چهارشنبه 24 خرداد 1385

کريمی راد: اکثر بازداشت‌شدگان تجمع روز دوشنبه زنان آزاد شدند، ايسنا

* در مورد روزنامه ايران فعلا رفع توقيفی صورت نگرفته است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

سخنگوی قوه‌ی قضاييه خبر داد که تعداد محدودی از بازداشت‌شدگان تجمع روز دوشنبه زنان هم‌اکنون در بازداشت هستند و بيشتر اين افراد آزاد شده‌اند.

جمال کريمی‌راد درباره‌ی وضعيت بازداشت‌شدگان تجمع روز دوشنبه زنان به خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: اکثر اين افراد در حال حاضر آزاد هستند و هم‌اکنون تعداد محدودی در بازداشت باقی مانده‌اند که بازپرس تحقيقات را از آنها ادامه می‌دهد.

وی افزود: ساير افراد با انجام اقدامات لازم قضايی آزاد شدند و هيچ دانشجويی در بين بازداشت‌شدگان هم‌اکنون تحت نظر قرار ندارد و بازپرس با توجه به زمان امتحانات اين افراد آنها را آزاد کرده است.

کريمی‌راد درباره‌ی وضعيت روزنامه ايران گفت: بازپرس پرونده برای مديرمسوول روزنامه ايران قرار نهايی را صادر کرده است و در دو مورد شکايت هيات نظارت را پذيرفته و قرار مجرميت صادر کرده و پرونده برای صدور کيفرخواست آماده شده که مورد تاييد دادستان هم قرار گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: در يک مورد قرار منع پيگرد صادر شده است و در نهايت هيات نظارت به نظر بازپرس اعتراض کرده و اين اعتراض را جهت رسيدگی به دادگاه ارسال کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاييه با تاکيد بر اين که روزنامه ايران رفع توقيف نشده است، يادآور شد: با توجه به توضيحاتی که ارائه دادم هيچ رفع توقيفی صورت نگرفته است و پرونده بايد برای رسيدگی به دادگاه ارسال شود و دادگاه بايد در دو مورد مجرميت و يک مورد اعتراض صورت گرفته تصميم‌گيری کند و فعلا رفع توقيف انجام نشده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کريمی راد: اکثر بازداشت‌شدگان تجمع روز دوشنبه زنان آزاد شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016