شنبه 9 اردیبهشت 1385

ایدز و "سیاست" در ایران، مسعود نقره کار

بیماری ایدز یکی از علت های "اپیدمی اضطراب" در جهان است. ایدز یا "طاعون سیاه" به کشتار خود ادامه می دهد و به رقم حدود 24 میلیون قربانی خود می افزاید, رقمی بیش از قربانیان طاعون قرن14 و قربانیان انفلو آنزای اوایل قرن 19 و قربانیان دو جنگ جهانی. این بیماری که بیش از 2 دهه از عمر شناختش می گذرد هم اکنون نیر چنگ به جسم و جان حدود 40 میلیون انسان انداخته است . اگر چه " مرگ سیاه " بیشترین قربانیان اش فقرا هستند اما اغنیا نیز از این بلیه در امان نمانده اند. کودک ,زن, مرد , روحانی, سیاستمدار, هنرمند , ورزشکار و رنگ پوست برای "قاتل میکروسکوپی" فرقی نمی کنند, به هرکس که دستش برسد ذره ذره جانش را می گیرد.
در طول تاریخ, انسان بارها با اپیدمی های متعدد و مختلف مواجه شده و قربانیان فراوان داده است اما هیچکدام ویژگی " طاعون سیاه" را نداشتند. ایدز به این دلیل که یکی از راه های انتقال و ابتلا یش برقراری رابطه جنسی ( سکسی) با فرد ناقل و مبتلا به این بیماری ست, بیماری "ویژه" ای شده است . تابوی سکس در جهان ووجود این بیماری در میان تن قروشان و همجنس گرایان این بیماری را به یک پدیده ی "اخلاقی" بدل کرده است . برخی از "اخلاقیون" و "مذهبیون" ایدز را "انگ" و "داغ ننگ" می دانند, و برخی دیگر اما "نعمتی آسمانی که زمین را از لوث وجود روسپیان و همجنس گرایان ومعتادان پاک خواهد کرد."
حکومت های مذهبی وایدیولوژیک, و سیاست بازان "اخلاق گرا" و "شارلاتان" به این بیماری رنگ ولعاب "سیاسی" نیز اضافه کرده اند و از بیماری ایدز فیض ها برده اند:
در ایالت مونیخ آلمان فاشیست ها و راست گرایان عامل گسترش بیماری ایدز را مهاجرین1387-8سال های
و تبعیدیان معرفی می کردند و بر گسترش فضای نفس گیرضد خارجی در آلمان می افزودند. در آلمان د ر همان سا ل ها در انتخابات برای حذف رقیب سیاسی به یکدیگر" اتهام" ابتلا به بیماری ایدز می زدند.( نمونه است درگیری های انتخاباتی در ایالت شمالی آلمان - شلسویک – هولشتاین).
در امریکا به هنگام انتخابات چگونگی بر خورد کاندید اها با این بیماری و بیماران پر اهمیت می شود و حتی مخالفین سر سخت همجنس گرایی برای به دست آوردن رای بیشتر, بیماری ایدز را یک بیماری عادی و طبیعی اعلام می کنند که می باید به طور جدی سراغ پیشگیری و درمان آن رفت!
در ایران نیز در عرصه مبارزه با دگراندیشی و مخالفان سیاسی و عقیدتی اندک اندک این بیماری می رود تا به اشکال گوناگون مورد بهره برداری قرار گیرد.(1)
بد نیست برای شناخت بهتر دیدگاه و عمل کرد "جمهوری" اسلامی در رابطه با این بیماری, مکث بیشتری بکنیم.
