یکشنبه 28 خرداد 1385

فشار فزاينده بر پلی تکنيک در آستانه تابستان: توقيف فله ای ۱۱ نشريه و ده ها احضاريه به کميته انضباطی، خبرنامه اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: پس از دخالت هفته های گذشته بسيج و نهاد رهبری در انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه امير کبير(پلی تکنيک تهران)، و شرکت ۲۸۰۰ نفری دانشجويان در اين انتخابات و شکست مفتضحانه دخالت های نا به جای افراد غير مسئول در اين انتخابات، مسئولين اين دانشگاه هم زمان با شروع تعطيلات تابستانه فشارهای خود را بر فعالين دانشجو شدت بخشيده اند. در همين راستا شنيده شده حکم توقيف موقت ۱۱ نشريه مستقل دانشجويی صادر شده است. لازم به ذکر است اين احکام پس از صدور در جلسه کميته ناظر بر نشريات به رای گذاشته شده که اين روند خلاف قانون مسئولين دانشگاه، با واکنش شديد نماينده مديران مسئول در اين کميته مواجه شده است و وی در اعتراض به اين روند جلسه را ترک کرده است. گفته می شود احکام توقيف آماده شده و مسئولين برای ابلاغ آن ها منتظرند تا امتحانات دانشجويان به پايان برسد تا در غياب عموم دانشجويان، از هزينه اعمال غيرقانونی خود بکاهند. گفته می شود هم اکنون مديران مسئول نشريات در حال آماده سازی نامه ای اعتراضی در همين رابطه خطاب به دکتر خرمشاد، معاون فرهنگی وزير علوم، هستند.
در خبر ديگری نيز گفته می شود در پی اعتراضات ۱۰ روزه دانشجويان پلی تکنيک، ده ها احضاريه از سوی کميته انضباطی اين دانشگاه برای فعالين دانشجويی صادر شده است. انجمن اعلام کرده است از هر گونه اعمال محدوديت برای دانشجويان جلوگيری خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است هفته گذشته نيز در پی قرار مصاحبه مطبوعاتی انجمن پلی تکنيک با رسانه های داخلی و خارجی، مامورين انتظامات طی درگيری شديد با دانشجويان و ضرب و شتم و فحاشی به ايشان، مانع ورود خبرنگاران به داخل دانشگاه شدند. انتظامات همچنين اقدام به شکستن دوربين يکی از خبرنگاران کرد. اين حرکت باعث شد تا اعضای انجمن مصاحبه مطبوعاتی خود را مقابل انتظامات و از پشت ميله های دانشگاه انجام دهند. گفتنی است اين حرکت غيرقانونی و خشونت آميز انتظامات دانشگاه اميرکبير نيز توسط انجمن از مجاری قانونی در حال پيگيری است.

Copyright: gooya.com 2016