جمعه 12 خرداد 1385

بوش: برنامه هسته ای ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد منتقل می شود، ايلنا

واشنگتن مايل به پيوستن به مذاکرات مستقيم اروپايی ها با ايران است


تهران- خبرگزاری کار ايران

رئيس جمهوری آمريکا گفت: اگر ايران فعاليت غنی سازی خود را متوقف نکند بن بست برنامه هسته ای مظنون ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد منتقل می شود.

به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاری کار ايران ، ايلنا ، جرج بوش پس از ديدار با اعضای کابينه دولت خود در کاخ سفيد گفت: بايد ديد که آيا ادامه غنی سازی اورانيوم موضع قطعی دولت ايران است يا خير ؟ اگر آنها به سرسختی خود ادامه دهند و به جهان بگويند به نظر شما توجهی نمی‌‏کنيم ، سپس جهان به طور هماهنگ اقدام می‌‏کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشتيد پرس ، بوش با بيان اين که حمايت چين و روسيه برای ارائه طرحی به ايران که شامل تهديد به اعمال تحريم باشد گفت: در طول مکالمه تلفنی سه شنبه با "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوری روسيه پاسخ مثبتی از وی دريافت کردم .
وی ادامه داد: به پوتين گفتم انتظار داريم روسيه در شورای امنيت مشارکت کند و خواهيم ديد ايا روزها با اين اقدام توافق می کنند يا خير!
در اين گزارش آمده است : گفتگوی بوش با "هو جينتاو" رئيس جمهور چين در باره ايران چندان مثبت نبود .
بوش در اين باره گفت: چينی ها استراتژی ما را درک می کنند ؛ مثبت ترين مسئله در کل گفتگوی ما اين بود که درباره اين مسئله که ايران نبايد به تسليحات هسته ای دست يابد موضع واحدی داشتيم.
وی درباره اعلام ‌‏آمريکا برای پيوستن به مذاکرات سه کشور اتحاديه اروپا درباره ايران گفت: انتخاب با ايرانی‌‏هااست ؛ آنها تاکنون گفته اند مايل به تعليق غنی سازی هستند بنابراين اين امر به آنها فرصت می دهد تا درباره صحت گفته هايشان به جامعه جهانی اطمينان دهند.
در اين گزارش آمده است : آمريکا اعلام کرد اگر ايران فعاليت های هسته ای خود را به حالت تعليق درآورد و به ميز مذاکرات بازگردد واشنگتن مايل به پيوستن به مذاکرات مستقيم اروپايی ها با ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش حاکی است شش قدرت بزرگ جهان ، پنج شنبه به توافق رسيدند اگر ايران فعاليت های هسته‌‏ای مظنون خود را به حالت تعليق درآورد مشوق های جديدی به اين کشور ارائه کنند و در صورت رد اين درخواست بر ايران اعمال تحريم کنند.
آسوشتيد پرس نوشت: در بيانيه کوتاه کشورهای ۱+۵ به تحريم های اقتصادی که آمريکا خواستار آن بود اشاره ای نشده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: برنامه هسته ای ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد منتقل می شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016