*****
حدود 8 سال پس از شناخته شدن بیماری ایدز در جهان (2), وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی جمهوری اسلامی ابتدا درسال 1366 و سرانجام به طور رسمی در آذرماه1367 اعلام کرد:" ایدز در ایران هم وجود دارد اما به تعداد انگشتان دست" و زمزمه ی ضرورت ایجاد "کمیته کشوری مبارزه با ایدز" برای بیمارانی که به ادعای مسؤلین رژیم تعدادشان از تعدادانگشتان دست هم تجاوز نمی کرد, مطرح شد.هنوز صحبت از "تعداد انگشت شماربیماران مبتلا به ایدز" بود که علی یونسی, دادستان عمومی تهران , در سال 1369 در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد :" تعداد افراد آلوده به ایدز در ایران 400 نفر هستند , ویکی ازعلل شیوع این بیماری روسپیانی هستند که از کشورهای همسایه به ایران می آیند".
مرداد 1370 دکتر صدری زاده معاون بهداشتی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تعدادمبتلایان به بیماری ایدز را 33 نفر اعلام کرد و گفت:" 24 نفر از آنها نیز جان باخته اند".ایشان اعلام کردند :" با توجه به این که در حال حاضر در تمامی کشورها خون ها را قبل ازتزریق به اشخا ص کنترل می کنند, تنها راهی که برای انتقال و شیوع ایدز وجود دارد تماس های جنسی با افراد آلوده است". !
در دی ماه سال 1370 از سوی وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی اعلام شد که تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در ایران 180 نفر هستند که 160 نفر از آنها در اثرانتقال خون آلوده به این بیماری مبتلا شده اند , و تا پایان بهمن ماه همان سال نیز 29 نفر از این مبتلایان جان باختند.
22 آذرماه سال 1371 معاون بهداشتی وزارت خانه مذکور اعلام کرد :" ما طی 5 سال گذشته 211نفر مبتلا به ایدز وآلوده به این بیماری داشتیم ". در همین سال رقم 221 مبتلا به ایدز نیز اعلام شد.
مردادماه 1372 مبتلایان به بیماری ایدز 283 مورد اعلام شدو گفته شد 82 نفراز آنها فوت کرده اند . در همین سال رقم 280 مبتلا که 200 نفر انها بر اثراستفاده از خون آلوده مبتلا شدند نیزمطرح شد.
سال 1373 در حالیکه معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی بیماران آلوده به ایدز را 5 هزارنفر تخمین زد. وزیر این وزارت خانه آقای دکتر مرندی در"سمینار ایدز در تهران" که در 8 آذر 1373 برگزار شد تعداد ناقلین ویروس ایدز در ایران را 291 اعلام و تاکید کرد که :" ابعاد گسترش بیماری ایدز در ایران نگران کننده نیست". در همین سال حتی رقم 5 هزار ناقل بیماری ایدز نیز مطرح شد.(3)
این" شلم شوربای" آماردهی وتناقض گویی ها در سال های بعد نیز ادامه یافت تا به سال 1377 .
در سال 1377 گزارش و مصاحبه ای با برخی از بیماران مبتلا به ایدز و مسؤلین بهداشتی و درمانی کشور منتشر شد که: "بخوان حدیث مفصل از این مجمل":
" برخی از بیماران مبتلا به ایدز آغاز بیماری شان را از سال های62 و 63 می دانند اما دکتر محمد تقی خانی, مدیر عامل انتقال خون می گوید: اولین بیمار مبتلا به ایدز در ایران را بیمار 6 ساله هموفیلی ای می داند که در سال های 65-64 از فاکتور های انعقادی استفاده می کرده است "
" دکتر یگانه مسؤل" کمیته ملی مبارزه با بیماری واگیر دار" می گوید: در کشور 32 بیمار مبتلا به ایدز داریم . تا به امروز 195 نفر وارد مرحله بیماری ایدز شده اند که 163 نفر آنها فوت کرده اند."
