چهارشنبه 17 خرداد 1385

بروز نشانه‌های عقب‌نشينی: غرب به غنی‌سازی در ايران تن می‌دهد، بازتاب

با روشن شدن مقاومت و پايداری مردم ايران و مقامات جمهوری اسلامی، آمريکا و اروپا به تدريج به غنی‌سازی در ايران تن می‌دهند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، مجموعه شواهد و قراين، به ويژه اظهارات رايس، وزير خارجه، «تونی اسنو»، سخنگوی کاخ سفيد و شخص جورج بوش که پس از سخنان قاطع رهبر انقلاب و رئيس‌جمهور ايران بيان شد، حاکی از آن است که غرب، ناگزير به غنی‌سازی در ايران تن می‌دهد.

هرچند آيت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، صراحتا پيش‌شرط‌های آمريکا را رد کرده و به موضع تکبرآميز مقامات آمريکا حمله کردند، مقامات کاخ سفيد با استقبال از چراغ سبز کمرنگ ايران به درخواست مذاکره آمريکا، واکنش ايران را مثبت ارزيابی کرده، خواستار پاسخ مثبت نهايی جمهوری اسلامی شده‌اند.

بر پايه گزارش خبرنگار «بازتاب» در واشنگتن، مقامات کاخ سفيد ده روز پيش، عدم توقف چرخش دستگاه‌های سانتريفيوژ ايران و تنها قطع گازدهی به آنها را پذيرفته بودند و از مجموعه اظهارات و موضع‌گيرهای کنونی برمی‌آيد که آنان به ادامه غنی‌سازی محدود به تحقيقات در کشورمان تن می‌دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز روزنامه آمريکايی «واشنگتن‌پست»، نيز در گزارشی به نقل از ديپلمات‌های اروپايی و آمريکايی، از پذيرش غنی‌سازی در خاک ايران توسط اروپا و آمريکا، زير نظر بازرسان آژانس خبر داده است، هرچند اضافه کرده که آنها خواستار تضمين‌های امنيتی و بازرسی دقيق‌تر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای نرفتن به سمت سلاح اتمی شده‌اند.

اين گزارش می‌افزايد: در تحولی ديگر، خط قرمز روس‌ها در مورد پرونده هسته‌ای ايران، از داشتن غنی‌سازی به نقض «NPT» تغيير يافت.
به گزارش روزنامه «ريانوستی» وزير خارجه روسيه صراحتا اعلام نمود که روسيه وقتی تحريم‌های سازمان ملل عليه ايران را به رسميت می‌شناسد که ايران تعهدات خود نسبت به «NPT» را زير پا بگذارد و با اين حساب، تحريم ايران ممکن به نظر نمی‌رسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بروز نشانه‌های عقب‌نشينی: غرب به غنی‌سازی در ايران تن می‌دهد، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016