چهارشنبه 24 خرداد 1385

آصفی: در بسته‌ پيشنهادی اروپا تنبيهات و ضرب‌الاجل وجود ندارد، ايسنا

- سفير آمريکا درنامه‌ا‌ی خيلی غيرمعمول به غير متعهدها نوشته؛ چرا از ايران حمايت می‌کنيد؟!

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در بسته‌ی پيشنهادی اروپا بحث تنبيهات و ضرب‌الاجل وجود ندارد در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، مبنی بر اينکه ايران چه زمانی پاسخ اين بسته را خواهد داد؟ گفت: هر وقت مطالعات‌مان تمام شد. بايد بررسی کنيم هر وقت به نتيجه رسيديم اعلام می‌کنيم. ما محدوديت زمانی نداريم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا آصفی در خصوص گزارش اخير البرادعی مبنی بر اينکه هنوز سوالاتی وجود دارد که ايران پاسخ نداده، گفت: روح گزارش البرادعی نشان می‌داد که ايران همکاری خوبی با آژانس دارد. نشان می‌داد که ايران تحت نظارت آژانس در اصفهان فعاليت کرده، تحت نظارت آژانس فعاليت‌ها در نطنز انجام شده و شفاف است.

آصفی افزود: بند ۱۸ گزارش به روشنی نشان می‌داد که نتايج بررسی‌های به عمل آمده اين است که هيچ فعاليت هسته‌يی، ذرات هسته‌يی و انحراف هسته‌يی نيست. البته بعضی سوالات بوده که قبلا هم گفته بودند هنوز به نتيجه‌ی قطعی نرسيده است. اين به معنای اين نيست که ضرورتا نتايج منفی بوده، بلکه هنوز بايد گفت‌وگو شود.

وی تاکيد کرد: ما آماده هستيم گفت‌وگو کنيم. بعضی سوالات است که بايد دنبال شود ما هم آماده‌ی بحث هستيم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: يک بحث ديگر که خيلی روشن در گزارش‌ها آمده است اين است که منشا آلودگی هم خارجی بوده، لذا مجموعه‌ی اينها نشان می‌دهد که ايران همکاری خوبی با آژانس داشته است. به همين دليل در اجلاس فعلی هم که در وين است کشورهای غير متعهد هم‌چنان از ايران حمايت می‌کنند و موضوع فعاليت‌های هسته‌يی صلح‌آميز ما را يک اقدام قانونی می‌دانند.

وی افزود: آمريکايی‌ها از اين رو خيلی عصبانی شده‌اند و سفير آمريکا يک نامه‌ی خيلی غير معمولی نوشته که شما (غير متعهدها) چرا از ايران حمايت می‌کنيد.

آصفی با بيان اينکه ۱۱۶ کشور يعنی اکثريت قاطعی از جامعه‌ی جهانی در کنار ايران هستند، گفت: به دنيا ثابت شد که نه تنها آمريکا راست نمی‌گويد که اجماع بين‌المللی دارد، بلکه نشان داد که اجماع بين‌المللی عليه آمريکاست و به همين دليل سفير آمريکا در يک اقدام غير معمول و شتاب‌زده چنين نامه‌ای را برای کشورهای غير متعهد عضو آژانس ديروز (سه‌شنبه) ارسال کرده است.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه، در خصوص جلسه‌ی روز گذشته وزير خارجه و رييس قوه‌ی قضاييه در مورد حمايت از ايرانيان خارج از کشور، گفت: در اين جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد، من با آقای شاهرودی هر دو – سه ماه يکبار جلسه دارم و خيلی از مشکلات و معضلات ايران در خارج از کشور به کمک آقای شاهرودی و با توجه به حمايت و تاکيد رييس جمهور برداشته شده، خيلی از کارها برای آنها صورت گرفته، در آينده هم اين کار ادامه پيدا خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آصفی ادامه داد: جلسه‌ی ديروز، جلسه‌ی اولی بود که وزير و شورای معاونين با آقای شاهرودی داشتند. رئوس کلی همکاری مطرح شد، ولی من خودم در اين يک سال حداقل سه يا چهار جلسه با آقای شاهرودی داشته‌ام.

آصفی در پاسخ به اينکه ايران هم متقابلا نقض حقوق بشر آمريکا و اروپا را منتشر می‌کند، آيا اين کار تاثيرگذار است؟ تصريح کرد: بيش از اينکه تاثيرگذار باشد ما به وظيفه‌مان عمل می‌کنيم. البته حتما تاثير هم می‌گذارد، ولی مهم‌تر از تاثير وظيفه و توجهی است که ما به اين مقوله داريم.

وی در پاسخ به اينکه اگر وظيفه بوده تاکنون انجام نشده است؟ گفت: تا حالا هم انجام می‌شده، ولی الان با يک روش متفاوت و سيستماتيک انجام می‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفی: در بسته‌ پيشنهادی اروپا تنبيهات و ضرب‌الاجل وجود ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016