" دکتر محمد تقی حانی در همین مصاحبه می گوید: 1300 مورد آلودگی به ویروس ایدز ثبت شده است اما مبتلایان بیش از 220 نفرند که تعدادی از آن ها فوت کرده اند"
" کارکنان بخش عفونی تنها بیمارستانی که پذیرای بیماران مبتلا به ایدز است ارقام1500 نفر آلوده و 40 هزار نفر مشکوک به آلودگی را نیز مطرح می کنند . البته این روزها رقم 20 هزار ایرانی مبتلا به ایدز نیز بر سر زبان پزشکان و کادرهای پزشکی جامعه است.(4)
تا تیر ماه , مهر ماه و آذر ماه سا ل 1384 این " شلم شوربا" و تناقص گویی ها ادامه یافت . در این ماه ها , به ویژه در اول دسامبر ( به مناسبت روز جهانی ایدز) آمار ها و اظهار نظر های جدیدی مطرح شد:
"در ایران مطابق آماری که وزارت بهداشت در تیرماه سال جاری منتشر کرده اعتیاد تزریقی با شیوع ‌٣/٨٦ درصد، و تماس جنسی با ‌٩/٩ درصد از شایع‌ترین راههای آلودگی به بیماری ایدز هستند و از١٠ هزار و ‌٢٦٥ نفری که شناسایی شده‌اند زنان تنها ۵ درصد را شامل می‌شوند."(5)
مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اعلام كرد : "آخرين بررسي اين وزارتخانه نشان مي‌دهد تا تاريخ اول مهر امسال، ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۹۳۰‬نفر در كشور مبتلا به ايدز و آلوده به ويروس اچ آي وي شناسايي شدند. از اين تعداد ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۲۸۸‬مرد ( ‪ ۹۴/۶‬درصد) و ‪ ۶۴۲‬زن (‪ ۵/۴‬درصد) مبتلا به ايدز و آلوده به اچ آي وي هستند. از مجموع ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۹۳۰‬نفر آلوده به اين بيماري، ‪ ۵۰۳‬مرد و ‪ ۳۶‬نفر مبتلا به ايدز، زن هستند.از مجموع اين تعداد، يك هزار و ‪ ۳۲۳‬مرد و ‪ ۵۴‬زن در اثر ايدز و اچ آي وي فوت كردند.
مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت و درمان، گروهاي سني ‪ ۲۵‬تا ‪۳۴‬ سال را بيشترين ميزان مبتلايان به ايدز و آلوده به اچ آي وي برشمرد. بنابر اين گزارش، هفت هزار و ‪ ۲۶۸‬مرد و ‪ ۶۸‬زن از طريق اعتياد تزريقي ، ‪ ۵۶۹‬مرد و ‪ ۳۳۵‬زن از طريق آميزشي، ‪ ۲۲۲‬مرد و ‪ ۱۶‬زن در اثر خون و فرآورده‌هاي خوني، ‪ ۳۱‬مرد و ‪ ۳۰‬زن از طريق مادر به كودك، سه هزار و ‪۱۹۸‬ مرد و ‪ ۱۹۳‬زن به دلايل نامشخص، مبتلا به ايدز و آلوده به اچ آي
وي شد ه اند"(6)
" آقای عباس صداقت رییس اداره كنترل ایدز مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز ۱۸ آبانماه به خبرگزاری ایرنا گفت: «طبق آخرین آمار تا پایان مهر ماه سال جاری، ١١ هزار و ٩٣٠ نفر در كشور به ویروس ایدز مبتلا شدند.» و اعلام کرده که «۶۱/۵ درصد این بیماران از طریق اعتیاد ترزیقی و۷/۶ درصد از راه تماس جنسی» به ایدز مبتلا شده‌اند.(7)
تازه ترین آمار ایدز در ایران نیز حکایت دیگری ست.
