چهارشنبه 24 خرداد 1385

عضو فراکسيون زنان مجلس: برگزاری تجمع به توصيه عناصر معلوم الحال امنيت جامعه را به مخاطره می اندازد، مهر

هاجر تحريری نيک صفت با "هدايت شده" خواندن تجميع اخير تعدادی از زنان در تهران گفت: بايد برای احقاق حقوق زنان از طريق قانونی و برگزاری نشست های علمی تخصصی و ارائه مباحث و راهکارهايی در اين زمينه اقدام کرد.
تحريری نيک صفت نماينده رشت در گفت وگو با خبرنگار سياسی "مهر" اظهار داشت: برگزاری تجمع و راهپيمايی به توصيه عناصر معلوم الحال که امنيت جامعه را به مخاطره می اندازند، کاری نادرست است که به احقاق حقوق زنان منتهی نمی شود.

وی افزود: در قوانين ما نکات ارزشمندی برای رعايت حقوق زنان داريم ولی مشکلاتی که در اين رابطه بوجود می آيد ، ناشی از نحوه اجرای آنهاست.

اين نماينده در عين حال با اشاره به تغيير شرايط و حضور فعال زنان در عرصه های مختلف سياسی، فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و علمی بر لزوم بازنگری در قوانين مربوط به حقوق اين قشر تاکيد کرد.

تحريری نيک صفت گفت: بايد قوانين موجود در اين زمينه بر اساس موازين شرعی و به گونه ای که وضعيت فعلی و تحولات روز کاملا مد نظر قرار گيرد، اصلاح شود.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم اضافه کرد: برخی افراد برخوردهای نادرست جمعی از آقايان با همسران را مدرک نقض حقوق زنان در کشور قرار داده و ريشه اين رفتارها را در دين مبين اسلام و قوانين می دانند.

وی ادامه داد: نبايد برخورد عده ای محدود از مردان با زنان را به دين و آيين و کل جامعه تعميم داد و سخن از پايمال شدن حقوق همه زنان بر زبان آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نماينده تصريح کرد: دستگاه قضايی بايد با برخورد با کسانی که حقوق ديگران را ضايع می کنند، از حقوق زنان طبق آنچه که قانون تصريح کرد، صيانت کند تا زنان برای احقاق حقوق خود مظلوم واقع نشوند.

تحريری نيک صفت در پايان متذکر شد: مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی برخی مسايل است که از سوی فعالان در عرصه حقوق زنان طرح و شعارهايی که در راهپيمايی اخير زنان در ميدان ۷ تير تهران سر داده شده اند تا در روند قانونگذاری مد نظر قرار گيرد.

Copyright: gooya.com 2016