سه شنبه 23 خرداد 1385

صدور کيفرخواست برای کاريکاتوريست و سردبير ايران جمعه، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

شعبه‌ی ششم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، پس از صدور کيفرخواست برای کاريکاتوريست و سردبير ايران جمعه، اين پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از رسيدگی به پرونده کاريکاتوريست و سردبير ايران جمعه در شعبه‌ی ششم دادسرای کارکنان دولت، برای مانا نيستانی و مهرداد قاسم‌فر قرار مجرميت صادر و کيفرخواست پرونده برای رسيدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد.

هيات نظارت بر مطبوعات در پنجاه و دومين جلسه از دهمين دوره‌ی خود که به طور فوق‌العاده در روز سه‌شنبه ۲/ ۳/ ۸۵ برگزار شد، با اکثريت آرا، روزنامه‌ی ايران را به دليل انتشار مطالب تفرقه‌افکن و تحريک‌آميز و با استناد به تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات و بر اساس بند ۵ ماده ۶ همان قانون توقيف و پرونده را به دادگاه ارجاع کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرونده در اين راستا با شکايت دادستان عمومی و انقلاب تهران در شعبه ششم دادسرا تشکيل شده و نويسنده و کاريکاتوريست آن مطلب و سردبير روزنامه، احضار و اتهاماتشان درج مطالب و کاريکاتور اهانت‌آميز به شهروندان عنوان شد که بر اين اساس تحت پيگرد قرار گرفته‌ و تفهيم اتهام شدند.

پس از توقيف «ايران»، قرار بازداشت برای کاريکاتوريست و سردبير روزنامه ايران جمعه صادر شد و بازپرس پرونده از وزارت اطلاعات خواست که در صورت وجود افراد محرک يا محرکان در اين ماجرا، آنها هم معرفی شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' صدور کيفرخواست برای کاريکاتوريست و سردبير ايران جمعه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016