دکتر محمد مهدی گویا , ریاست مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:
"مبتلایان به ایدز تا ابتدای فروردین سال 1385 حدود 13 هزارو 40 نفر بودند. موارد شناسایی مبتلایان در سال 1382 , 2303 مورد, در سال 1383, 3087 مورد و در سال 1384 1575 مورد بوده است و این اعداد حاکی از کاهش چشمگیر مبتلایان به ایدز است ... از 13 هزارو 40 نفر مورد شناسایی شده 6/94 در صد مرد و 4/5 در صد زن هستند ... بیشترین گروه سنی مبتلا یان 25 تا 44 سال بوده است .... و تنها در 3/7 در صد از مبتلایان از طریق تماس جنسی بوده است ....اعتیاد تزریقی 4/63 در صد , راه انتقال نا مشخص با 27 درصد, دریافت خون و فراورده های خونی 8/1 در صد , مادر به کودک 0/5 درصد ....شایع ترین راه انتقال در مردان اعتیاد تزریقی و در زنان تماس جنسی ست ...تا ابتدای فروردین سال جاری 1541 بیمار مبتلا به ایدز در ایران فوت کرده اند...." (8)
البته برخی از همین مسؤلین به این آشفته بازار آماری وتناقض گویی ها اعتراف می کنند اما از طرح علل نابسامانی ها و تناقض ها طفره می روند.
"محمد مهدی گویا کارشناس مسائل ایدز و از معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در باره آخرین آمار ها ( سال 1384) گفته بود :«این آمار مربوط به زندان‌هاست و آمار واقعی باید چیزی بین سی تا چهل هزار نفر باشد.» این در حالی است که دكتر اسماعیل نسب معاون درمانی دانشگاه علوم پزشكی كردستان چند روز پیش در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی ایدز در سنندج اعلام کرد «بر اساس آمار در كشور ١١ هزار فرد ایدزی داریم ولی واقعیت حدود‪ ٦٠ تا ‪ ۷۰ هزار فرد ایدزی را نشان می‌دهد.»
همچنین هستند کارشناسانی که معتقدند این برآوردها که بر مبنای فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود دقیق نیست و موسسات تحقیقی معتبری از جمله مرکز تحقیقات دانشگاه هاروارد بر این نظرند که تعداد واقعی مبتلایان را باید ۱۰ برابر موارد شناخته شده حساب کرد. که بر این
اساس تعداد بیماران مبتلا به ویروس ایدز در ایران را باید بیش از صد هزار نفر دانست
بنا بر آمار رسمی در استان کردستان ٣٠٢ نفر به ویروس ایدز مبتلا هستند. اما رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان، علیرضا دلاوری، پنجم آذر ماه، به خبر گزاری ایرنا گفت : «با توجه به كم شماری آماری كه در جامعه وجود دارد انتظار داریم كه این رقم به حدود ١٥٠٠ نفر در استان برسد.»(9)
آمارها و تخمین های سازمان های معتبر جهانی نیز با آمارها و تخمین های مسؤلین جمهوری اسلامی خوانایی ندارد .
"بر اساس نمودار 2005 جمعيت, ايدز و ويروس آن, تا سال 2003 ( 1382)در ايران حدوداً هزار نفر به دليل بيماري ايدز جان خود را از دست داده‌‏اند.
اين نمودار كه اخيراً از سوي بخش جمعيت اداره امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد در سراسر جهان، انتشار يافته حاوي اطلاعات ارزنده‌‏اي درباره بيماري ايدز و ويروس آن به تفكيك در كشورهاي جهان است.
در اين نمودار تعداد حاملان ويروس ايدز (HIV) در ايران 31 هزار نفر در سال 2003 قيد شده, كه سن آنان بين 15 تا 49 سال است و مجموعاً 1/0 از كل جمعيت 69 ميليوني ايران را تشكيل داده‌‏اند. در همين سال هزار نفر از نوزادي تا 17 سالگي نيز ناقل ويروس ايدز بوده‌‏اند"(10).

علل آشفته بازار آماری و تناقض گویی در باره ایدز در ایران .

