سه شنبه 16 خرداد 1385

واشنگتن تایمز: فرار سرمایه از ایران در پی افزایش تنش های هسته ای، بی بی سی



واشنگتن تایمز از کاهش ۲۰ درصدی ارزش بورس تهران در پی افزایش تنش های هسته ای خبر داده است
روزنامه واشنگتن تايمز از فرار سرمايه های مردم ايران از اين کشور در پی افزايش تنش های هسته ای خبر داده است.
به نوشته اين روزنامه آمريکايی، نگرانی از اعمال تحريم های بين المللی عليه ایران باعث شده است که از زمان انتخاب محمود احمدی نژاد به رياست جمهوری اسلامی ايران، بيش از ۲۰۰ ميليارد دلار از اين کشور خارج شود.

بر اساس اين گزارش بسياری از مردم نقدينگی خود را به طلا تبديل کرده اند و در حالی که بازار های مالی منطقه رو به رشد هستند، بورس تهران در يک سال گذشته ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اتحاديه اروپا هفته پيش به نمايندگی از جانب پنج عضو دائم شورای امنيت و آلمان (گروه ۱+۵ )مجموعه ای از مشوق ها و تنبيه ها را به ايران ارائه داد تا اين کشور برنامه غنی سازی خود را به حال تعليق در آورد.

ايران بر غير نظامی بودن برنامه هسته ای خود تاکيد دارد و می گويد غنی سازی اتمی حق مسلم اين کشور است و آن را به حال تعليق در نخواهد آورد.

اما، به نوشته واشنگتن تايمز خيلی از ايرانی ها نگران اعمال تحريم های اقتصادی در صورت ادامه روند کنونی هستند.

به گفته اين روزنامه بانک های اروپايی روابط مالی خود را با بانک های ايرانی محدود کرده اند و دولت ايران هم به خاطر نگرانی های موجود حساب های بانکی خود را در اروپا به کشورهای ديگر منتقل کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

واشنگتن تايمز به نقل از يک مشاور بخش انرژی در تهران می نويسد که نگرانی از اعمال تحريم های اقتصادی باعث کاهش فعاليت های بخش خصوصی شده و خود او هم در ۶ ماه گذشته ۴۰ تن از کارکنانش را به همين علت اخراج کرده است.

در همين حال، تورم ۱۲ درصدی و نگرانی های موجود باعث شده تا بهای آرد و روغن از ابتدای امسال در ايران افزايش يابد.

واشنگتن تايمز در پايان گزارش خود می نويسد تعدادی از ايرانی ها با اشاره به تحريم های اقتصادی عليه اين کشور در دهه هشتاد ميلادی، می گويند تهديد به تحريم نقشی در عزم اين کشور برای به دست آوردن فناوری هسته ای نخواهد داشت.

اما، به گزارش اين روزنامه اقليتی خاموش از ايرانی ها با مسلم دانستن حق دسترسی به فناوری هسته ای، نگران بهايی هستند که برای توسعه اتمی کشورشان پرداخت خواهد شد.




دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واشنگتن تایمز: فرار سرمایه از ایران در پی افزایش تنش های هسته ای، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016