چهارشنبه 17 خرداد 1385

احمدی نژاد در مصاحبه با سيمای جمهوری اسلامی: ارسال نامه به سران کشورها ادامه می‌يابد، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۵/۰۳/۱۷‬

" محمود احمدی نژاد " رييس جمهور ايران با اشاره به ارسال نامه به "جرج بوش" گفت : با آماده شدن نامه‌هايی ديگر با مضامين متفاوت ، ارسال نامه به سران کشورهای جهان ادامه می‌يابد.


به گزارش دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری ، وی در مصاحبه با سيمای جمهوری اسلامی ايران در تشريح مهمترين اقدامات دولت در ‪ ۴۵‬روز گذشته به حضوص در حوزه سياست خارجی افزود: در اين حوزه، دولت روزهايی پرکاری را پشت سر گذاشت است.

رييس جمهور گفت : دولت علاوه بر ملاقاتها ، مکاتبه‌ها و سفرهای مسوولان ايرانی به کشورهای ديگر نظير شرکت در اجلاس سران اکو در جمهوری آذربايجان و سران گروه دی هشت در اندونزی ، پذيرای سفرهای مقامات ديگر کشورها به ايران بوده است.


** عزم دولت برای رفع مشکل بيکاری جدی است
احمدی نژاد همچنين در تشريح مهمترين اقدامات داخلی دولت گفت:عزم دولت برای رفع مشکل بيکاری جوانان جدی است و تلاش می‌کنيم با ايجاد طرحهای شغلی زودبازده و موثر، زمينه اشتغال جوانان را در مناطق مختلف کشور فراهم کنيم.


** دولت ‪ ۱۸۰‬هزار ميليارد ريال برای طرحهای اشتغالزا اختصاص داده است رييس جمهوری با اشاره به جلسات متعدد مسئولان برای پيگيری برنامه اشتغال زايی از جمله جلسه با استانداران و روسای شعب سرپرستی بانکها در استانها گفت: دولت ‪ ۱۸۰‬هزار ميليارد ريال از منابع بانکی برای طرحهای اشتغالزای زودبازده در سراسر کشور اختصاص داده است.

وی افزود : جوانان بايد برای ساختن کشور، وارد صحنه شوند و در مناطق مختلف و باتوجه به توانائيها و سلايق خود با مراجعه به شورای اشتغال استان محل سکونت مستقر در استانداريها، طرحهای اشتغال زايی خود را در زمينه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی ،توليدی و ديگر بخشها ارائه کنند تا پس از تاييد از تسهيلات بانکی کم بهره استفاده کنند.

رييس جمهوری با تاکيد بر حمايت دولت از نيروی کار به موضوع اعزام نيروی کار به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در اين بخش نيز کارهای خوبی انجام شده که پس از نهايی شدن به آگاهی مردم عزيز خواهد رسيد.


** دعوت از سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی
احمدی نژاد با بيان اينکه بيش از دو سوم منابع بانکی کشور برای استفاده در صنايع بزرگ و فعاليتهای اقتصادی کلان در نظر گرفته شده،از سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی برای استفاده هر چه بيشتر از فرصت‌های سرمايه‌گذاری به وجود آمده در کشور دعوت کرد.

رييس جمهوری ، روند سرمايه‌گذاری در کشور از جمله سرمايه‌گذاری خارجی در بخشهای فولاد، آلومينيوم و نفت و گاز و معدن را خوب ارزيابی کرد و گفت:
دولت مصمم به محدود کردن توسعه سرمايه‌گذاری دولتی است، لذا فرصت بسيار خوبی برای سرمايه‌گذاران ايرانی و خارجی فراهم شده تا با آرامش برای کمک در عمران و آبادانی کشور سرمايه‌گذاری کنند.


** کنترل افزايش بی‌رويه مصرف بنزين
رييس شورای اقتصاد به تلاشهای دولت برای کنترل افزايش بی‌رويه مصرف بنزين در کشور برای جلوگيری از تلف شدن سرمايه‌های ملی و بيت المال اشاره کرد و افزود: اکنون سالانه حدود ‪ ۱۲‬ميليارد دلار بنزين در کشور مصرف می‌شود که اين رقم تقريبا با ميزان هزينه‌ای که دولت از محل درآمدهای نفتی صرف اداره امور جاری کشور می‌کند برابر و از بودجه عمرانی کشور بيشتر است.