فقر آمار و نظام آماری اسلامی در جمهوری اسلامی یکی ازعلل آشفته بازار آماری و تناقض گویی در باره ایدز در ایران است . اگرچه نابسامانی آماری نیز از دستاوردهای حکومت اسلامی ست , اما حاکمیت دین که ایدز را
یک پدیده "اخلاقی" می پندارد بدلیل سوء استفاده سیاسی و دینی از این پدیده بر دامنه ی این نابسامانی ها و قربانیان این بیماری افزوده است.
و بی دلیل نیست که :" آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در ایران با آمار دیگر نقاط جهان همخوانی ندارد. در حالی که بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت ۸۰ درصد انتقال ویروس ایدز از راه آمیزش جنسی صورت گرفته، و ۶۰ درصد از مبتلایان زنان هستند در ایران مطابق آماری که وزارت بهداشت در تیرماه سال جاری منتشر کرده اعتیاد تزریقی با شیوع ‌٣/٨٦ درصد، و تماس جنسی با ‌٩/٩ درصد از شایع‌ترین راههای آلودگی هستند و از١٠ هزار و ‌٢٦٥ نفری که شناسایی شده‌اند زنان تنها ۵ درصد را شامل می‌شوند." (11)
مسؤولین جمهوری اسلامی که ایدز را دستاورد جامعه وفرهنگ فاسد غرب می دانند تلاش کرده اند نشان دهند که جامعه ی تحت حکومت آنان نه فقط آلوده به این فساد نیست بل که اسلام شان مانعی ست نفوذ ناپذیر در برابر فساد, به ویژه در برابر بیماری ایدز.
این ها " فرمایشات" برخی از مسؤلین جمهوری اسلامی در باره بیماری ایدز است:
" یکی ازعلل شیوع این بیماری روسپیانی هستندکه از کشورهای همسایه به ایران می آیند"
" ایدز بیماری لواط کاران است واین غول توسط همجنس بازان امریکایی بیدار شده است ." (12)
" اعتقاد به دین اسلام و ختنه کردن پسران در کشورهای اسلامی با شیوع پایین تر بیماری ایدز همراه بوده است."(13)
وآقای هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مرکز تولید پلاسمای خون ایران با اشاره به" شیوع ایدزدر کشورهای خارج "وجود این مرکز را هم از" نظر سیاسی "و هم از نظر اقتصادی برای کشور ضروری دانست. تاکید آقای رفسنجانی به اهمیت سیاسی بیماری ایدز در واقع تاکید وتاییدی بر بهره برداری سیاسی , فرهنگی و مذهبی حاکمان استبداد دینی از این بیماری ست(14).
واقعیت اما این است که آمار بیماری ایدز در ایران بیش از ارقامی ست که حتی برخی مسؤلین مملکتی به آن معترف اند, به این دلایل آمارهای ارایه شده در ایران غیر واقعی و دستکاری شده اند :
1- فحشا یا تن فروشی وروسپیگری در ایران اسلامی گسترش یافته است . ایران اسلامی یکی از بزرگترین صادر کننده دختران و زنان خود فروش به کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس است.
"یک جامعه شناس با استناد به تحقیقاتی که انجام داده گفت:سن فحشا در ایران در سال65 هفده سال بود اما اینک با کاهشی چشمگیر به 14 سال رسیده است. (15)
"پدیده دختران فراری از دیگر ضایعات قابل مشاهده اجتماعی است. آمارهای اداره بهزیستی طی سال1383(2004) خبر از بازداشت 4600 دختر فراری در تهران می‌دهد و تایید می‌کند که اینان موضوع سوءاستفادهای جنسی قرارگرفته‌اند. فرار دختران از خانه نه فقط به دلیل وضعیت مالی نابسامان خانواده، بلکه به خاطر ممنوعیت‌های خشونت‌زائی است که قواعد و رسوم سنتی مردسالار به آنان تحمیل می‌کند."(16)
البته ارایه راه حل های اسلامی نیز فراوان است , برای نمونه خانم "عشرت شایق" نماینده مردم تبریز درسومین هم اندیشی مجمع بانوان عضو شوراهای اسلامی مراکز استانهای سراسر کشور در تهران راه حل شان را برای از میان بردن فحشا اعلام نمودند :"درخصوص زنان خیابانی خلاء قانونی نداریم و اگر 10 نفر از آنان اعدام شوند دیگر زن خیابانی نخواهیم داشت و هر قاضی که ادعا کند خلاء قانونی وجود دارد، من پاسخ وی را خواهم داد"(17)!
