شنبه 27 خرداد 1385

وزير امور خارجه‌ آلمان: اين مثبت است که ايران در دوره‌ی فکر کردن قرار دارد، ايسنا

*بايد از مناقشه‌ی کنونی بر سر ايران فراتر رفت و خلع سلاح جهانی را بازنگری کرد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی

وزير امور خارجه آلمان گفت که ايران تاکنون واکنش مشخصی را به پيشنهاد جامعه بين‌المللی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌يی‌اش اعلام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، فرانک والتر اشتاين ماير، وزير امور خارجه آلمان به مجله‌ی اشپيگل با ادعای اين که «ما تاکنون علامت قابل اعتماد يا واکنشی واقعی را دريافت نکرده‌ايم»، افزود که با اين حال اين رويداد مثبتی است که ايران در دوره‌ی فکر کردن قرار دارد.

وی افزود: قطعا درصدد انتشار خوشبينی گسترده‌ای نسبت به اين مساله نيستم. فقط اميدوارم مسوولان ايران بتوانند راه‌شان را از طريق اين در باز پيدا کنند.

وزير امور خارجه‌ی آلمان گفت: پيشنهاد آمريکا، روسيه، چين، انگليس، آلمان و فرانسه به تهران مبنای جديد احتمالی برای گفت‌وگوها با اين کشور خواهد بود که در طول آن ايران بايد غنی‌سازی اورانيوم را متوقف کند و قدرت‌های جهانی نيز در عوض، برداشتن گام‌های بيشتر در شورای امنيت را تعليق می‌کنند. اين تعليقی دوگانه است که هر دو طرف را قادر می‌سازد بر سر ميز مذاکره بيايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه آلمان در خصوص درخواست ايران از قدرت‌های هسته‌يی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌يی‌شان گفت: ما تمايل داريم از معاهده‌ی منع اشاعه‌ی سلاح‌های هسته‌يی به شکلی موثر استفاده کنيم. اين تعهد قدرت‌های هسته‌يی را مبنی بر اين که خلع سلاح خواهند شد نيز شامل می‌شود و ما بايد اعمال فشار کنيم تا اين اتفاق رخ دهد.

اشتاين ماير گفت: به همين علت است که من در واقع بر اين عقيده‌ام که بايد از مناقشه کنونی بر سر ايران فراتر رويم و وضعيت خلع سلاح هسته‌يی در سراسر جهان را بازنگری کنيم.

Copyright: gooya.com 2016