چهارشنبه 24 خرداد 1385

سرکوب معترضين به قوانين زن ستيز جمهوری اسلامی، نهضت مقاومت ملی ايران

نهضت مقاومت ملی ايران
بنيانگذار دکتر شاپور بختيار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR
founded by Chapour Bachtiar

اعتراض زنان آزاديخواه ايران به قوانين زن ستيز جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد. روز بيست ودوم خرداد ۱۳۸۵، حول ساعت ۵ بعد از ظهر جمع کثيری از فعالين حقوق زنان به تدريج در ميدان هفت تير تهران جمع شدند تا با مسالمت عليه قوانين تبعيض آميز موجود اعتراض کنند. مسئولين جمهوری اسلامی به منظور سرکوب اين حرکت برای اولين بار از زنان حزب الهی و بسيج استفاده کردند. اين قوای محجبه، مسلح به باطوم، گاز اشگ آور (موسوم به اسپری فلفل) و دستبند، به کمک مامورين انتظامی و لباس شخصی ها، با توحشی کم نظير به ضرب و شتم و دستگيری معترضين پرداختند.

زنان اولين گروه اجتماعی بودند که در جمهوری اسلامی عليه زيرپا گذاشتن حقوق خود به تظاهرات دست زدند. از آن زمان تا کنون رژيم نتوانسته است علی رغم دستگيری های جمعی، زندان، شلاق و شکنجه های روانی، به مقاومت آنان عليه حجاب اجباری که مظهر مقاومت مردم ايران در مقابل رژِيم عقب مانده حاکم شده است، خاتمه دهد. مبارزات حق طلبانه زنان، امروز آرام آرام از اقدامات فردی گذشته به اشکال جمعی با محتوای روشن تر مدنی و سياسی دست يافته است. اين حرکت، همراه با جنبش صنفی سنديکائی کارگران و مبارزات پراکنده جوانان در کل و دانشجويان و دانش آموزان بطور خاص، ضمن به نمايش گذاشتن ناتوانی نظام در حل معضلات جامعه، مشترکا پرچم مبارزه عليه حکومت زور و ديکتاتوری را برافراشته نگاه داشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم است با تمام امکانات به پشتيبانی از اين حرکت ها بشتابيم. فعاليت برای آزادی دستگير شدگان، تشويق ساير هموطنان به تقويت اين مبارزت همراه با کوشش در انعکاس وسيع اخبار آن در مطبوعات جهان نمونه هائی برای اين پشتيبانی هستند.

ايران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ايران
سه شنبه بيست و سوم خرداد ماه ۱۳۸۵ برابر ۱۳ ژوئن ۲۰۰۶
http://www.namir.info
http://www.melliun.org/nehzatm.htm

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرکوب معترضين به قوانين زن ستيز جمهوری اسلامی، نهضت مقاومت ملی ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016