2- صیغه یا متعه (ازدواج موقت یا فحشا زیر چادر) در ایران اسلامی رایج و قانونی ست.
3- اعتیاد در ایران اسلامی گسترش یافته است:
"دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد كه سهم ايدز در معتادين تزريقي در سال 1377، 3 درصد بوده است، اما اين آمار در سال 1381به 66 درصد افزايش يافته است.
دكتر علي هاشمي، دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در همايش پيشگيري از اعتياد اجتماع محور، گفت: در سال‌‏هاي پيش به دليل موانع قانوني اجراي برنامه‌‏هاي پيشگيري از ايدز و عدم توجه مسئولين، اين معضل بين معتادين تزريقي افزايش جشمگيري يافت.
وي افزود: 295 هزار هروئيني در كشور وجود دارد كه 145 هزار نفر آنها تزريقي هستند و همه در معرض ابتلا به ايدز هستند؛ كه اگر برنامه مشخصي براي آموزش آنها نداشته باشيم، كشور با مشكل مواجه خواهد شد
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد كه طبق آمارهاي اعلام شده 2 ميليون معتاد در كشور وجود دارد، اما نگاه مجرمانه ما به معتادين، باعث افزايش تعداد معتادين مي‌‏شود"(18).
"سرپرست مركز مشاوره پزشكي بيماري‌‏هاي رفتاري شهرستان ري، گفت: طبق آمار در كشور 3 ميليون نفر مواد مخدر مصرف مي‌‏كنند كه بيش از 400 هزار نفر از اين افراد، معتاد تزريقي هستند.
دكتر غلامي، سرپرست بيماري‌‏هاي رفتاري مركز مشاوره شهرستان ري، در مراسم افتتاحيه اين مركز، افزود: طبق آمارهايي كه اعلام شده است تا سال 2010 در جهان، بيش از 42 ميليون نفر مبتلا به ايدز مي‌‏شوند و اگر اين روند
ادامه پيدا كند، ايران به خاطر موقعيتي جغرافيايي در معرض خطر ابتلا به ايدز، قرار دارد (19).

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"در چنین شرایطی طبق آمارهای اداره بهزیستی در سال 1998( 1377) میانگین سن اعتیاد به زیر 18 سال تقلیل یافته و تعداد زنان معتاد 31% نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
اظهارات رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در مورد ربط اعتیاد و فقر و فحشا شنیدنی است. او تایید می‌کند که طبق آمارهای رسمی‌حدود 5/2 تا 3 میلیون معتاد در کشور وجود دارد و این در حالی است که طبق شاخص‌های جهانی 2 میلیون نفر معتاد هم بطور مخفی در کشور وجود دارد. این مقام می‌افزاید اگر خانواده هر معتاد را چهار نفر در نظر بگیریم 16 میلیون نفر بطور مستقیم درگیر با مساله اعتیاد هستند و فرزندان این خانواده‌ها برای تامین هزینه‌های زندگی مجبور هستند کار کنند و چون نیاز مبرم به کار دارند مورد سوءاستفاده‌های جنسی قرار می‌گیرند. بحث در داخل کشور بر سر پدیده قاچاق دختران و زنان جوان به کشورهای حاشیه خلیج، ابعاد غیرقابل انتظار گسترش فحشا را به رخ می‌کشد"(20).