احمدی نژاد با بيان اينکه افزايش مصرف بی‌رويه بنزين از سوی ديگر موجب افزايش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پيامدهای آن و نيز ترافيک بيشتر و تلف شدن وقت مردم می‌شود، افزود: دولت برای حل ريشه‌ای اين مشکل از سال گذشته برنامه‌ريزی راآغاز کرد و در قالب تبصره ‪ ۱۳‬قانون بودجه ‪ ۸۵‬اقداماتی را در سه فصل پيش بينی کرد که امسال اجرايی خواهد شد.


** رسيدگی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور
رييس جمهوری با تاکيد بر توسعه حمل ونقل عمومی در کشور برای کاهش مشکلات گفت:قرار است در مدت چهار سال حداقل ‪ ۴۰۰‬کيلومتر به‌شبکه ريلی کشور افزوده شود و از سوی ديگر با توجه به اينکه ‪ ۶۰‬درصد مصرف بنزين در ‪ ۱۶‬شهر بزرگ کشور است،دولت قصد دارد حمل و نقل عمومی اعم از ريلی و ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی را گسترش دهد.

وی با بيان اينکه در اين راستا دولت ‪ ۸۵/۳‬درصد از بهای خريد ‪ ۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬دستگاه اتوبوس شهری جديد در سال جاری را خواهد پرداخت و آنها را به منظور توسعه شبکه حمل و نقل عمومی شهرهای بزرگ در اختيار شهرداری‌ها قرار خواهد داد،افزود: اميدواريم شهرداری‌ها بتوانند با جذب اين اتوبوسها و فراهم کردن زمينه استفاده آسان عموم مردم از آنها، موجب تحرک بيشتر حمل و نقل عمومی درون شهری شوند.

رييس جمهوری همچنين برنامه ريزی برای افزايش ناوگان تاکسيرانی در شهرها بخصوص با استفاده از خودروهای ون را از ديگر اقدامات در اين راستا عنوان کرد.


** تاکيد بر دوگانه سوز کردن خوروها در کشور
احمدی نژاد استفاده از سوخت جايگزين و دوگانه سوز کردن خودروها را فصل ديگر برنامه دولت در راستای کنترل مصرف بنزين و کاهش مشکلات حمل و نقل عمومی ذکر کرد و گفت: ايران از منابع فراوان گاز طبيعی برخوردار است که نسبت به بنزين و گازوئيل آلودگی کمتری دارد و با توجه به اينکه ‪ ۷‬ميليون سواری در کشور در حال تردد است و سالانه يک ميليون دستگاه نيز به آن اضافه می شود، بايد هر چه سريعتر با ايجاد جايگاه‌های عرضه گاز در سراسر کشور و سرعت بخشيدن به دوگانه سوز کردن خودروها، از اين طريق نيز به کاهش مصرف بنزين کمک کرد.

رييس جمهوری‌افزود: دولت مقرر کرده است از اول تيرماه ‪ ۸۶‬همه کارخانجات خودروسازی داخلی موظف به توليد سواری‌های دوگانه سوز باشند تا سرعت استفاده از سوخت جايگزين در کشور افزايش يابد .


** تسريع در خارج کردن خوروهای فرسوده
وی تسريع روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را از ديگر اقدامات دولت در اين راستا عنوان کرد و افزود: با آن که از رده خارج کردن تعداد زيادی خودروی فرسوده کار بسيار مشکلی است و نياز به فراهم کردن عوامل گوناگونی دارد، اما عزم دولت برای از رده خارج کردن ‪ ۱/۵‬ميليون خودروی فرسوده در ‪ ۴‬سال آينده جدی است و منابع مالی خروج ‪ ۲۵۰‬هزار خودروی فرسوده را در بودجه امسال در نظر گرفته است.


** تاکيد دولت بر اجرای سياست تمرکز زدايی
احمدی نژاد همچنين به تاکيد دولت بر اجرای سياست تمرکز زدايی اشاره کرد و افزود :خروج گروه نخست از شرکتهای دولتی از تهران که ابلاغ خارج شدن آنهااز پايتخت اعلام شده تا پايان خرداد آغاز می‌شود.


** توجه به سازندگی و فعاليت‌های عمرانی بيشتر
وی توجه بيشتر به سازندگی عمرانی را يکی ديگر از فعاليتهای مهم دولت در سال ‪ ۸۵‬دانست و گفت: با انعقاد موافقتنامه دستگاه‌ها با سازمان مديريت و برنامه ريزی در هفته نخست آغاز سال و تخصيص منابع مالی،اميدواريم بودجه عمرانی مصوب مجلس شورای اسلامی را در ‪ ۶‬ماه نخست سال به درستی هزينه کنيم و سپس با تقديم لايحه متمم بودجه، روند سازندگی را تسريع بخشيم.

