وي افزود: امروز ملت فلسطين به چه دليل در آتش جنايت صهيونيسم اشغالگر مي‌سوزد؟ آيا جز اين است كه آنها به بهانه‌ي حوادث جنگ جهاني دوم ملت فلسطين را مي‌كشند؟ آنها به بهانه‌ي انتقام گيري و با يك سناريو، ملت فلسطين را بعد از 60 سال از پايان جنگ در خانه‌هاي خودشان مي‌كشند.

رييس جمهور ادامه داد: چرا بايد مردم خاورميانه زير بار فشار ناشي از ظلم جنگ جهاني دوم باشند. آنها مي‌گويند ايراني‌ها جنگ طلب هستند، ما مي‌گوييم‌ ايراني‌ها صلح طلب هستند. ما صلح تحميلي نمي‌خواهيم، صلحي كه بر پايه‌ي آوار‌گي ميليون‌ها نفر باشد، صلح نيست؛ بلكه يك جنايت است و ادامه‌ي آدم كشي‌هاي جنگ جهاني دوم است كه امروز در پوشش حقوق بشر خود را نشان مي‌دهد.

احمدي نژاد اظهار داشت: متاسفانه بعضي از ملت‌هاي اروپايي هنوز اسير آثار جنگ جهاني دوم هستند. مردم آلمان هنوز اسير جنگ جهاني دوم هستند و اجازه ندارند سياست مستقل و قدرت دفاعي داشته باشند.هر يك نفري كه در آلمان متولد مي‌شود، بدهكار يك مشت صهيونيست پر روي سيري ناپذير است.

وي با بيان اين كه "ما طرفدار عزت و كرامت همه‌ي بشريت هستيم" ادامه داد: آحاد بشر از نظر پيامبران عزيزند. هرجا ظلمي باشد ما به آن معترضيم. اصولا ظلم مخالف تعاليم انبياست. 60 سال قبل جنگ جهاني دوم تمام شده است؛ اما چرا بايد نسل سوم و نسل چهارم كساني كه در جنگ جهاني بودند امروز هم توسري خور باشند.

وي ادامه داد: ما طرفدار صلح و آرامش براي همه‌ي بشريت در سايه‌ي صلح و عدالت هستيم. اميدوارم اين چند قدرت بزرگ از رفتار‌شان دست بردارند و به تعليمات انبيا بپيوندند. من به آنها مي‌گويم اگر پيام دعوت را نپذيريد و به ملت‌ها نپيونديد، به زودي دست قدرت ملت‌ها شما را از اريكه‌ي قدرت به زير خواهد كشيد و شما را محكوم خواهد كرد. ملت‌ها به سمت توحيد و عدالت حركت‌ كرده‌اند و ديري نخواهند پاييد كه ملت‌ها يكپارچه خواهند گفت "لا اله الا الله"

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه بايد "ايران را بسازيم" تاكيد كرد: براي ايجاد اشتغال يكي از كارهاي دولت هدايت منابع بانكي با تسهيلات ارزان قيمت است. امسال در كل كشور بيش از هجده هزار ميليارد تومان به اين كار اختصاص داده شده است.

وي تاسيس صندوق مهر رضا را يكي ديگر از اقدامات دولت براي رفع بيكاري برشمرد و گفت: ‌اين صندوق به صورت قرض الحسنه و بدون اينكه سود بگيرد وام مي‌دهد. بودجه‌ي اين صندوق براي هر استان جداگانه اختصاص مي‌يابد. در روز ميلاد حضرت زهرا (س) بايد در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها اين صندوق تاسيس شود و در اين روز آغاز به كار كند.

وي افزود: قسط اول اين صندوق مخصوص پشتياني از ازدواج جوانان،‌ قسط دوم براي اشتغال و قسط سوم براي مسكن جوانان است. دولت در سال جاري تلاش كرده با صرفه‌جويي و كاهش هزينه‌هاي مصرفي دو هزار و پانصد ميليارد تومان به اين صندوق اختصاص دهد. اميدوارم نمايندگان كمك كنند كه بودجه‌ي اين صندوق به دو برابر برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به منابع طبيعي و صنعتي استان زنجان، تصريح كرد: اين استان داراي قابليت‌هاي ويژه‌اي است و دولت مصمم است در تمام زمينه‌هاي بالقوه و بالفعل اين استان سرمايه‌گذاري كند.

رييس‌جمهور در جمع مردم طارم هم تاكيد كرد: انرژي هسته‌يي را در خدمت صلح،‌ آرامش و پيشرفت ملت‌ها مي‌خواهيم و اگر عده‌اي تصور مي‌كنند با جنگ رواني و صدور قطعنامه و بيانيه مي‌توانند جلوي حركت ملت ايران را بگيرند، اشتباه مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد افزود: بارها اعلام كرده‌ايم كه ملتي صلح طلب هستيم، ملت ايران زير بار ظلم نمي‌رود و اهل تجاوز و ظلم نيست؛ اما سر سوزني هم زير بار ظلم نخواهد رفت.