4- فراورده های خونی آلوده به ویروس بیماری ایدز در ایران اسلامی تهیه, وارد و مصرف شده و می شود. بیماران هموفیلی و تالاسمی مبتلا به ایدز قربانیان و شاهدان این ندانم کاری ها و سود جویی ها هستند. (21)
5- همجنس گرایی در ایران همچون جوامع دیگر وجود داشته و دارد. کشتارهمجنس گرایان در ایران اسلامی سبب پنهان شدن این پدیده انسانی و اجتماعی شده است .( همجنس گرایان نیز به ایدز مبتلا می شوند اما میزان ابتلا ی دگر جنس گرایان به ایدز به مراتب بیشتراست . 80 درصد ابتلا به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی , ناشی از تماس جنسی با جنس مخالف است ).
6- "بچه بازی" و آزار جنسی کودکان در ایران اسلامی گسترش یافته است.
7- اقدامات پیشگیرانه اجتماعی ,انسانی و پزشکی , و نیز بسیج اجتماعی و آگاه سازی در ایران اسلامی در سطح نازل وجود دارد و آموزش و بحث در باره مسایل جنسی, به ویژه در میان زنان و دختران جوان از"
محرمات " است( 22).
******
بیماری ایدز با آموزش وگسترش اقدامات وامکانات پیشگیری و درمانی,و حل مشگل بزرگ فقر, اعتیاد وفحشا کنترل خواهد شد و لاغیر!. دین بازی و سیاست بازی ای که در رابطه با این بیماری" جمهوری" اسلامی پیشه کرده تنها به آمار قربانیان این رژیم افزوده است. در مورد این" بازیگری " ها بد نیست به تازه ترین ادعا ها و حرف های دکتر حمید ستایش , هماهنگ کننده ی" دفتر ایدز" سازمان ملل در تهران نظری بیاندازیم :
" ایران درحال حاضردارای یکی از بهترین برنامه های اجرایی در زندان ها برای جلوگیری و انتقال ویروس ایدز, نه تنها در منطقه بلکه در جهان است . در زندان های ایران کاپوت و آمپول توزیع می شود...در تمام دنیا فقط 6 یا 7 کشور هستند که دست به این اقدام می زنند......بحشی از موفقیت برنامه جلو گیری از انتقال ایدز در ایران مرهون حمایت روحانیون از این برنامه است ....پرسشنامه ای برای با نفوذ ترین روخانیون قم ارسال داشتم تا نظر آن ها را در مورد مسایل حساسی از قبیل کاپوت و نقش دولت در جلوگیری از انتقال ایدز و برخورد جامعه با افرادی که دچار بیماری ایدز شده اند جویا شوم.....از این روحانیون 17 پاسخ کتبی دریافت داشتم که تقریبا" در همه آن ها از تلاش دولت در این زمینه حمایت به عمل آمده است.... جزوه اطلاعاتی در زمینه هشدار در مورد انتقال بیماری ایدز که برای استفاده در دبیرستان ها تهیه شده است به تایید روحانیون قم رسید . آن ها تصویری که از کاپوت در این جزوه وجود داشت را حذف کردند و خواستار ذکر این مساله در این جزوه شدند که به موجب قوانین اسلامی هر گونه رابطه جنسی قبل از ازدواج ممنوع است ..."
دکتر ستایش, هماهنگ کننده" دفتر ایدز" سازمان ملل در تهران اما توضیح نمی دهد که چرا " کاپوت و آمپول" در زندان ها ی " جمهوری اسلامی " توزیع می شود, مگر در زندان ها ی اسلامی روابط جنسی و توزیع ومصرف مواد مخدر مجاز هستند ؟!. جناب دکتر به نقش کشتار وحشیانه واسلامی ی معتادان , روسپیان و همجنس گرایان در کاهش بیشتر میزان آ مار های نادرست و دروغین ایدز درحکومت اسلامی نیز اشاره ندارد!(23)

زیر نویس و برخی منابع فارسی:
1-در ایران اسلامی در برخوردهای سیاسی وفرهنگی , حتی واژه ی ایدز به عنوان واژه ای "ننگین " و به عنوان برچسب و نسبتی زشت ومخرب تلقی می شود . چاپ یک مقاله و مقایسه ی ضمنی بیماری ایدز با آیت الله خمینی کار روزنامه نگار جوان الهام ا فروتن را به جرم اهانت به رهبری جمهوری اسلامی به زندان و شکنجه گاه های اسلامی می کشاند و امتیاز انتشار روزنامه " تمدن هرمز گان " را که صاحب امتیازش " علی دیر باز" نماینده مجلس اسلامی ست , لغو می کند. و نماینده مجلس را نیز به حبس تعزیری می فرستد.