رئيس جمهور همچنين در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری طرح هجرت ‪۳‬ در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: در طول سالهای گذشته تعداد زيادی از جوانان دانشجو و دانش آموز به صورت خود جوش با حضور در مناطق مختلف کشور به ويژه روستاها و مناطق محروم داوطلبانه اقدام به کمک در آبادانی وعمران اين مناطق می‌کردند.

احمدی نژاد افزود: دولت امسال با توجه به حجم زياد درخواستها و نيروی فراوان جوانان پرشور و با نشاط تصميم گرفت با يک سازماندهی جامع و فراگير ميان دستگاه‌ها در قالب طرح بسيج سازندگی اقدام به نهادينه کردن اين حرکت مردمی و حمايت همه جانبه از آن کند و با برنامه ريزی انجام شده قرار است در تابستان امسال دو ميليون نفر - روز صرف سازندگی و عمران مناطق محروم و روستايی کشور شود.


** توليد مسکن ارزان قيمت و اعطای وام
رييس جمهور حمايت از توليد مسکن ارزان قيمت و اعطای وام‌های مختلف به قشرهای گوناگون جامعه را از سياست‌های دولت در بخش مسکن برشمرد و بااشاره به تلاش برای بازسازی مناطق زلزله زده ، از پيشرفت بسيار خوب بازسازی در مناطق زلزله زده استان لرستان به ويژه مناطق روستايی خبر داد و گفت : با همکاری شهرداريها اميدواريم بازسازی اوليه مناطق شهری آسيب ديده از زلزله نيز تا پيش از فرارسيدن فصل سرما، پايان يابد.


** اصلاح ساختار اداری و مبارزه با مفاسد
احمدی نژاد با تاکيد بر عزم دولت برای اصلاح ساختار اداری و مبارزه با مفاسد و کاهش آن نسبت به گذشته گفت : دولت موظف به مسدود کردن راه‌های گريز از قانون است و تلاش می‌کند دست سوء استفاده‌کنندگان از بيت المال را قطع کند، که اين امر به همکاری ، حمايت و ارشاد مردم نيازمند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

** سفرهای استانی دولت
رييس جمهور سفرهای استانی را يکی از فعاليتهای مهم دولت دانست و گفت:
در سال جديد هيات دولت ‪ ۴‬سفر استانی داشته که نتايج بسيار مطلوبی برای مردم اين مناطق در پی داشته است و همچنان با جديت برای شناسايی و رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت .

وی با بيان اينکه سامانه جديدی برای پاسخگويی به نامه‌های مردمی تهيه شده است، بر پاسخ گويی به تمام نامه‌های مردم تاکيد کرد و گفت:چنانچه پاسخ برخی نامه‌ها به طول می‌انجامد به علت حجم بسيار زياد نامه‌های مردمی است به طوری که در هر هفته به طور ميانگين بيش از ‪ ۳۰‬هزار نامه دريافت می‌شود.

احمدی نژاد گفت: جهت‌گيری دولت در حوزه فرهنگ تقويت خودباوری، معنويت و شجاعت و تلاش برای احياء فرهنگ اصيل اسلامی - ايرانی در عرصه‌های مختلف است.


** اقدامات فرهنگی و تلاش برای افزايش خودباوری
احمدی نژاد تشکيل جلسات منظم و پرمحتوای شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات متعدد با دانشگاهيان و فرهنگيان و ديگر جلسات مرتبط با موضوعات فرهنگی را از برنامه‌های ديگر دولت در سال جديد اعلام کرد.

رييس جمهور با تشکر و قدردانی از حضور حماسی مردم ايران در مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمينی (ره) و گراميداشت سالروز قيام پانزده خرداد همچنين از مقام معظم رهبری به دليل عنايت ويژه ايشان به دولت سپاسگزاری کرد.


** تشکر از مردم برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره)
احمدی نژاد حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در داخل و خارج کشور را به معنی زنده بودن راه امام (ره) دانست و گفت:خورشيد وجود و افکار آن بزرگوار از افق بالاتری بر ملتها می‌تابد و ملت ايران با رهروی از آن حضرت راه عزت ،سرافرازی و شکوفايی را با خودباوری می‌پيمايند.

وی در ادامه با سپاس از ملت ايران به خاطر همراهی و حمايت از برنامه‌ها و اقدامات دولت ، از ابراز احساسات و عواطف و پيامهای تسليت قشرهای مختلف مردم ، علما ، دانشگاهيات و به خصوص مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت مرحوم حاج احمد احمدی نژاد تشکر و قدردانی کرد.

Copyright: gooya.com 2016