دوشنبه 22 خرداد 1385

مهدی کروبی: تفکری می‌خواهد انتخابات را بی‌خاصيت و مردم را بی‌رغبت کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: سياسی

دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: تفکری هست که می‌خواهد انتخابات را بی‌خاصيت و با بی‌رغبت کردن مردم انگيزه آن‌ها را بگيرد، اما مردم بايد با حساسيت در صحنه‌ی انتخابات حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی طی سخنانی در مراسم افتتاح دفتر حزب اعتماد ملی در استان قزوين خاطرنشان کرد: بنده بعد از انتخابات رياست جمهوری برای مقابله با اين جريان به اين تصميم رسيدم که با دوستان همفکر، حزب اعتماد ملی را تاسيس کنيم.

وی با بيان اين که حزب اعتماد ملی برای دفاع از اسلاميت و جمهوريت تشکيل شده است، افزود: ما بيش از اکثر کشورهای دنيا انتخابات داريم، اما انتخابات آزاد و دموکراسی بدون احزاب برپا نمی‌شود. پس بايد احزاب را ايجاد و رقابت جدی داشته باشيم.

کروبی اظهار داشت: امروز ۷۰ ميليون جمعيت داريم و بايد توجه داشت که تنها با شعار نمی‌توان مردم را بسيج کرد، بلکه برای مشارکت مردم نياز به تشکيلات مدرن، برنامه‌ريزی شده با آموزش‌های تخصصی داريم. ما برای حضورمان در عرصه‌ی سياسی، حزبی فراگير در چارچوب قانون اساسی مبتنی با آرمان‌های امام راحل تاسيس کرده‌ايم و از حضور احزاب ديگر نيز در عرصه‌ی سياست استقبال می‌کنيم.

وی تاکيد کرد: البته ديگران نبايد از ابزار قدرت به معنای غلط استفاده کنند، بلکه بايد با هم رقابت سالم داشته باشند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: اساس کار ما تاسيس حزبی نيرومند و متعلق به همه‌ی مردم است و انتظار داريم همه‌ی فعالان سياسی در چارچوب اخلاق و قانون اساسی عمل کرده و رقابت صحيح و سالم داشته باشند.

وی ادامه داد: البته منظور ما از قانون اساسی، قانونی منطبق با قرائت امام خمينی(ره) و متفکران انقلاب است و نه قرائت‌های دگم و بسته که می‌دانيم در سال‌های گذشته چه مصيبت‌هايی برايمان داشته است.

کروبی از تاسيس دفاتر استانی اعتماد ملی در ساير استان‌ها تا قبل از انتخابات خبرگان خبر داد و گفت: اميدواريم اجازه بدهند در انتخابات‌های پيش رو، مردم تصميم بگيرند. ما تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق مردم و آزادی‌های اساسی آن‌ها به عمل می‌آوريم.

وی هم‌چنين با اشاره به صدمين سالگرد مشروطيت در ايران خاطرنشان کرد: مشروطه به سادگی به وجود نيامد، بلکه حاصل مبارزه‌ی طولانی مردم در مقابل استبداد بود، اما طولی نکشيد که وضع کشور به قهقرا برگشت و از دل مشروطه، رضا خان بيرون آمد. پس از آن از مشروطه تنها يک مجلس فرمايشی مانده بود و همه‌ی اختيارات در اختيار شاه، دربار و ساواک قرار داشت. حضرت امام(ره) تمام تلاش خود را معطوف کرد تا انقلاب و مبانی آن طوری تنظيم شود که به بلای مشروطه گرفتار نيايد. همه‌ی تلاش امام (ره) در اين جهت بود که اين حرکت مقدس با انحراف و مشکل مواجه نشده و سرنوشت تلخ خيلی از حرکت‌های آزادی‌خواهانه و نهضت‌های گذشته نصيبش نشود. پس در ابتدا اعلام کرد که سلطنت بايد از بين برود و انقلاب به وجود بيايد. ايشان در تبيين مبانی انقلاب بر دو اصل جمهوريت و اسلامی بودن آن تاکيد کردند. از طرفی جامعه‌ای اسلامی می‌خواستند و در جست و جوی تحقق حکومتی دينی بودند و از طرفی ديگر بر نظام اسلامی متکی بر آرای مردم تاکيد داشتند. اسلام مورد نظر امام(ره)، اسلام مترقی بود و هرگز در انديشه‌ی ايشان اسلام طالبانی مبتنی بر خرافات و ياوه‌سرايی جايی نداشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کروبی با اشاره به اين‌که در سخت‌ترين روزهای جنگ حتی يک روز هم انتخابات در ايران به تعويق نيافتاد، تاکيد کرد: منظورم اين است که اسلاميت و جمهوريت دو رکن اساسی و تعطيل‌ناپذير انقلاب است.

در مراسم افتتاح ششمين دفتر استانی حزب اعتماد ملی که در قزوين برگزار شد، شخصيت‌هايی از جمله آيت‌الله باريک‌بين نماينده‌ی ولی فقيه و امام جمعه‌ی قزوين، آيت‌الله محمدی تاکندی نماينده‌ی مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام شيخ قدرت‌الله عليخانی نماينده‌ی مردم بوئين‌زهرا در مجلس شورای اسلامی، محمد عليخانی نماينده‌ی مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سيد ناصر قوامی نماينده‌ی مردم قزوين در مجلس ششم، فريبرز محموديان استاندار سابق قزوين حضور داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدی کروبی: تفکری می‌خواهد انتخابات را بی‌خاصيت و مردم را بی‌رغبت کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016