شنبه 9 اردیبهشت 1385

احمدي نژاد: درباره‌ حق مسلم خود مذاكره نمي‌كنيم، ايسنا

* پرونده‌ي ايران را به آژانس بسپارند تا در مسير قانوني‌اش قرار گيرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور با اشاره به ارايه‌ي گزارش مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره‌ي موضوع هسته‌يي كشورمان، گفت: جمهوري اسلامي ايران اين مقطع زماني را فرصت راستي‌آزمايي اهداف و ماموريت‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد مي‌داند و انتظار دارد اين شورا از آبروي خود دفاع كند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد، جمعه شب در پايان جلسه‌ي هيات وزيران در استانداري زنجان با تاكيد بر اين‌كه شوراي امنيت سازمان ملل بايد بر اساس قانون، مقررات و تعهدات بين‌المللي عمل كند، تصريح كرد: شوراي امنيت بايد نشان دهد كه آيا واقعا نهاد بين‌المللي تامين‌كننده‌ي امنيت كشورها و ملت‌ها است يا به ابزار دست برخي قدرت‌هاي بزرگ تبديل شده است.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه كشورهاي توليد و آزمايش‌كننده‌ي بمب‌هاي اتمي نمي‌توانند ايران را به دليل اينكه آنها ادعا مي‌كنند در برنامه‌ي صلح‌آميز ما نكات مبهمي وجود دارد، از حقوق مسلم و بين‌المللي محروم كنند، گفت: آنها مي‌توانند ابهامات‌شان را رفع كنند و جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري هسته‌اي آمادگي دارد براي تامين صلح جهاني در كنار ساير قدرت‌هاي هسته‌اي با همه‌ي كشورها و مجامع بين‌المللي گفت‌وگو كند.

رييس جمهور با اشاره به اينكه بعضي از قدرت‌هاي بزرگ خودشان مساله درست و بعد آن را پيچيده مي‌كنند و در حل آن مي‌مانند، به آنان توصيه كرد: حق ملت ايران را محترم بشماريد و با سپردن پرونده‌ي ايران به آژانس آن را در مسير قانوني خود قرار دهيد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران درباره‌ي حق مسلم خود در استفاده از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي مطلقا با كسي مذاكره نمي‌كند، تصريح كرد: اين خط قرمز ماست و به هيچ‌وجه از آن عدول نخواهيم كرد، اما آمادگي داريم درباره‌ي راهكارهاي منحرف نشدن همه توليدكنندگان سوخت هسته‌اي با كشورهاي صاحب فناوري هسته‌اي مذاكره و همكاري كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد همكاري فراتر از تعهدات جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بازرسي از تاسيسات هسته‌اي كشورمان را خاطرنشان كرد و گفت: تاكنون هيچ كشوري به اندازه‌ي ايران اين‌گونه شفاف و باز برخورد نكرده و اين نشان‌دهنده‌ي آن است كه جمهوري اسلامي ايران در مسير صحيح حركت كرده و نگراني ندارد و آنها بايد خودشان مساله‌اي را كه درست كرده‌اند، حل كنند.

رييس جمهور با بيان اينكه برخورداري از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي حق همه‌ي كشورها است و نبايد در اين راستا تبعيضي صورت گيرد، گفت: تصميم جمهوري اسلامي ايران در مورد داشتن اين فناوري و توليد سوخت هسته‌اي مطابق همه‌ي معاهدات و تعهدات بين‌المللي، قانوني و غير قابل برگشت است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با دور شدن از وظايف فني خود روز به روز بيشتر اعتبارش را نزد ملت ايران از دست مي‌دهد‌، گفت: ما از كشورهايي كه سعي مي‌كنند از يك روند غلط در قبال برخورد با ملتي كه طبق قوانين بين‌المللي در پي دست‌يابي به حق مسلم خود است، جلوگيري كنند، تشكر مي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور هم‌چنين از حضور پرشكوه و به يادماندني قشرهاي مختلف مردم زنجان در سفر استاني هيات وزيران و ديدارهاي وي با مردم شهرستان‌هاي اين استان قدرداني كرد و گفت: استان زنجان گنجينه‌اي براي ملت ايران است كه هم‌چون دريايي در سطح خود آرام و در عمق‌، گوهرها و استعدادها و ارزش‌هاي فراواني دارد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: مديران اين استان بايد با اين نگاه، براي خدمت به مردم استان زنجان برنامه‌ريزي و تلاش كنند، تا با شكوفايي استعدادهاي استان در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، صنعتي و كشاورزي بارهايي از دوش كشور برداشته شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: درباره‌ حق مسلم خود مذاكره نمي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016