یکشنبه 21 خرداد 1385

رهبر اکثريت مجلس سنای آمريکا از دولت بوش خواست درباره برنامه هسته‌‏ای ايران شفاف عمل کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رهبر اکثريت مجلس سنای آمريکا خواستار شفافيت دولت بوش در اقداماتش درباره برنامه هسته‌‏ای ايران شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاری کار ايران(ايلنا)، "هری ام ريد" شنبه در سخنرانی برای وبلاگ‌‏نويسان و فعالان دموکرات در لاس‌‏وگاس، گفت: با اين کار قصد دارم مانع سوءاستفاده‌‏های احتمالی از اطلاعات جاسوسی در پرداختن دولت به اين بحران شوم.
به نوشته "روزنامه واشنگتن‌‏پست"، ريد ادامه داد: قصد دارم هفته آينده لايحه‌‏ای را ارائه کنم که مستلزم برآورد جديد اطلاعات ملی آمريکا درباره ايران همراه با خلاصه طبقه نشده‌‏ای است که بتواند -در صورتی که تهران برنامه تسليحات هسته‌‏ای را دنبال کند- مبنايی برای بحث علنی درباره اقدام احتمالی در برابر ايران باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: از "جان نگروپونته"، رييس آژانس اطلاعات امنيت ملی آمريکا درخواست می‌‏کنم روندی را که برای بررسی اظهارات علنی جورج بوش، رييس‌‏جمهور، ديک چنی، معاون رييس‌‏جمهور و ساير مقامات آمريکا درباره ايران در دست دارد، نشان دهد.
ريد تأکيد کرد: ما با تهديدات بسياری روبرو هستيم و بايد اين تهديدات را مورد بررسی قرار دهيم.
در اين گزارش آمده است: بسياری از دموکرات‌‏ها می‌‏گويند بوش و چنی اطلاعات جاسوسی را برای بهانه کردن آنها جهت حمله به عراق دستکاری کرده‌‏اند.
وی از کميته اطلاعات جاسوسی سنا خواست تحقيقاتش درباره استفاده از اطلاعات پيش از جنگ را تکميل کند.
ريد کفت: آنچه ما نياز داريم بدانيم و امروز هنوز نمی‌‏دانيم، اين است که آيا کاخ سفيد برای شروع جنگ عمداً اطلاعات درباره عراق را سياسی کرد يا خير.

Copyright: gooya.com 2016