وي افزود: ملت ايران به رغم كارشكني دشمنان، به فن‌آوري‌هاي پيشرفته‌ي جهاني دست پيدا كرده است. به همين دليل دشمنان پي در پي از ملت ايران شكست مي‌خورند و ان‌شاءالله در آينده هم شكست خواهند خورد.

احمدي نژاد گفت:‌ بدخواهان ملت ايران مي‌دانند كه نمي‌توانند در مقابل صفوف متحد و يكپارچه‌ي ملت ايران كاري انجام دهند. آنها مي‌خواهند با تبليغات دروغين در صفوف يكپارچه‌ي ملت ايران تفرقه ايجاد كنند؛ اما به لطف خدا اين آرزو را به گور خواهند برد. آنها تصور مي‌كنند با استفاده از چند نفر معدود در داخل مي‌توانند فضاي كشور را آلوده كنند و گاهي افرادي به نام دفاع از ملت ايران حتي به دوستان ايران هم توهين مي‌كنند. اكثر كشور‌هاي دنيا دوست ملت ايران هستند.

وي با بيان اين كه "بايد در همه جا از حق مسلم خود دفاع كنيم" گفت: ما آماده‌ايم براي دفاع از حقوق ملت‌ها و پيشرفت آنها برنامه‌ريزي و گفت‌وگو كنيم؛ اما ملت ايران سر سوزني از حقوق مسلم خود عقب نشيني نخواهد كرد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: دولت اسلامي خادم همه‌ي مردم است و دنبال پيشبرد فرهنگ در چارچوب احكام اسلام ناب است. دولت اسلامي مدافع حقوق همه‌ي ملت در چارچوب مكتب پيامبر اسلام است.

وي با بيان اين كه توحيد محور اعتقادات انبياست، ادامه داد: يكي از شاخه‌هاي توحيد اين است كه معتقد باشيم همه‌ي قدرت‌ها متعلق به خداست.

وي با اشاره به اين كه بعضي از قدرت‌ها سياست خود را از مسير انبيا جدا كرده‌اند، گفت: اين قدرت‌ها علاوه‌ بر اين كه زندگي خود را به انحطاط كشانده‌اند، مي‌خواهند زندگي ديگران را هم به انحطاط بكشانند.

رييس جمهور در بخش پاياني سخنانش تصويب طرح احداث خط لوله‌ي گاز به طارم، تقويت و پشتيباني فعال شدن ناحيه‌ي صنعتي طارم، طرح پمپاژ آب براي زيتون كاري، تجهيز و تكميل بيمارستان طارم، تاسيس يك واحد دانشگاهي و احداث يك سالن ورزشي براي دختران و يك سالن ورزشي براي پسران را از مواردي دانست كه در جلسه‌ي هيات دولت در استان زنجان مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، رييس‌جمهور پنج‌شنبه شب هم در جمع خانواده‌هاي ايثارگران و شهيدان اظهار داشت: حاضريم در مورد خلع سلاح قدرت‌هاي هسته‌يي مذاكره كنيم.

وي سپس به پرونده هسته‌يي اشاره كرد و گفت: ما به هيچ وجه حاضر نيستيم در مورد حقمان با هيچ كس مذاكره كنيم، اما درباره اين كه تحت نظارت آژانس فعاليت كنيم و پرونده هسته‌يي از مسير صلح‌آميز خود منحرف نشود، هم‌چنين در مورد خلع سلاح قدرت‌هاي هسته‌يي مذاكره مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه خانواده‌هاي شهدا بازماندگان كساني هستند كه پويندگان راه خدا بودند، گفت: در حضور خانواده‌هاي ايثارگران به دنيا اعلام مي‌كنيم كه ما خاك پاك ايثارگران را سرمه‌ي چشم خود مي‌كنيم.

وي گفت: اگر كسي خود را مديون خانواده‌هاي ايثارگران نداند، لياقت ماندن و خدمتگزاري در دولت را نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه دشمنان فاسد و برخي از قدرت‌هاي خودخواه مي‌خواستند با زورگويي و محاصره علمي و تبليغاتي، ملت ما را عقب نگه دارند و به دنيا بگويند كشوري كه پرچم اسلام را بلند كرده، نمي‌تواند به قله‌هاي علم و كمال دسترسي پيدا كند، گفت: اما امروز به رغم همه توطئه‌ها بعد از 27 سال، ملت ايران با اتكا به نيروي جوانانش انرژي هسته‌يي را به كار گرفته است.

رييس‌جمهور گفت: شبي كه در جوار حرم امام رضا(ع) اعلام كرديم جمهوري اسلامي يك كشور هسته‌يي است، بسياري از ملت‌هاي عالم اشك شوق مي‌ريختند و شيريني پخش مي‌كردند، وقتي ملت ايران پيروز مي‌شود، انگار ملت‌هاي ديگر پيروز شده‌اند و به همين دليل، كشورهاي غربي از ما عصباني هستند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: كشورهاي غربي پيغام مي‌دهند كه حاضريم تمام حقوق هسته‌يي شما را بپذيريم، به شرطي كه چرخه سوخت را به بهانه‌اي براي مدتي قطع كنيد، آنها اين مدت را از شش هفته به يك ماه و سپس دو هفته و يك هفته كاهش داده‌اند و اكنون مي‌گويند حتي يك روز هم كه شده به بهانه‌اي چرخه سوخت خود را متوقف كنيد كه با پاسخ منفي ما مواجه شده‌اند.

