شنبه 30 اردیبهشت 1385

ضرب و شتم سردبير هفته نامه ساقي در تبريز، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"هادي دهقاني"،سردبير هفته نامه ساقي چاپ تبريز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به يك مركز درماني منتقل شد.
"مسعود برزگر جلالي"،مدير مسيول هفته نامه ساقي در خصوص علت ضرب و شتم سردبير اين نشريه به سرويس حقوق بشر تبريز نيوز ، گفت:به دنبال چاپ مطلبي انتقادي در خصوص يك كارمند اخراجي از شهرداري كه مدت كوتاهي سرپرستي شهرداري تبريز را به عهده داشت، كاركنان هفته نامه ساقي چاپ تبريز مورد تحديد قرار گرفته و در نهايت "هادي دهقاني"، سردبير نشريه ،‌توسط چند نفر در محل شهرداري تبريز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحيه سر ،‌گردن و شكم آسيب ديده است.
"جلالي" ،گفت:ما موضوع را با جديت پيگيري كرده و بلافاصله مقامات محلي را در جريان قرار داده و شكايتي در اين خصوص تسليم دادسرا خواهيم كرد.
"مدير مسيول هفته نامه ساقي"،در خصوص آمرين و عاملين اين حمله گفت:چند تن از افرادي كه ما را مورد تحديد و حمله قرار دادند شناسايي شده اند كه نام و تصوير آن ها بزودي در نشريه و سايت اينترنتي ساقي منتشر خواهد شد.
"هادي دهقاني"، سردبير اين نشريه نيز به تبريز نيوز گفت:پس از انتشار اين مطلب انتقادي به يكي از شركت هاي وابسته به شهرداري تبريز رفته بودم كه ناگهان طرفداران فردي كه مورد انتقاد قرار گرفته بود به من حمله كرده و نسخه هايي از هفته نامه را از دستم گرفتند. اين تعداد كه از كاركنان دولت هستند محتويات كيف و وسايل همراه را به زور بازرسي و ضبط كرده و آن را در اختيار حراست شهرداري قرار دادند كه تا كنون موفق به دريافت آن ها نشدم.امروز شنبه ارديبهشت 85 نيز مجددا توسط چند نفر در محوطه عمارت شهرداري تبريز مورد ضرب و شتم قرار گرفتم.
حملاتي از اين دست تبريز را به شهري نا امن براي فعاليت خبرنگاران تبديل مي كند.
گفتني است ، پس از انتخابات رياست جمهوري ، شرايط براي كار خبري در تبريز نا امن و دشوار تر شده است.
"انصافعلي هدايت"، روزنامه نگار در تبريز ، پس از تحمل 18 ماه حبس در زندان تبريز ،‌ايران را ترك و از دفتر سازمان ملل در تركيه درخواست پناهندگي كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"سيد احمد سيد سراجي" ، وبلاگ نويس تبريزي نيز پس از تحمل ماه ها زندان و 30 ضربه شلاق ايران را به قصد درخواست پناهندگي از دفتر سازمان ملل ترك كرد.
"معصومه باباپور" ، خبرنگار زن نشريات محلي تبريز از خياباني در تبريز ربوده و آدم ربايان پس از وارد كردن 7 ضربه چاقو جسم نيمه جان وي را در زير پلي رها كردند.
"حسين قرباني" ، عكاس خبري در تبريز و "هادي دهقاني"،سردبير هفته نامه ساقي نيز توسط عوامل دولتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
پايگاه اينترنتي – خبري تبريز نيوز نيز فيلتر شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ضرب و شتم سردبير هفته نامه ساقي در تبريز، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016