( هفته نامه ایران تایمز( واشنگتن دی سی), شماره , 1796 , 25 فروردین 1385)
2- نخستین مورد بیماری ایدز در امریکا ( لس آنجلس) در سال 1981 شناخته شد.
3- نقل قول ها ازروزنامه های کیهان , اطلاعات , رسالت , کیهان هوایی و ایران تایمز برداشته شده اند.
4- رویا کریمی زند , مجله ی زنان, سال هفتم , شماره 44 , تیر ماه 1377.
5- بهزاد کشمیری پور, ایدز در ایران, صدای آلمان , برگرفته از سایت گویا,10 آذر ماه 1384
6- سایت بازتاب ,4 مهرماه 1384
7- منبع شماره5
8- خبر گزاری دانشجویان ایران , سایت عصر نو , جمعه اول ارد یبهشت 1385, 21 آوریل 2006
9- منبع شماره 5
10- گزارشی از تهران ( خبر گزاری کار ایران ) - ایلنا- سایت گویا,13 تیر ماه 1384
11- منبع شماره5
12- بخش بزرگی ازچپ ها ی وطنی ایدز را یک بیماری" طبقاتی "می پنداشتیم و "محصول مناسبات سرمایه داری" و" میخی بر تابوت دمرکراسی بورژوایی" , و وقتی تق "سوسیالیسم واقعا" موجود" در آمد مانده بودیم شیوع ایدز را در" کشور های برادر" چگونه توجیه کنیم , به گردن روسپیان کشور های همسایه بیندازیم یا " میخ طویله ای بر تابوت سوسیالیسم واقعا" موجود" بدانیم.!؟
13- خبرگزاری مهر, شهریور 1383
14- هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح مرکز پلاسمای خون ایران( 9 مرداد 1373).
15- ندا ریحانی,خبرگزاری سینا, به نقل از "احمد آملی", جامعه شناس , سایت گویا, 13 شهریور 1383
16- شهلا شفیق ,تحول موقعیت زنان در ایران,روندها و چشم اندازها, بخش دوم, سایت گویا,19 تیر ماه, 1384
17- فرزانه سید سعیدی, خبرگزاری سینا, سایت گویا,13 آذر ماه 1383
18- خبرگزاری کار ایران – ایلنا – سایت گویا ,8 اردیبهشت 1383
20- منبع شماره 15
21- ن- ک به گزارش کیهان در سال 1378 از قول احمد قویدل دبیر انجمن بیماران هموفیلی , و نیز به گزارش
خبرگزاری سینا , سایت گویا سه شنبه 3 تیر ماه 1383
22- آشنایی با بیماری ایدز که در مدارس ایران آموزش داده می شود گامی ست ارزشمند , اگر چه حکومت گران جمهوری اسلامی با طرح " آموزش با رعایت اصول اخلاقی " این آموزش را که یک برنامه جهانی ست محدود کرده اند اما باز: " کاچی به از هیچی ست "!
23- مصاحبه دکتر حمید ستایش با خبرگزاری " نایت رایدر" , از ایران تایمز( واشنگتن دی سی) , سال سی و ششم , شماره 1797, جمعه اول اردیبهشت ماه 1385

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ایدز و "سیاست" در ایران، مسعود نقره کار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016