سه شنبه 26 اردیبهشت 1385

محمد سلامتي: نامه احمدي‌نژاد به بوش، تابوي عدم رابطه ‌و مذاكره با آمريكا را شكست، ايسنا

*نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات شوراها،از رونق آن مي‌كاهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محمد سلامتي تصريح كرد كه از نظر سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نامه رييس‌جمهور به جورج بوش نشانه‌ي رابطه‌ با آمريكا و هم‌چنين موجب شكسته شدن تابوي عدم رابطه و مذاكره ايران و آمريكا پس از بيست و هفت سال تلقي مي‌شود.

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب درباره‌ي جلسه‌ي دوشنبه‌شب شوراي سياسي سازمان متبوعش افزود: البته اين نامه مي‌توانست در شرايط مناسب‌تري كه پيش از اين پيش آمده بود، نوشته شود؛ زيرا مي‌توانست تاثير بيشتري داشته باشد.

وي با اشاره به آن‌چه آن را لحن تند اين نامه خواند،اظهار داشت: تندي اين نامه ناشي از موضع گذشته است. اما به نظر ما اين نامه مي‌بايست به صورت ديپلماتيك تنظيم مي‌شد تا هم اثر بهتري داشته باشد و هم قدرت مانور به صورت كامل در اختيار طرف مقابل قرار نگيرد.

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، در بخش ديگر سخنانش از بحث درباره اصلاح قانون انتخابات شوراها به عنوان دومين محور مورد بررسي در جلسه‌ي شوراي سياسي اين سازمان ياد كرد و گفت: موضع اصلي اين طرح ظاهرا تامين نظارت استصوابي شوراي نگهبان در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتي با اعتقاد به اين‌كه اين تغييرات به اعمال نظر شوراي نگهبان و هيات‌هاي نظارت در امر انتخابات شوراها مي‌انجامد، افزود: با توجه به سابقه‌ي نظارت استصوابي در انتخابات گذشته و ردصلاحيت‌هاي احتمالي در انتخابات آتي شوراها، از اين بابت نگرانيم.

وي تصريح كرد: اين تغييرات مي‌تواند سلامت، رقابت و آزادي انتخابات شوراها را با ترديد روبه رو كند و احتمالا رونق انتخابات را كاهش دهد.

دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، در پايان خاطرنشان كرد: معتقديم سپردن نظارت بر انتخابت شوراها به شواي نگهبان مخالف قانون اساسي است چرا كه اصل 99 قانون اساسي نظارت شوراي نگهبان را بر انتخابات‌هاي رياست‌جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري قائل است و هم‌چنين نوع اين نظارت را استصوابي نمي‌داند.

Copyright: gooya.com 2016