رييس‌جمهور اعلام كرد: آنها فهرستي از پيشنهادها تهيه كرده‌اند تا به بهانه‌ي شروع مذاكره بگويند هر چه شما خواسته‌ايد مي‌دهيم. آنها اميدوارند بعضي از عناصر خودباخته فشار بياورند كه به بهانه‌ي پيشنهادها روز به روز چرخه سوخت را متوقف كنيم.

وي ادامه داد: آنها نمي‌توانند هيچ كاري انجام دهند. آنها با يك ايران هسته‌يي طرف هستند و ملتي كه انرژي هسته‌يي را با دست خالي به دست آورده قادر است با دست خالي از حق خود دفاع كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه آنها مي‌خواهند جو تبليغاتي ايجاد كنند، گفت: پاسخ ما اين است كه مذاكره درباره حقوق خود را نمي‌پذيريم. ملت فلسطين 60 سال است كه در حال مذاكره است، اما آيا توانسته با مذاكره يك وجب از خاك خود را آزاد كند؟ ملت ايران در مورد حق خود با هيچ كس مذاكره نمي‌كند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد اين كه امروز انرژي هسته‌يي را در اختيار داريم، نتيجه ايستادگي و مقاومت ملت ايران است.

رييس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش با تاكيد بر اين كه ايثارگران همان‌طور كه در دفاع از انقلاب پرچم‌دار بودند، امروز هم بايد در عرصه سازندگي پرچم‌دار باشند، گفت: ترديد ندارم كه در آينده نزديك، شاهد برپايي يك جامعه مقتدر و پيشرفته در ايران خواهيم بود.

رييس‌جمهور هم‌چنين در جمع منتخبان استان زنجان تصريح كرد: ايران ظرفيت اين را دارد كه به سرعت به يك ابرقدرت جهاني تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا محمود احمدي‌نژاد اظهار داشت: كشورهاي فراواني هستند كه از انرژي هسته‌يي در زمينه‌هاي گوناگون حتي در ساخت بمب استفاده مي‌كنند، اما كسي كاري به كار آنها ندارد، پس چرا انرژي هسته‌يي در ايران اين قدر حساسيت برانگيز است؟

وي گفت: پاسخ اين سوال را بايد در استعدادهاي ايراني جست‌وجو كرد.

رييس‌جمهور هم‌چنين اظهار داشت كه ايران يك كشوري مكتبي است كه به دليل ارايه روش نوين از زندگي مي‌تواند به الگوي ديگران تبديل شود.

احمدي‌نژاد گفت: دسترسي به انرژي هسته‌يي مي‌تواند ما را يك گام به جلو ببرد.

وي با بيان اين كه امروز همه ملت‌ها پيشرفت ايران را پيشرفت خود مي‌دانند، گفت: يك ملت زماني مي‌تواند حركت روبه جلو داشته باشد، كه خودش را باور كند و به همين دليل نظام سلطه به دنبال تخريب خودباوري است، اما اگر خودباوري داشته باشيم و به خدا توكل كنيم، هيچ قدرتي توان جلوگيري از پيشرفت ما را ندارد؛ در حقيقت بزرگترين كار فرهنگي كه مي‌توانيم انجام دهيم، افزايش نيروي خودباوري است.

رييس‌جمهور در ادامه با برشمردن ويژگي‌هاي پيامبر (ص) گفت: بايد از زندگي پيامبر اسلام درس بگيريم. پيامبر كانون همه خوبي‌هاي عالم است و مكتب پيامبران بر ستون توحيد استوار شده، توحيد هم پايه تمام خوبي‌ها و بركاتي است كه از مكتب پيامبران حاصل مي‌شود. ملت ايران يك ملت موحد است و علت موفقيت اين كشور هم موحد بودن آن است.

وي در ادامه سخنانش با اشاره به اهميت بالاي حقوق زنان در اسلام اظهار داشت: بعضي از تعصبات در مورد زنان متعلق به اسلام نيست. متاسفانه هر جا بحثي از فساد اخلاقي مي‌شود، خانم‌ها در اين مورد، مقصر شناخته مي‌شوند، اما مگر مردان مشكل ندارند؟ متاسفانه بعضي ريشه مفاسد را در زنان مي‌بينند، در حالي كه اين‌طور نيست.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بخش مهمي از معنويتي كه در جامعه هست، به خاطر وجود زنان است.

وي گفت: بي انصافي است كه فساد را به زنان نسبت دهيم. زن و مرد وظايفي دارند كه بايد انجام دهند. صيانت از حريم عمومي وظيفه همگاني است و چون تاثير زنان بيشتر است، بايد بيشتر مراقبت كنند.

Copyright: gooya.com 2016